ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم چوپان

جان تراولتا از آن دسته هنرپیشه‌هایی است که جایگاه ویژه‌ای در دل علاقه‌مندان فیلم‌های پرمخاطب و هیجان‌انگیز دارد. این چهره‌ سرشناس در فیلم‌های بی‌شماری بازی کرده و خاطره‌ای خوش با آثار جان تراولتا داریم. برای نمونه می‌توان به فیلم‌های درخشانی مانند داستان عامه‌پسند، پیکان‌های شکسته، تغییر چهره و اره‌ماهی اشاره کرد. با این حال جان تراولتا مدتی است که پا به سن گذاشته است. خوشبختانه این هنرپیشه‌ سرشناس به‌رغم اینکه به ۷۰ سالگی نزدیک می‌شود، هنوز هم حضور درخشانی در فیلم‌های پرمخاطب دارد. یکی از این فیلم‌ها که به‌تازگی اکران شده و طرفداران زیادی دارد، فیلمی است با نام چوپان (The Shepherd). این فیلم روایتی از ماجرای خلبانی جوان را پیش روی مخاطب می‌گذارد. داستان فیلم چوپان در کنار هنرپیشه‌‌های این اثر و عوامل ساختِ آن، باعث‌شده تا به‌راحتی نتوان از کنار آن گذشت. به همین منظور ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم چوپان میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این فیلم را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم چوپان از چه قرار است؟

فیلم چوپان، ماجرای خلبانی جوان را روایت می‌کند. این خلبان جوان در شب کریسمس، مشغول پرواز به انگلستان است. خلبانی که از وی صحبت می‌کنیم، در ناوگان هوایی سلطنتی بریتانیا خدمت می‌کند. از بخت بدِ این خلبان، ارتباط رادیویی و برق هواپیمای وی قطع می‌شود. هواپیمایی که خلبان داستان با آن پرواز می‌کند، روی اقیانوس قرار دارد و فرسنگ‌ها از فرودگاه دور است. از طرف دیگر، سوخت هواپیما رو به پایان است و هر لحظه احتمال سقوط آن افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل خلبان جوان، چاره‌ای ندارد به غیر از اینکه با سوختی کم، به هر قیمتی که شده پرواز کند و راه نجات را در پیش بگیرید. در حالی که امیدِ این خلبان لحظه‌به‌لحظه به ناامیدی ختم می‌شود، خلبان دیگری با هویتی عجیب‌و‌غریب از راه می‌رسد. این خلبان، شرایطی فراهم می‌کند تا چراغ امید دوباره در دل خلبانِ هواپیمای معیوب، روشن شود. در نتیجه داستان، روایتی جذاب پیدا می‌کند و تا آخرین لحظه مخاطب را به تماشای فیلم وا می‌دارد. این داستان در کنار روایتی جذاب، بیانگر امید به زندگی و تلاش انسان برای غلبه بر ناامیدی‌هاست.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم چوپان از چه قرار است؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، جان تراولتا، گل سرسبد هنرپیشه‌های فیلم چوپان به حساب می‌آید. از قرار معلوم، تراولتا در این فیلم نقش خلبانی ناشناس و امیدبخش را ایفا می‌کند. بن رادکلیف، هنرپیشه خوش‌تیپ و جویای نام در این فیلم نقش اول را بر عهده دارد. رادکلیف، ایفای نقش خلبانی را بر عهده گرفته که هواپیمای معیوب را هدایت می‌کند. استیون مکینتاش، ایوان باند، کلر پرایس، اسکارلت گریس و سایمون ویلسون از دیگر هنرپیشه‌های فیلم چوپان به حساب می‌آیند. میلی کنت، سایمون لنون و اولاتونجی آیوفه را نیز به هنرپیشه‌‌های این فیلم اضافه کنید. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم را لِین سافتلی کارگردانی کرده است.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های هوانوردی علاقه دارید، بدون شک از تماشای فیلم چوپان لذت خواهید برد. تماشای این اثر برای علاقه‌مندان جان تراولتا نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی