ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره

در روزگاری که گیشه‌های سینما را فیلم‌های ابرقهرمانی به تسخیر خود درآورده‌اند، تماشای فیلمی هیجان‌انگیز با صحنه‌های پرزدوخورد که در آن اثری از ابرقهرمان‌های رایج نیست را باید به فال نیک گرفت. فیلم همه‌‌چیز همه‌جا به‌ یک‌باره (Everything Everywhere All at Once)، اثری است که با رویکرد متفاوت خود به فرضیه جها‌ن‌های موازی توانست فروش چشمگیری تجربه کند. این فیلم به لحاظ داستان، روایتی جدید و نوآورانه را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره به لحاظ فهرست هنرپیشه‌ها نیز از چهره‌های سرشناسی کمک گرفته است. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا فیلم همه‌چیز همه‌جا به‌ یک‌باره به اثری تبدیل شود که تماشای آن برای علاقه‌مندان فرضیه دنیاهای موازی خالی از لطف نیست. به همین منظور در ادامه با هم نگاهی به داستان این فیلم میندازیم و در پایان هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره از چه قرار است؟

همان‌گونه که حتماً شنیده‌اید، فرضیه جهان‌های موازی، فرضیه‌‌ای پرطرفدار است که بر اساس آن، ممکن است در کنار جهانی که اکنون در آن زندگی می‌کنیم، جهان‌های دیگری نیز همزمان وجود داشته باشد. این فرضیه به اندازه‌ای هیجان‌انگیز است که راه خود را به داستان‌های علمی تخیلی و فیلم‌های سینمایی پیدا کرده. از آنجایی که داستان این فیلم با محوریت جهان‌های موازی روایت می‌شود، داستانی نسبتاً پیچیده را در فیلم همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره مشاهده می‌کنیم. توضیح این داستان برای مخاطبی که این اثر را ندیده نسبتاً دشوار است. در ساده‌ترین حالت می‌توان گفت فیلم همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره، داستان زنی چینی آمریکایی را روایت می‌کند که به دنبال اتفاق‌های عجیبی، متوجه می‌شود جهان‌های دیگری نیز در کنار جهانی که در آن زندگی می‌کند وجود دارد. از قرار معلوم موجودی قدرتمند با نیروهای خانمانسوز عزم کرده تا جهان‌های موازی را نابود کند. به همین دلیل زنِ نقش اول این فیلم برای جلوگیری از نابودی‌ جهان‌ها، با نسخه‌های دیگری از خود در جهان‌های موازی ارتباط برقرار می‌کند. این داستان چند لایه و پیچیده است. با این حال با جذابیت زیادی روایت می‌شود و مخاطب را تا آخرین لحظه هیجان‌زده نگه می‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره

جالب است بدانید ابتدا قرار بود جکی چان، هنرپیشه پرآوازه چینی، نقش اول این فیلم را بر عهده بگیرد. با این حال به دنبال تغییراتی، نقش اول فیلم همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره به میشل یئو، هنرپیشه زیبارو و مطرح فیلم‌های اکشن چینی واگذار شد. میشل یئو آثار مطرحی مانند فردا هرگز نمی‌میرد، ببرخیزان و اژدهای پنهان را در کارنامه‌ خود دارد. استفانی هسو، جاناتان کی کوان، جیمز هنگ و جیمی لی کرتیس از دیگر هنرپیشه‌های مطرح فیلم همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره به حساب می‌آیند. دانیل کوان، سکان کارگردانی این اثر را در اختیار دارد و برادران روسو، تهیه‌کننده این فیلم هستند.

در مجموع باید گفت اگر به فرضیه جهان‌های موازی علاقه دارید و از تماشای فیلم‌های پرزدوخورد و مهیج سیر نمی‌شوید، تماشای همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این فیلم با جنبه‌هایی از هنرهای رزمی، علمی تخیلی، فانتزی، پویانمایی و اکشن روایت می‌شود. در نتیجه تماشای این اثر برای تمامی علاقه‌مندان این سبک‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی