ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم چشم آبی روشن

لویی بایار، نویسنده آمریکایی، کتابی هیجان‌انگیز و معمایی در ۲۰۰۶ با نام چشم آبی روشن (The Pale Blue Eye) روانه بازار کرد. این کتاب به‌سرعت محبوب شد و به فروش چشمگیری دستیابی پیدا کرد. در نتیجه اسکات کوپر، کارگردان سرشناسی که آثار مطرحی تاکنون از وی دیده‌ایم برای ساخت نسخه‌ای سینمایی از این فیلم آستین بالا زد. این فیلم با نام چشم آبی روشن روانه سالن‌های سینما شد و توانست نقدهای مختلفی را از آن خود کند. اثری که از آن صحبت می‌کنیم هنرپیشه‌‌های ترازاولی دارد که گل سرسبد آن‌ها، کریستین بیل است. جالب اینجاست شخصیت ادگار آلن پو، نویسنده شهیر آمریکایی که سابقه‌ای درخشان در نگارش داستان‌های معمایی و رمزآلود دارد نیز در فیلم چشم آبی روشن هنرنمایی می‌کند. تجربه ثابت کرده به‌راحتی نمی‌توان از کنار آثار کریستین بیل گذشت. در نتیجه در ادامه با هم به بررسی جدیدترین اثر این هنرپیشه سرشناس می‌پردازیم. در پایان نیز با هم فهرست عوامل ساخت فیلم چشم آبی روشن را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم چشم آبی روشن از چه قرار است؟

ماجرای فیلم چشم آبی روشن در ۱۸۳۰ میلادی روایت می‌شود. در آن زمان، آگوستوس لندر، گارآگاهی برجسته است که قتل‌های زنجیره‌ای را در دانشکده افسری آمریکا در نیویوک دنبال می‌کند. وی برای جستجوی سرنخ به کارهای هیجان‌انگیزی دست می‌زند و معماهای رمزآلودی را حل می‌کند. در این بین ادگار آلن پو، دانشجوی دانشکده افسری است. آلن پوی جوان نیز به آگوستوس لندر در حل معمای این قتل‌های مرموز و پیدا‌کردن قاتل زنجیره‌ای کمک می‌کند. فیلم چشم آبی روشن محیطی در سبک گوتیک دارد و فضای بصری چشم‌نوازی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ داستان نیز اثری پر رمزوراز است که به‌راحتی نمی‌توان پایان آن را حدس زد.

همان‌گونه که اشاره کردیم، کریستین بیل، نقش گارآگاهی عجیب‌و‌غریب را در فیلم چشم آبی روشن ایفا می‌کند. هری میلنگ نیز در این فیلم در نقش ادگار آلن پو ظاهر شده است. جیلین اندرسون، هنرپیشه زیبارویی که تاکنون آثار مطرحی مانند مجموعه سریال پرونده‌های اِکس را از وی دیده‌ایم نیز در فیلم چشم آبی روشن هنرنمایی می‌کند. لوسی بوینتون، شارلوت گنسبور، توبی جونز، سایمن مک‌برنی و تیموتی اسپال از دیگر هنرپیشه‌های ترازاول فیلم چشم آبی روشن به حساب می‌آیند. سکان گارگردانی این اثر در دست‌های اسکات کوپر قرار دارد. تاکنون آثار مطرحی از کوپر مانند دل دیوانه و خارج از کوره را دیده‌ایم. اگر خاطرتان باشد کریستین بیل در فیلم خارج از کوره نیز هنرنمایی چشمگیری از خود نشان داد. در نتیجه همکاری دوباره اسکات کوپر و کریستین بیل در این اثر را به فال نیک باید گرفت. فیلمنامه این اثر توسط اسکات کوپر بر اساس رمانی با نام چشم آبی روشن نگاشته شده است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم چشم آبی روشن

در مجموع باید گفت با توجه به سابقه‌ای که از اسکات کوپر داریم، فیلم چشم آبی روشن از آن دسته آثاری است که بدون شک طرفداران این کارگردان را ناامید نمی‌کند. از طرف دیگر طرفداران کریستین بیل نیز از تماشای هنرنمایی هنرپیشه دلخواه لذت خواند برد. اگر به فیلم‌های معمایی علاقه‌ دارید و از طرفداران داستان‌های ادگار آلن پو هستید، پیشنهاد می‌کنیم فیلم چشم آبی روشن را به برنامه تماشای فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی