ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم پسرک و مرغ ماهی‌خوار

هایائو میازاکی، انیماتور افسانه‌ای ژاپنی، ید طولایی در ساخت انیمه‌هایی تماشایی دارد. تقریباً می‌توان گفت اثری از میازاکی را سراغ نداریم که به فیلمی مخا‌طب‌پسند تبدیل نشود. انیمه‌های میازاکی به‌رغم اینکه سبک‌وسیاقی کارتونی دارند، برای بزرگسالان نیز جذاب هستند و مفاهیم فلسفی و عمیقی را در خود گنجانده‌اند. این انیماتور ژاپنی، مدتی است که پا به سن گذاشته است. با این حال با اکران انیمه پسرک و مرغ ماهی‌خوار (The Boy and the Heron)، ثابت کرد که هنوز دود از کنده بلند می‌شود. این اثر، انیمه‌ای سرشار از احساسات انسانی است. تجربه ثابت کرده میازاکی به جای استفاده از فناوری‌های نوین، نقاشی انیمه‌ها با دست را ترجیح می‌دهد. به همین دلیل انیمه پسرک و مرغ ماهی‌خوار، تصاویری تماشایی و جذاب پیش روی خواننده قرار می‌دهد. از آنجایی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آثار میازاکی گذشت، اکران انیمه پسرک و مرغ ماهی‌خوار را به فال نیک می‌گیریم تا در ادامه با هم نگاهی به داستان این اثر میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت انیمه پسرک و مرغ ماهی‌خوار را بررسی می‌کنیم.

داستان پسرک و مرغ ماهیخوار از چه قرار است؟

این فیلم داستان ماهیتو، پسرکی گوشه‌گیر را روایت می‌کند که در تلاش است با فقدان اخیر مادرش کنار بیاید. او به همراه پدرش، مردی استوار که غم خود را به دوش می‌کشد، به یک شهر ساحلی آرام نقل مکان می‌کند. ماهیتو در کاوش در طبیعت وحشی دورافتاده اطراف خانه جدیدشان آرامش می‌یابد. روزی، در حالی که در جنگلی انبوه سرگردان است، با مرغابی سخنگوی باشکوهی روبه‌رو می‌شود. این پرنده، حقیقتی شگفت‌انگیز را فاش می‌کند. از قرار معلوم، مادر ماهیتو نمرده، بلکه در جهانی فراتر از آسمان، گرفتار شده است. بدین ترتیب، سفر خارق‌العاده پسرک برای پیداکردن مادرش آغاز می‌شود. با راهنمایی پرنده‌ی سخنگو و گروهی از موجودات خارق‌العاده، او به سفری برای یافتن مادرش و بازگرداندن او می‌رود. در لایه‌های زیرین این فیلم، مفاهیم عمیق و تأمل‌برانگیزی نهفته است. میازاکی در این اثر به کاوش در موضوعات مختلف انسانی می‌پردازد. یکی از مضامین اصلی فیلم، مفهوم مرگ و زندگی است. مرگ مادر ماهیتو، شخصیت اصلی داستان، نقطه آغاز سفر او به دنیای ارواح است. در این دنیا، ماهیتو با مفهوم مرگ و معنای واقعی زندگی روبه‌رو می‌شود. او می‌آموزد که مرگ پایان نیست، بلکه صرفاً گذار به مرحله دیگری از وجود است.

فهرست صداپیشه‌ها و عوامل ساخت انیمه پسرک و مرغ ماهی‌خوار

سوما سانتوکی، ماساکی سودا، ایمیون، یوشینو کیمورا، شوهی هینو، کو شیباساکی، تاکویا کیمورا، صداپیشه‌های پسرک و مرغ ماهی‌خوار به‌حساب می‌آیند. هایائو میازاکی، توشیو سوزوکی، جو هیسایشی، آتسوشی اوکویی و تاکشی سیاما، سازنده‌های این اثر هستند.

در مجموع باید گفت از آنجایی که تجربه ثابت کرده میازاکی، فیلم بد نمی‌سازد، مطمئن هستیم از تماشای پسرک و مرغ ماهی‌خوار لذت خواهید برد. مشاهده این اثر را به طرفداران انیمه‌های ژاپنی پیشنهاد می‌کنیم. تماشای این انیمه برای علاقه‌مندان آثار فلسفی با مفاهیم عمیق انسانی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی