ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم پرستار خوب

سبک بیوگرافی جنایی از آن دسته سبک‌های خاص است که به‌رغم تولید آثار کم در این زمینه،‌ طرفداران زیادی دارد. در این سبک فیلم‌هایی بر اساس داستانی واقعی روایت می‌شوند که اتفاق‌های جنایی زیادی در آن‌ها رخ می‌دهد. اخیراً فیلم پرستار خوب (The Good Nurse) در این سبک روانه سالن‌های سینما شده است. چهره‌های سرشناسی مانند جسیکا چستین و ادی ردمین در فیلم پرستار خوب هنرنمایی کرده‌اند. از آنجایی که با فیلمی روبه‌رو هستیم که داستانی واقعی را به تصویر می‌کشد، پرستار خوب به اثری هیجان‌انگیز تبدیل شده که تا آخرین لحظه مخاطب را علاقه‌مند تماشای این اثر نگه می‌دارد. با توجه به اینکه فیلم‌های زیادی سالانه در سبک بیوگرافی جنایی ساخته نمی‌شود، اکران فیلم پرستار خوب را به فال نیک می‌گیریم و در ادامه نگاهی به داستان این اثر میندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم پرستار خوب را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم پرستار خوب از چه قرار است؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، پرستار خوب، داستانی جنایی را روایت می‌کند که براساس واقعیت ساخته شده است. به همین دلیل نیز پرستار خوب داستانی هیجان‌انگیز دارد. سالها پیش چارلز کالن، پرستاری که سال‌ها در ایالات متحده به درمان بیماران می‌پرداخت، به عنوان قاتلی زنجیره ای تحت تعیقب قرار می‌گیرد. از قرار معلوم، کالن در دوران ۱۶ سال خدمت خود چیزی حدود ۳۰۰ بیمار را به قتل می‌رساند. از آنجایی که این بیماران شرایط جسمی مناسبی نداشتند، کسی به کالن شک نمی‌‌کند. از طرف دیگر اطلاعات پزشکی کالن به وی کمک می‌کند تا قتل‌ها را به گونه‌ای جلوه دهد که به دلیل مرگ ناشی از بیماری اتفاق افتاده‌اند. نقش این پرستار بی‌رحم را ادی ردمین بر عهده دارد. چارلز کالن، همکاری در بیمارستان‌ دارد که نقش وی بر عهده جسیکا چستین واگذار شده است. فیلم پرستار خوب از آن دسته فیلم‌هاست که روایتی نفس‌گیر از بی‌رحمی قاتلی بالفطره را با زیبایی هرچه‌تمام‌تر پیش روی تماشاگر قرار می‌دهد.

فهرست هنرپیشه و عوامل ساخت فیلم پرستار خوب

برای شما گفتیم که ادی ردمین، نقش اول فیلم پرستار خوب را بر عهده دارد. این هنرپیشه ترازاول هالیوودی فیلم‌های درخشانی را در کارنامه‌اش دارد. چند سال پیش ادی ردمین با ایفای نقش در فیلم تئوری همه‌چیز توانست جایزه اسکار را از آن خود کند. جسیکا چستین نیز هنرپیشه زیبارو و توانمندی است که نقش‌آفرینی چشم‌گیری را در فیلم پرستار خوب از خود به جای گذاشته. توبیاس لندهولم، کارگردان دانمارکی که فیلم یک جنگ را از وی دیده‌ایم، سکان کارگردانی پرستار خوب را در اختیار دارد. توبیاس لیندهولم در کنار کارگردانی، تجربه سودمندی در حوزه فیلمنامه‌نویسی دارد. در نتیجه انتظار می‌رود به لحاظ روایت داستان و کارگردانی چیزی برای فیلم پرستار خوب کم نگذاشته باشد. اکنون که صحبت از فیلمنامه‌نویسی به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر اشاره کنیم کریستی ویلسون کرنز، فیلمنامه این اثر را به رشته تحریر در آورده است. کیم دیکنز، نوآ امریک و ننامدی آسومغا از دیگر هنرپیشه‌های مطرح فیلم پرستار خوب به حساب می‌آیند.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم پرستار خوب به علاقه‌مندان آثار جنایی پیشنهاد می‌شود. بدون شک مشاهده این اثر برای علاقه‌مندان جسیکا چستین و ادی ردمین نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی