ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم نسخه ایرانی

مطمئن هستیم شما هم با ما هم‌عقیده‌اید که به‌راحتی نمی‌توان از کنار فیلم‌هایی گذشت که عوامل ساخت آن ایرانی هستند و در خارج از کشور ساخته شده‌اند. نسخه ایرانی (The Persian Version)، یکی از این آثار است. این فیلم که به‌تازگی اکران‌شده، داستانی بامزه و جذاب دارد. به لحاظ هنرپیشه‌‌ نیز با اثری روبه‌رو هستیم که چهره‌های سرشناس ایرانی خارج از کشور در آن حضور دارند. ناگفته پیداست فیلم نسخه ایرانی، روایتی بامزه از زندگی ایرانی‌های خارج از کشور را پیش روی مخاطب قرار می‌دهند. با این حال جاذبه‌های این فیلم فقط مختص ایرانی‌ها نیست. درواقع با اثری روبه‌رو هستیم که صحنه‌های بامزه زیادی دارد و مخاطب عام و خاص را خوشنود نگه می‌دارد. از آنجایی که فیلم‌های کمی توسط هنرپیشه‌ها و کارگردان‌های ایرانی خارج از کشور ساخته می‌شود، اکران فیلم نسخه ایرانی را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم نسخه ایرانی میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم نسخه ایرانی از چه قرار است؟

همانند سایر فیلم‌های ایرانی که در خارج از کشور ساخته می‌شود، فیلم نسخه ایرانی روایتی از زندگی و ماجراهای ایرانیان ساکن آمریکا را پیش روی علاقه‌مندان قرار داده است. نقش اولِ این فیلم، دختری بامزه با نام لیلاست. لیلای فیلم نسخه ایرانی، تمایل‌های خاصی دارد و سبک متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. به همین دلیل اختلاف‌های عمیقی میان لیلا و مادرش ایجاد شده است. این اختلاف‌ها، کار را به جایی کشانده که لیلا مجبور به ترک ایران می‌شود. وی به آمریکا می‌رود و در این سرزمین، هدف‌های دلخواه خود را دنبال می‌کند. اتفاق‌های جالبی در ادامه داستان میفتد تا لیلا به درک بیشتری از دیدگاه مادرش برسد و زندگی متفاوتی را تجربه کند. این اتفاق‌ها، با روایتی بامزه و جذاب نمایش داده می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت فیلم نسخه ایرانی، اثری تماشایی برای علاقه‌مندان سینمای کمدی به حساب می‌آید.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم نسخه ایرانی

از آنجایی که با فیلمی روبه‌رو هستیم که عوامل ساخت ایرانی بسیاری در آن حضور دارند، خوشبختانه نام چهره‌های هنرمند ایرانی بی‌شماری در این اثر می‌درخشد. در این زمینه می‌توان به لیلا محمدی، هنرپیشه زیبارو و خوش آتیه اشاره کرد. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، لیلا محمدی، نقش لیلا را در این فیلم بر عهده دارد. نیوشا نور، دیگر چهره سرشناسی است که در فیلم نسخه ایرانی هنرنمایی کرده است. بیژن دانشمند، بلا واردا، شروین آل نبی، جری حبیبی مهدی طهماسبی و اندرو مالیک را نیز به هنرپیشه‌های فیلم نسخه ایرانی اضافه کنید. سکان کارگردانی این اثر در دست‌های مریم کشاورز قرار دارد. فیلم شرایط، مطرح‌ترین اثر مریم کشاورز به حساب می‌آید. باشگاه افعی، روزی که من مردم، غیر قابل فروش و رنگ عشق از دیگر آثار این کارگردانی ایرانی آمریکایی است. با توجه به این آثار، می‌توان خاطر جمع بود با اثری روبه‌رو هستیم که ارزش تماشا دارد.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های ایرانی آمریکایی علاقه دارید و از دیدن داستان زندگی ایرانی‌های مقیم آمریکا لذت می‌برید، تماشای فیلم نسخه ایرانی را به برنامه‌های فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک تماشای این اثر برای علاقه‌مندان فیلم‌های بامزه و خنده‌دار نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی