ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم می دسامبر

می دسامبر (May December)، فیلمی است با هنرنمایی چهره‌های درخشان. این اثر، نخستین بار در هفتادوششمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. جاذبه‌های این اثر و داستان خاصِ آن، نظر بزرگان نتفلیکس را به می دسامبر جلب کرد. در نتیجه این فیلم توسط نتفلیکس خریداری شد تا در اول دسامبر از این شبکه به نمایش درآیند. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، پذیرای ناتالی پورتمن و جولین مور است. حضور چنین هنرپیشه‌هایی در فیلم می دسامبر، بهانه‌ای تمام‌و‌کمال برای مشاهده این اثر به حساب می‌آید. از طرف دیگر تاد هینز، سکان کارگردانی فیلم می دسامبر را بر عهده گرفته است. این کارگردان نیز یدطولایی در ساخت فیلم‌های درخشان و پرمخاطب دارد. از آنجایی که مطمئن هستیم ناتالیی پورتمن و جولین مور، طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارند، اکران فیلم می دسامبر را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به داستان جدیدترین اثر این هنرپیشه‌‌های زیبارو بیندازیم. در انتها نیز فهرست عوامل ساخت فیلم می دسامبر و دیگر هنرپیشه‌های این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم می دسامبر از چه قرار است؟

این فیلم به داستان زوجی می‌پردازد که حدود بیست سال پیش، حاشیه‌های زیادی داشته‌اند. از قرار معلوم، زوجی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم، سال‌ها پیش گرفتار ماجرای خیانتی رمزآلوده بوده‌اند. این خیانت، زندگی آن‌ها را پر از حاشیه‌های ناخواسته کرده است. نام این زوج بر سر زبان‌ها افتاده بود و گرفتاری‌های زیادی را تحمل کردند. با این حال ماجرای فیلم می دسامبر، از زمانی هیجان پیدا می‌کند که بازیگر جوان هالیوودی، برای ساخت ماجرای زندگی این زوج و حاشیه‌های آن‌ها، آستین بالا می‌زند. در نتیجه، ماجرای ناخوشایندی که سال‌ها پیش انجام شده بود، یک بار دیگر بر سر زبان‌ها میفتد. ازدواج این زوج در همان زمان نیز برخلاف فرهنگ عامه بوده است. حضور این هنرپیشه جوان، روایتی غیرمنتظره از زندگی این زوج را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. درواقع می‌توان گفت فیلم می دسامبر، داستانی چند لایه دارد که تا انتهای ماجرا، مخاطب را سرگرم نگه می‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم می دسامبر

انصافاً باید گفت هنرپیشه‌های فیلم می دسامبر، انگیزه‌ای جذاب برای تماشای این فیلم به حساب می‌آید. از یک طرف در این اثر با ناتالی پورتمنِ زیبارو طرف هستیم. پورتمن،‌ از آن دسته هنرپیشه‌های پرطرفداری است که فیلم بد در کارنامه‌اش ندارد. از طرف دیگر نیز جولیِن مور، دیگر هنرپیشه پرطرفدار و زیبارو در این اثر نقش مقابل ناتالی پورتمن را بر عهده گرفته است. قرارگرفتن این چهره‌های سرشناس در کنار یکدیگر، فیلم می دسامبر را به اثری تبدیل کرده که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. خوشبختانه این فیلم به لحاظ کارگردان نیز در دستان کارگردانی توانمند قرار گرفته است. تاد هینز، از آن دسته کارگردان‌هایی است که فیلم‌های وی یکی از دیگری تماشایی‌تر است. نخستین بار، تاد هینز را با فیلم دور از بهشت شناختیم. من آنجا نیستم، کارول، شگفت‌زده و آ‌ب‌های تیره از دیگر آثار درخشان تاد هینز به حساب می‌آیند.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران ناتالی پورتمن و جولین مور هستید، بدون شک تماشای فیلم می دسامبر به خاطره‌ای درخشان برای شما تبدیل خواهد شد. مطمئن هستیم علاقه‌مندان آثار تاد هینز نیز قدر موهبتِ انتشار اثری جدید از این کارگردان سرشناس را به‌خوبی می‌دانند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی