ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مِنو غذا

آثار سینمایی مختلفی به غذاهای خوشمزه و رستوران‌های رنگ‌و‌وارنگ پرداخته‌اند. فیلم منو غذا، یکی از جدیدترینِ این آثار به حساب می‌آید. در این فیلم هنرپیشه‌‌های ترازاولی مانند آنا تیلور جوی و رالف فاینز هنرنمایی می‌کنند. اثری که از آن صحبت می‌کنیم توسط مایک مایلود، کارگردانی شده است. اگر اهل تماشای سریال‌های تلویزیونی باشید، حتماً‌ نام مایک مایلود به گوش شما خورده است. وی کارگردانی ۱۳ قسمت از سریال بسیار معروف و جذاب جانشینی (Succession) را بر عهده داشته است. به لحظ حضور این چهره‌های سرشناس در فیلم مِنو، این اثر به فیلمی تماشایی در سبک رستوران و غذاهای خوشمزه تبدیل شده است. اکران فیلم مِنو، بهانه‌ای شد تا با هم نگاهی به این اثر بیندازیم و ببینیم داستان این فیلم از چه قرار است. در انتها نیز با هم فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم مِنو را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم منو از چه قرار است؟

فیلم مِنو، داستان زوجی جوان را روایت می‌کنند که قصد بازدید از رستورانی خاص در جزیره‌ای دورافتاده را دارند. یکی از معروف‌ترین سرآشپزهای دنیا در این رستوران هنرنمایی می‌کند. پس از حضور زوج جوان در این رستوران، سرآشپز منویی از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد. در کنار این زوج جوان، افراد دیگری نیز در این رستوران حضور دارند. سرآشپز این رستوران در کنار مواد همیشگی که در غذاها استفاده می‌شود، ترکیبات عجیب‌و‌غریبی را به غذاهای خود اضافه کرد است. در نتیجه مشتریان این رستوران پس از خوردن غذا با اتقاق‌های غیرمنتظره‌ای روبه‌رو می‌شوند و ماجراهای هیجان‌انگیز و بامزه‌ای در این فیلم رخ می‌دهد. با ادامه فیلم، پرده از رازهای مشتریان این رستوران برداشته می‌شود. در نتیجه مخاطب تا آخرین لحظه چشم از تماشای فیلم منو بر نمی‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم منو

برای شما گفتیم که هنرپیشه‌های سرشناسی در فیلم منو حضور دارند. بدون شک آنا تیلور جوی، گل سرسبد هنرپیشه‌های این اثر به حساب می‌آید. ریف فاینز، هنرپیشه مطرحی که آثار درخشانی از وی دیده‌ایم نیز نقش سرآشپز این رستوران عجیب‌و‌غریب را ایفا می‌کند. نیکولاس هولت، هانگ چائو، جانت مک‌تیر، پل آدلستین و جان لگویزمائو، دیگر چهره‌های سرشناس فیلم منو به حساب می‌آیند. نگارش فیلمنامه این اثر را ست ریس و ول تریسی، انجام داده‌اند. این شخصیت‌ها یدطولایی در فیلمنامه‌نویسی دارند و تاکنون جایزه‌های مختلفی را از آن خود کرده‌اند. مارک مایلود، سکان کارگردانی فیلم منو را در اختیار دارد. وی از ۱۹۹۵ تاکنون در دنیای سینما و تلویزیون حضور داشته است. آثار مختلفی توسط مارک مایلود منتشر شده و بیشتر آن‌ها محبوبیت زیادی در دل هواداران دارند. کارگردانی قسمت‌هایی از سریال‌های بسیار معروفی مانند ۶ اپیزود از بازی تاج و تخت و ۱۳ اپیزود از سریال جانشینی از آثاری است که در کارنامه مارک مایلود خودنمایی می‌کند.

در مجموع باید گفت فیلم منو غذا،‌اثری جالب و مخاطب‌پسند است که روایتی متفاوت از صرف غذاهای خوشمزه در رستوران را پیش روی مخاطب قرار می‌‌دهد. این فیلم در سبک کمدی سیاه و ترسناک کارگردانی شده است. در نتیجه تماشای این اثر برای علاقه‌‌مندان فیلم‌های هیجان‌انگیز نیز خالی از لطف نخواهد بود. با توجه به خمیرمایه معماگونه فیلم منو، بدون شک علاقه‌‌مندان آثار معمایی نیز از تماشای این فیلم لذت می‌برند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی