ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم چاقوکشی ۲ پیاز شیشه‌ای

بازار فیلم‌های معمایی همیشه داغ و سالی چند عنوان پرفروش با این سبک راهی بازار می‌شود. در این زمینه می‌توان به فیلم چاقوکشی (Knives Out) اشاره کرد. این فیلم در ۲۰۱۹ روانه سالن‌های سینما شد و توانست به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شود. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ داستان نیز روایتی پیچیده را پیش روی مخاطب قرار می‌داد. موفقیت چشمگیر نسخه اول فیلم چاقوکشی شرایط را برای ساخت دومین نسخه از این اثر فراهم کرد. همانند نسخه اول در این فیلم هنرپیشه‌های بسیار سرشناسی حضور دارند. فیلم چاقوکشی ۲ پیاز شیشه‌ای (Knives Out Onion Glass)، در کنار روایتی معماگونه، سبکی طنز و بامزه دارد. این شرایط باعث شده تا طرفداران این آثار با فیلمی روبه‌ باشند که لحظه‌های خاطره‌سازی را در ذهن آن‌ها باقی می‌گذارد. بدون شک فیلم چاقوکشی ۲ یکی از معروف‌ترین آثار ۲۰۲۲ به حساب می‌آید که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. به همین منظور از آنجایی که مطمئن هستیم فیلم‌های معمایی طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارد، در ادامه به معرفی چاقوکشی ۲ پیازه شیشه‌ای می‌پردازیم. در انتها نیز به فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر نگاهی میندازیم.

داستان فیلم چاقوکشی ۲ پیاز شیشه‌ای از چه قرار است؟

چاقوکشی ۲ پیاز شیشه‌ای همانند دیگر فیلم‌های معمایی، داستان کارآگاهی را روایت می‌کند که به دنبال کشف سرنخ‌های قتل می‌گردد. اگر نسخه اول چاقوکشی را دیده باشید، حتماً‌ به‌خاطر دارید که دنیل کریگ، نقش کارآگاهی باهوش و خوش‌تیپ با نام بلانک را ایفا می‌کند. در دومین نسخه از فیلم چاقوکشی، شاهد روایت داستانی در جزیره‌ای اختصاصی در یونان هستیم. فرد بسیار توانگری با نام مایلز برون، دوستانش را برای تفریح به جزیره شخصی خود دعوت می‌کند. همان‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید، یکی از این افراد در جزیره به قتل می‌رسد. اینجاست که پای کارآگاه بلانک به داستان باز می‌شود. بلانک سرنخ‌های عجیبی را دنبال می‌کند تا پرده از راز این قتل بردارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم چاقوکشی ۲

همان‌گونه که اشاره کردیم دنیل گریک، نقش کارآگاهی باهوش را در چاقوشکی بر عهده دارد. با توجه به سابقه‌ای که از فیلم اول مجموعه چاقوکشی در ذهن داریم، می‌توان گفت این فیلم به لحاظ فهرست هنرپیشه‌های ترازاول از نسخه اول خود چیزی کم نمی‌آورد. در چاقوکشی ۲  فهرستی بلندوبالا از بهترین هنرپیشه‌های ترازاول هالیوود خودنمایی می‌کند. در این زمینه می‌توان به ادوارد نورتون، جنل مونی، کاترین هان، لسلی اودم جونیور، جسیکا هنویک، مدلین کلاین و کیت هادسن اشاره کرد. به هنرپیشه‌هایی که اشاره کردیم، دیوید باتیستا را هم اضافه کنید. جالب اینجاست کارگردان فیلم چاقوکشی ۲ اصرار ویژه‌ای به استفاده از سلبریتی‌ها در این فیلم دارد. به همین دلیل در کنار هنرپیشه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، در قسمت‌های مختلف این فیلم شاهد حضور کوتاه چهره یا صدای سلبریتی‌های دیگری هم هستیم. سکان کارگردانی فیلم چاقوکشی ۲ در دست‌های توانمند ریان جانسن قرار دارد. جانسن با کارگردانی نسخه اول مجموعه فیلم‌های چاقوکشی ثابت کرد که یدطولایی در ساخت فیلم‌های معمایی دارد.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های معمایی هستید و می‌خواهید به تماشای اثری هیجان‌انگیز و کارآگاهی بنشینید، مشاهده فیلم چاقوکشی ۲ برای شما خالی از لطف نخواهد بود. بدون شک علاقه‌مندان دنیل کریگ نیز از تماشای این فیلم لذت می‌برند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی