ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم پادشاه زن

بازار فیلم‌های اکشن همیشه داغ است. به همین دلیل سالانه آثار بی‌شماری در این سبک روانه سالن‌های سینما می‌شوند. تعداد زیاد فیلم‌های اکشن باعث شده تا این آثار داستان‌های متنوعی داشته باشند. با این حال در بین این فیلم‌ها، گاهی اوقات آثاری ساخته می‌شوند که داستانی متفاوت و جذاب پیش روی مخاطب قرار می‌دهند. فیلم پادشاه زن (The Woman King)، یکی از همین آثار است. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم روایتی دلیرانه از مبارزه سپاهی از زنان آفریقایی را به نمایش می‌‌گذارد. از آنجایی که قهرمان‌های فیلم‌های هالیوودی عموماً مرد هستند، فیلم پادشاه زن به لطف حضور زنانی قهرمان به اثری تماشایی تبدیل شده است. داستان این فیلم نیز در آفریقا روایت می‌‌شود. نظیر چنین داستانی را تاکنون سراغ نداریم. جالب اینجاست سازندگان فیلم‌ پادشاه زن بر این باور هستند که برای ساخت این اثر از رویدادهای واقعی الهام گرفته‌اند. فیلم پادشاه زن در مدتی که اکران‌شده توانسته نظر منتقدان سخت‌گیر هالیوود را جلب کند. به همین منظور از آنجایی که با اثری روبه‌رو هستیم که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت، اکران فیلم پادشاه زن را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم پادشاه زن را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم پادشاه زن از چه قرار است؟

داستان فیلم پادشاه زن در سده ۱۸ میلادی روایت می‌شود. در آن زمان در منطقه‌ای از آفریقا، زنان جنگجویی وجود داشتند. این زنان دوره‌های ویژه‌ای برای مبارزه با دشمن می‌دیدند و قلمرو خود را به تنهایی از نفوذ دژخیمان حفظ می‌کردند. در این بین به دنبال کشورگشایی‌های اروپا، گروهی از دشمنان به آفریقا می‌آیند تا این سرزمین را به قلمرو کشورهای اروپایی اضافه کنند. اروپایی‌ها با دشمنانی که زنان مبارز تاکنون با آن‌ها روبه‌روشده بودند، تفاو‌ت‌های زیادی داشتند. این دشمنان تا دندان مسلح بودند و با خشن‌ترین روش‌های ممکن به آفریقایی‌ها حمله می‌کردند. به همین دلیل نانسیکا، رهبر زن‌های مبارز عده‌ای از بانوان جنگجو را دور خود جمع می‌کند. وی برای نابودی این دشمنان جدید کمر همت می‌بندد. نانسیکا روش‌‌های جدیدی برای مبارزه با دشمن ابداع می‌کند و آموزش‌های ویژه‌ای به نیروهای سپاه خود می‌دهد. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، نبردی خونین میان سپاه نانسیا و استعمارگران رخ می‌دهد. این داستان با جلوه‌های ویژه و جاذبه‌های بصری چشمگیری روایت می‌شود و مخاطب را تا آخرین لحظه هیجان‌زده نگه می‌دارد.

فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم پادشاه زن

سکان کارگردانی فیلم پادشاه زن در دست‌های جینا پرینس بایدوود قرار دارد. از این کارگردان تاکنون آثار درخشانی مانند عشق و بسکتبال، آن سوی‌چراغ‌ها و زندگی مخفی زنبورها را دیده‌ایم. دانا استیونز، فیلمنامه این اثر را بر اساس طرحی از ماریو بلو نگاشته است. وایولا دیویس، هنرپیشه ۵۷ ساله‌ای که پیش از این هنرنمایی وی را در حصارها و خدمتکاران دیده‌اید، نقش اول فیلم پادشاه زن را بر عهده گرفته است. توسو امبدو، لاشانا لینچ، شیلا اتیم و جان بویگا دیگر هنرپیشه‌های فیلم پادشاه زن به حساب می‌آیند.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های زن‌محور هستید و دلتان برای اکشنی جانانه تنگ شده، فیلم پادشاه زن انتخاب مناسبی برای شماست. تماشای این اثر به علاقه‌مندان فیلم‌های پرزدوخورد و هیجان‌انگیز نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی