ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم نهنگ

دارون آرنوفسکی، یدطولایی در ساخت فیلم‌های درام‌ روانشناختی دارد. تاکنون آثار ارزشمندی از این کارگردان دیده‌ایم. برای نمونه می‌‌توان به فیلم‌های کشتی‌گیر، قوی سیاه۷ مشت‌زن، مادر! و ریک پسر سفید‌پوست اشاره کرد. بیشتر از این آثار نقدهای مثبتی از منتقدین سخت‌گیر هالیوود بدست آورده‌اند. به همین دلیل به‌راحتی نمی‌توان از کنار فیلم‌های آرنوفسکی گذشت. خوشبختانه این کارگردان سرشناس، هر چندر سال یک بار اثری ارزشمند روانه سالن‌های سینما می‌کند. اخیرا نیز فیلم نهنگ (The Whale) توسط آرنوفسکی اکران شده است. این فیلم همانند دیگر آثار آرنوفسکی توانسته جایزه‌های مختلفی را از آن خود کند و به یکی از نامزدهای اصلی اسکار تبدیل شود. فیلم نهنگ در کنار داستانی خاص و زیبا، هنرپیشه‌های ترازاولی دارد که گل سرسبد آن‌ها برندن فریزر است. محبوبیت فیلم نهنگ به اندازه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. در نتیجه خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به داستان این فیلم بیندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم نهنگ را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم نهنگ از چه قرار است؟

ساموئل دی‌.‌هانتر، نمایشنامه‌نویس برجسته‌ای است که آثار مطرحی از نمایشنامه‌های وی اقتباس شده. وی نمایشنامه‌ای با نام نهنگ منتشر کرده بود. این نمایشنامه به دلیل داشتن داستانی خاص و جذاب، نظر دارن آرونوفکسی را به خود جلب کرد. در فیلم نهنگ با داستان زندگی مرد میانسالی روبه‌رو هستیم که وزن بسیار زیادی دارد. این مرد که در فیلم با نام چارلی شناخته می‌شود، با وزنی ۲۷۲ کیلویی یکی از سنگین‌ترین انسان‌های روی کره‌ زمین به حساب می‌آید. چارلی در کنار وزن بسیار زیاد، مشکلات خانوادگی ریزودرشتی نیز دارد. همسر چارلی وی را ترک کرده است. چارلی از همسرش دختری دارد. این دختر روزگار خوبی را سپری نکرده و دل خوشی از پدرش، چارلی، ندارد. با این حال چارلی به‌رغم تمامی مشکلاتی که از اضافه وزنش تحمل می‌کند، سعی زیادی دارد تا دل دخترش را دوباره بدست آورد و زندگی خوبی در کنار هم داشته باشند.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم نهنگ

همان‌گونه که اشاره کردیم، برند فریزر به‌عنوان گل سرسبد هنرپیشه‌های فیلم نهنگ شناخته می‌شود. برندن فریزر برای حضور در مجموعه فیلم‌های مومیایی به آوازه‌ای جهانی دست یافت. پس از حضور در سه گانه مومیایی، برندن فریزر در فیلم‌های مختلفی ایفای نقش کرد. با این حال این فیلم‌ها به لحاظ گیشه به آثار پرفروشی تبدیل شدند، اما هیچ‌کدام از این آثار به لحاظ هنری نتوانست نام برندن فریزر را در جایزه‌های جهانی مطرح کند. از قرار معلوم سایه همای سعادت روی سر برندن فریزر افتاده است. وی توانست نقش‌آفرینی چشمگیری در فیلم نهنگ ایفا کند. به همین منظور بسیاری از منتقدان سخت‌گیر هالیوود اسکار بهترین بازیگر سال را برای برندن فریزر پیش‌بینی می‌کنند. سیدی‌ سینک، هنرپیشه جوان و خوش‌آتیه هالیوودی نیز از دیگر چهره‌های سرشناس فیلم نهنگ به حساب می‌آید. به هنرپیشه‌هایی که گفتیم، هانگ چائو،‌ سامانتا مورتون و تای سیمپکینز را هم اضافه کنید.

در مجموع باید گفت فیلم نهنگ از آن دسته آثاری است که بدون شک طرفداران درام‌های روانشناختی را راضی نگه می‌دارد. تماشای این فیلم به علاقه‌‌مندان آثار درام و خانوادگی نیز پیشنهاد می‌شود. با توجه به بازی چشمگیر برندن فریزر، مطمئن هستیم هواداران این هنرپیشه نیز از تماشای اثر جدیدی از هنرمند دلخواه خود حسابی لذت می‌برند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی