ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم وسپر

فیلمهای علمی‌تخیلی طرفداران دوآتشه‌ای دارند. سالی نیست که فیلمی در این سبک اکران نشود. به لطف محبوبیت این فیلمها و پیشرفت جلوه‌های ویژه، آثاری را سراغ داریم که از هر لحاظ جذاب و نفس‌گیر هستند. یکی از این فیلمها که به تازگی اکران شده و نظر طرفداران فیلمهای علمی تخیلی را به خود جلب کرده، وِسپِر (Vesper) نام دارد. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، اثری چندملیتی است که توسط کشورهای فرانسه، لیتوانی و بلژیک به سالنهای بین‌المللی راه پیدا کرده. وسپِر، داستانی جذاب دارد و مخاطب را تا آخرین لحظه هیجان‌زده نگه می‌دارد. این فیلم به لحاظ ایده نیز اثری ناب است که حرفهای زیادی برای گفتن دارد. جالب اینجاست فیلم وسپر به لحاظ جلوه‌های ویژه نیز اثری برجسته است که صحنه‌های ناب و چشم‌نوازی دارد. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا وسپر به یکی از فیلمهای برجسته ۲۰۲۲ در سبک علمی تخیلی تبدیل شود. از آنجایی که مطمئن هستیم سبک علمی تخیلی طرفداران زیادی در بین هوادارانِ ما دارد، در ادامه به معرفی کوتاهی درباره فیلم وسپر اشاره می‌کنیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، تصمیم درستی درباره تماشای فیلم وسپر اتخاذ کنید.

داستان فیلم وسپر از چه قرار است؟

فیلم وسپر آینده‌ای تاریک و مبهم در کره زمین را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. در آینده‌ای بسیار دور، اکوسیستم زمین تخریب شده و بشر برای زنده‌ماندن در اکو سیستم جدید با طبیعتی خشن دست‌و‌پنجه نرم‌ می‌کند. وسپر، نام دختری سیزده‌ ساله است. این دختر یدطولایی در هک دارد. منظور از هک در آینده‌ای که این فیلم به تصویر می‌کشد، هک زیستی است. این هک ترفندهای خاص خودش را دارد که وسپر به‌خوبی از عهده انجام آن‌ها بر می‌آید. وسپر، پدری فلج دارد. وی با مشکلات زیادی برای ادامه زندگی به همراه پدری فلج روبه‌رو است. از قضای روزگار وسپر با زنی ملاقات می‌کند. این زن به استعداد وسپر پی می‌برد. در نتیجه وسپر را متقاعد می‌کند تا از نبوغ و توانمندی‌های خود برای ساختن آینده‌ای جدید در این اکوسیستم مرگبار آستین بالا بزند. وسپر در طول داستانِ این فیلم با ماجراهای هیجان‌انگیزی روبه‌رو می‌شود و اتفاقهای نفس‌گیری را پشت سر می‌گذارد. برای تعریف از فیلم وسپر کافی است به این نکته اشاره کنیم که این اثر در پایگاه معروف راتن تومِیتوز (Rotten Tomatos)، امتیاز چشمگیری را از آن خود کرده است.

فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم وسپر

وسپِر، به‌رغم داستان جذاب، هنرپیشه‌های شناخته‌‌شده‌ای ندارد. با این حال این شرایط چیزی از شایستگیهای فیلم وسپر کم نمی‌کند و با اثری روبه‌رو هستیم که هنرپیشه‌های آن چیزی برای فیلم کم نگذاشته‌اند. رافیلا چاپمن، نقش وسپر، دختری ۱۳ ساله را در این فیلم بازی می‌کند. ادی مارسن، رزی مک ایوان، ریچارد بریک و مِلانی گیدوس از دیگر هنرپیشه‌های فیلم وسپر به حساب می‌آیند. سکان کارگردانی این اثر در دستهای کریستینا بوژایت و برونو سامپر قرار دارد. سامپر و بوژایت نگارش فیلمنامه وسپر را هم انجام داده‌اند.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلمهای علمی تخیلی هستید و به دنبالی اثری خاص با داستانی متفاوت در این سبک می‌‌گردید، در انتخاب فیلم وسپر شک نکنید. تماشای این فیلم به علاقه‌مندان صحنه‌های خاص و جلوه‌های ویژه بدیع نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی