ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم هالووین هیوبی

هالووین مراسم شناخته‌شده‌ای است و همان‌گونه که حتماً می‌دانید مردم کشورهای زیادی با فرارسیدن هالووین لباس‌های عجیب‌و‌غریب و ترسناک می‌پوشند و جشن می‌گیرند. این شرایط شب هالووین را به دستمایه‌ای برای تماشای فیلم‌های ترسناک تبدیل کرده و سالانه با نزدیک شدن هالووین شاهد فیلم‌های ترسناکی هستیم. در سال ۲۰۲۰ نیز فیلم‌های ترسناک مختلفی را در ایام هالووین شاهد بودیم که در بین آنها، فیلم «هالووین هیوبی» (Hubie Halloween)، داستان متفاوتی دارد و برخلاف بیشتر فیلم‌های مخصوص شب هالووین که ترسناک است، این فیلم داستانی کمدی دارد و تماشاگران را از ترس و وحشت بیرون می‌آورد. از آنجایی که تماشاگران ایرانی حال‌و‌هوای کمتری برای فیلم‌های ترسناک دارند و حیف است که هالیوود را سپری کنیم و فیلمی در این زمینه نببینیم، به این فکر افتادیم که در ادامه با هم نگاه کوتاهی به فیلم «هالووین هیوبی» داشته باشیم و با هم ببینیم ماجرای این فیلم از چه قرار است.

داستان هالووین هیوبی

«هالووین هیوبی» داستان مردی خوش‌قلب و ساده‌دل با نام «هیوبی» را روایت می‌کند که اهمیت زیادی به برگزاری سالانه جشن هالووین می‌دهد. به همین دلیل اتفاق‌‌های ساده و پیش‌پاافتاده‌ای که ترسناک به نظر می‌رسد را جدی می‌گیرد و این اتفاق‌ها را نشانه‌ای از هالووین می‌داند. این وضعیت باعث می‌شود تا اهالی شهری که «هیوبی» در آن زندگی می‌کند، اهمیت چندانی به داستان‌های وی ندهند و اتفاق‌هایی که وی برای مردم بازگو می‌کند را جدی نگیرند. ماجرا به جایی می‌رسد که حتی پلیس هم حرف‌های «هیوبی» را باور ندارد. در این بین بر خلاف هالووین‌های گذشته، اتفاق‌های واقعاً ترسناک و خطرناکی برای «هیوبی» می‌افتد، اما از آنجایی که او همیشه داستان‌سرایی می‌کرد، این بار هم کسی حرف‌های «هیوبی» را باور نمی‌کند.

در نتیجه «هیوبی» چاره‌ای نمی‌بیند به غیر از اینکه به تنهایی آستین بالا بزند و چاره‌ای برای رویارویی با این خطرهای مرگ‌بار بردارد. به این ترتیب به لحاظ ساختار داستان می‌توان گفت «هالووین هیوبی» شباهت‌های زیادی به داستان قدیمی و ماندگار «چوپان دروغگو» دارد. اما انصافاً باید اعتراف کرد «هالووین هیوبی» روایتی بامزه و سرگرم‌کننده را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد و انتخاب مناسبی برای ایام «هالووین» است.

هنرپیشه‌ها و عوامل هالووین هیوبی

«آدام سندلر» (Adam Sandler)، گل‌سرسبد هنرپیشه‌‌های «هالووین هیوبی» است و اگر تبلیغ‌های این فیلم را ببینید با ما هم عقیده خواهید شد که بازی جالب و متفاوتی را از این هنرپیشه ترازاول در «هالووین هیوبی» شاهد هستیم. جالب است بدانید «سندلر» در کنار هنرپیشگی، وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده داشته و قسمتی از نگارش فیلمنامه «هالووین هیوبی» را انجام داده است. این فیلم به لحاظ هنرپیشه‌های کمدین چیزی کم‌وکسر ندارد و «کوین جیمز» (Kevin James)، دیگر کمدین بامزه هالیوودی نیز در «هالووین هیوبی» حضور دارد. «جولی بون» (Julie Bowen Luetkemeyer)، «ری لیوتا» (Ray Liotta) و «راب‌ اشنایدر» (Rob Schneider) دیگر هنرپیشه‌‌های تراز اول «هالووین هیوبی» به‌حساب می‌آیند و کارگردانی این فیلم را «استیون بریل» انجام داده است.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال فیلمی خاص برای ایام هالووین می‌گردید و می‌خواهید به جای ترس و وحشت، لحظه‌های شادی را در این روزها تجربه کنید، «هالووین هیوبی» قطعاً شما را ناامید نخواهد کرد. این فیلم برای طرفداران «آدام‌ سندلر» و آثار کمدی نیز بدون شک سرگر‌م‌کننده خواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی