ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم پیتر پن و وندی

پیتر پن، یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های کودک به حساب می‌آید. این شخصیت بامزه و شجاع، توسط جی‌.‌ام.‌بری، نمایشنامه‌نویس اسکاتلندی خلق شده است. شخصیت پیتر پن نخستین بار در کتاب پرنده سفید کوچولو حضور پیدا کرد. این شخصیت به‌سرعت روانه پرده نقره‌ای شد. به همین دلیل تاکنون اقتباس‌های ‌مختلفی درباره این شخصیت دوست‌داشتنی منتشر شده است. یکی از این آثار که به‌تازگی روانه سالن‌های سینما شده، فیلمی است با نام پیتر پن و وِندی (Pete Pan and Wendy). فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم داستانی بر اساس دنیای خیالی پیتر پن دارد. طبق معمول پیتر پن و وِندی، شخصیت‌های اصلی این مجموعه آثار در جدیدترین اقتباس این اثر سینمایی حضور پیدا کرده‌اند. این فیلم در کنار داستان، جلوه‌های بصری چشم‌نواز و هنرپیشه‌های ترازاولی دارد. در نتیجه خالی از لطف نیست اگر در ادامه نگاهی به داستان فیلم پیتر پن و وندی بیندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم پیتر پن و وندی از چه قرار است؟

علاقه‌مندان مجموعه آثار پیتر پن، به‌خوبی می‌‌دانند که پیتر پن، پسر شیطان و شجاعی است که هرگز بزرگ نمی‌شود. وی به‌راحتی پرواز می‌کند و عمر بی‌پایان خود را در جزیره هرگزآباد (Never Land)، می‌گذراند. از آنجایی که هر داستانی باید شخصیت‌های شروری داشته باشد، در مجموعه آثار پیتر پن نیز دزدان دریایی و کاپیتانی بی‌رحم وجود دارند. فیلم پیتر پن، ماجرای دختری با نام وِندی را روایت می‌کند که از مدرسه شبانه‌روزی فراری است. از قضای روزگار وِندی با پیتر پن آشنا می‌شود. این آشنایی شرایطی برای ماجراجویی هیجان‌انگیزی پیش راه وندی و برادران کوچکش قرار می‌دهد. وندی به همراه برادرانش و تینکر بِل، پری دوست‌داشتنی، به دنیای جادویی هرگزآباد می‌روند. آنها در این دنیای جادویی با کاپیتانی بی‌رحم روبه‌رو می‌شوند. پیتر پن به همراه وندی و ساکنین جزیره به نبرد کاپیتان و دیگر دزدهای دریایی می‌روند و ماجراهای هیجان‌انگیزی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهند.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم پیتر پن و وِندی

الکساندر مولونی، نقش پیتر پن را در این فیلم بر عهده گرفته است. اور اندرسون در نقش وِندی دارلینگ هنرنمایی می‌کند و جیم گافیگان، هنرپیشگی آقای اسمی را انجام می‌دهد. جالب است بدانید یارا شهیدی، هنرپیشه ایرانی آمریکایی نیز در فیلم پیتر پن و وندی هنرنمایی کرده. به هنرپیشه‌هایی که گفتیم، آلیسا واپاناتایک، کوشوآ پیکربنگ و مالی پارکر را هم اضافه کنید. جالب‌تر اینکه جود لاو، هنرپیشه ترازاول و پرطرفدار نیز در فیلم پیتر پن و وندی هنرنمایی می‌کند. ایفای نقش کاپیتان هوک به جود لاو واگذار شده است. دیوید لاوری، سکان کارگردانی فیلم پیتر پن و وندی را در اختیار گرفته است. فیلم‌های رنگ سرچشمه، آن‌ها بی‌گناهند، اژدهای پیت و داستان یک شبح از دیگر آثار دیوید لاوری به حساب می‌آیند. با نیم‌نگاهی به این آثار می‌توان نتیجه گرفت که با کارگردانی کاردرست روبه‌رو هستیم که یدطولایی در ساخت آثار کودکان دارد.

در مجموع باید گفت اگر به سینمای کودک علاقه دارید و از طرفداران مجموعه آثار پیتر پن هستید، بدون شک از تماشای فیلم پیتر پن و وندی لذت خواهید برد. با توجه به نقش متفاوت جود لاو در این فیلم، تماشای آن به علاقه‌مندان جود لاو نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی