ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم پینوکیو

پینوکیو، شخصیتی شناخته‌شده در دنیای سینما و تلویزیون است. ده‌ها اقتباس مختلف از این اثر کلاسیک تاکنون انجام شده است. با این حال از آنجایی که با داستانی کلاسیک روبه‌رو هستیم، پینوکیو هرگز قدیمی نمی‌شود. به همین منظور سلاطین هالیوود در ۲۰۲۲ یک بار دیگر سراغ اقتباسی جذاب از داستان پینوکیو رفته‌اند. این فیلم با نام پینوکیو اکران شده است. فیلم پینوکیو جدید تفاوت‌هایی با اقتباس‌های قبلی این اثر دارد. برای نمونه می‌توان به سبک لایو اکشن آن اشاره کرد. از طرف دیگر تام هنکس، هنرپیشه‌ای که تاکنون کسی از وی فیلم بد ندیده، در پینوکیو ۲۰۲۲ هنرنمایی می‌کند. این شرایط، پینوکیو را به اثری تبدیل کرده که تماشای آن برای کودکان و بزرگسالان خالی از لطف نخواهد بود. در نتیجه اکران فیلم پینوکیو را به فال نیک می‌گیریم تا با هم نگاهی کوتاه به داستان این فیلم بیندازیم. در پایان نیز با هم فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل پینوکیو را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم پینوکیو

ما ایرانی‌ها، پینوکیو را با مجموعه کارتونی می‌شناسیم که در دهه ۷۰ میلادی ساخته شده است. این کارتون بارها و بارها در صدا و سیما پخش شده، اما هنوز هم جذاب است. جالب است بدانید کارلو کلودی، نویسنده فقید ایتالیایی، شخصیت پینوکیو را در سده نوزده میلادی خلق کرد. همان‌گونه که حتماً دیده‌اید، پینوکیو، عروسکی چوبی است که توسط نجار پیری با نام ژِپِتو ساخته می‌شود. این عروسک سودای انسان‌شدن در سر دارد. به همین دلیل اتفاق‌های زیادی را تجربه می‌کند و گرفتاری‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد. اصلی‌ترین مشخصه پینوکیو، دروغ‌ گفتن اوست. بینی این عروسک وقتی دروغ می‌گوید، دراز می‌شود و ظاهری بامزه پیدا می‌کند. داستان فیلم پینوکیو ۲۰۲۲ با روایتی که کارلو کلودی انجام داده، تفاوت زیادی ندارد. با این حال از آنجایی که با اثری امروزی و مدرن روبه‌رو هستیم، تغییرات کوچک‌و‌بزرگی در روایت داستان فیلم جدید پینوکیو نسبت به داستان اصلی این اثر ایجاد شده است.

فیلم پینوکیو در سبک لایو اکشن ساخته شده است. کارگردان در این سبک از ترکیبی از بازیگران واقعی و چهره‌های انیمیشن کمک می‌گیرد. برای نمونه نقش پدر ژپتو در این اثر به تام هنکس واگذار شده، اما پینوکیو، شخصیتی انیمیشنی و بامزه است. نکته جالب دیگری که درباره فیلم جدید پینوکیو به نظر می‌رسد، شباهت شخصیت پینوکیو در این فیلمِ لایو اکشن به انیمیشن پینوکیو محصول ۱۹۴۰ است.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم پینوکیو

تام هنکش در پینوکیو ایفای نقش پدر ژپتو را بر عهده دارد. جوزف گوردون، سینتیا اریوو، کیگان مایکل کی، لورین براکو و لوک ایوانز از دیگر صداپیشه‌ها و هنرمندان فیلم پینوکیو به حساب می‌آیند. رابرت زمیکس، کارگردان برجسته‌ای که جایزه اسکار را در کارنامه‌‌اش دارد، سکان کارگردانی فیلم پینوکیو را در اختیار گرفته است. بنجامین ایوان اینس‌ورُس نیز صداپیشگی شخصیت پینوکیو را در این فیلم لایو اکشن انجام می‌دهد. ایوان اینس‌ورس برای علاقه‌مندان آثار ترسناک، چهره‌ای شناخته شده است. وی در چنین سریال ترسناک و پرهیجان ایفای نقش کرده است.

در مجموع باید گفت اقتباس جدید پینوکیو بدون شک برای کودکان و علاقه‌مندان داستان‌های کلاسیک خالی از لطف نخواهد بود. از طرف دیگر با توجه به هنرنمایی تام هنکس در این اثر، مطمئن هستیم هواداران این هنرپیشه ترازاول نیز از مشاهده فیلم پینوکیو لذت خواهند برد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی