ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم ناپلئون

ریدلی اسکات، در گروه ترازاول‌ترین کارگردان‌های دنیا قرار دارد. از این چهره سرشناس فیلم‌های ارزش‌مندی دیده‌ایم و خاطره‌های خوشی با آثاری مانند گلادیاتور، گانگستر آمریکایی و مریخی داریم. به لطف این آثار، ‌می‌توان گفت ریدلی اسکات، کارگردانی است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار فیلم‌های وی گذشت. این کارگردان سرشناس، اخیراً دست روی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخی یکی دو سده اخیر گذاشته و فیلمی درباره ناپلئون روانه سال‌های سینما کرده است. کارگردانی این اثر توسط ریدلی اسکات و حضور چهره‌های سرشناسی در این فیلم، باعث شده تا ناپلئون به یکی از پرطرفدارترین آثار چند ماه اخیر تبدیل شود. از آنجایی که امکان ندارد تاکنون نام ناپلئون را نشنیده باشید، مطمئن هستیم برای تماشای این فیلم کنجکاو شده‌اید. در نتیجه اکران فیلم ناپلئون، جدیدترین اثر ریدلی اسکات را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به داستان این فیلم بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم ناپلئون را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم ناپلئون از چه قرار است؟

برای شما گفتیم که فیلم ناپلئون، داستان زندگی این فرمانده جهان‌گشا را روایت می‌کند. ناپلئون بناپارت، یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ جهان، فرمانده و سیاستمدار برجسته قرن نوزدهم بود. ناپلئون با توانایی‌های نظامی برجسته، استراتژی‌های خلاقانه و هوش سرشار، توانست قلب اروپا را به لرزه درآورده و تأثیر پایداری بر روند تاریخ جهان بگذارد. ناپلئون با استفاده از استراتژی و تاکتیک‌های نظامی خاص خود، در جنگ‌های بسیاری در سراسر اروپا موفق بود. این فرمانده جهان‌گشا در نبرد آسترلیتز و واترلو پیروز شد و قاره اروپا را تحت تأثیر و کنترل خود قرار داد.

بسیاری از نبردهای ناپلئون در این فیلم با زیبایی هرچه‌تمام‌تر به تصویر کشیده شده است. از طرف دیگر از آنجایی که با اثری سینمایی روبه‌رو هستیم، ریدلی اسکات، کارگردان این اثر، داستانی از عشق‌و‌عاشقی‌های ناپلئون را نیز روایت می‌کند. تجربه ثابت کرد آثاری که از شخصیت‌های تاریخی اقتباس می‌شوند، مخالفین و موافقین خاص خودشان را دارند. این شرایط درباره فیلم ناپلئون نیز وجود دارد. بسیاری از منتقدین، این فیلم را ستوده‌اند و بسیاری دیگر بر این باور هستند که فیلم ناپلئون، آن‌گونه که باید و شاید زندگی این فرمانده جهان‌گشا را نمایش نداده است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم ناپلئون

علاقه‌مندان دوآتشه سینما به‌خوبی می‌دانند که واکین فینیکس، یکی از مطرح‌ترین هنرپیشه‌های حالِ حاضر است. وی با ایفای نقشی چشمگیر در فیلم جوکر، توانست جایزه اسکار را از آن خود کند. این فوق‌ستاره محبوب، نقش ناپلئون را در این فیلم برعهده دارد. ونسا کربی نیز نقش ژوزفین بوهارنه، ملکه و همسر نخست ناپلئون را ایفا کرده است. طاهر رحیم، بن مایلز، لودیوین سنیه، متیو نیدهم، جان هولینگورث، یوسف کرکور و شینید کیوسک، دیگر هنرپیشه‌های ترازاول فیلم ناپلئون به‌حساب می‌آیند. ریدلی اسکات، کارگردان سرشناس، سکان هدایت و ساخت فیلم ناپلئون را در اختیار گرفته است.

در مجموع باید گفت با توجه به درخشش واکین فینیکس در چند سال اخیر و حضور این بازیگر اسطوره‌ای در فیلم ناپلئون، با اثری روبه‌رو هستیم که تماشای آن بدون شک خالی از لطف نخواهد بود. از طرف دیگر از آنجایی که با فیلمی تاریخی سروکار داریم، مطمئن هستیم علاقه‌مندان فیلم‌های تاریخی نیز از تماشای این اثر لذت می‌برند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی