ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم کاخ

پولانسکی از آن دسته کارگردان‌هایی است که در طول چندین دهه اخیر، ثابت کرده یدطولایی در جذب مخاطب و دریافت نقد مثبت منتقدان سخت‌گیر دارد. این کارگردان ترازاول، مدتی است که پا به سن گذشته و مانند سابق، پرکار نیست. جالب است بدانید پولانسکی، چیزی حدود ۹۰ سال دارد. با این حال هنوز بازنشسته نشده و اخیراً فیلمی روانه سالن‌های سینما کرده است. این فیلم با نام «کاخ» (The Palace)، شناخته می‌شود. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، حس‌و‌حال فیلم‌های سابق پولانسکی را ندارد. با این حال از آنجایی که پولانسکی نامی مطرح در سینمای جهان به‌حساب می‌آید، به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. این فیلم داستان خاص دارد و سبک زندگی اشراف‌زاده‌ها و ثروتمندان را به باد تمسخر می‌گیرد. اکران جدیدترین ساخته پولانسکی که ممکن است با توجه به سن‌و‌سال وی، آخرین اثرش باشد، بهانه‌ای شد تا در ادامه به بررسی داستان فیلم کاخ بپردازیم. در انتها نیز با هم فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم کاخ از چه قرار است؟

رومن پولانسکی را با آثار درخشانی مانند «پیانو» و «ماه تلخ» می‌شناسیم. این کارگردان در جدیدترین فیلم خود، سراغ داستانی متفاوت می‌رود که تاکنون نظیر آن را از پولانسکی سراغ نداشتیم. ماجرای فیلم کاخ در شب ۱۹۹۹ سال نو میلادی رخ می‌دهد. در این مهمانی، اعیان و اشراف دور هم جمع شده‌اند تا آخرین شب سده میلادی را پشت سر بگذارند. در این داستان، سبک زندگی این افراد ثروتمند به سخره گرفته می‌شود. هر کدام از توانگرانِ این داستان، رفتارهای مختلف و سبک زندگی متفاوتی دارند. با این حال تمامی آن‌ها اهل ولخرجی و حیف‌و‌میل ثروت بادآورده‌شان هستند. از این لحاظ می‌توان فیلم کاخ را اثری منتقدانه دانست که نگاهی متفاوت به زندگی افراد ثروتمند دارد. ناگفته پیداست از آنجایی که پولانسکی با اعیان و اشراف نشست‌و‌برخاست بیشتری داشته، روایتی جالب از شیوه گذران شب سال نو میلادی توسط این افراد را پیش روی مخاطب قرار داده است. کاخ، در گروه فیلم‌های کمدی سیاه قرار دارد که دیدگاهی منتقدانه برای خواننده ایجاد می‌کند.

فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم کاخ

انصافاً باید گفت رومن پولانسکی، مطرح‌ترین چهره‌ای سرشناس در بین تمامی عوامل ساخت فیلم کاخ به حساب می‌آید. این کارگردان ۹۰ ساله، زندگی بسیار پرفرازوفرودی داشته است. در این زمینه می‌توان به قتل شارون تیت، همسر زیباروی رومن پولانسکی به دست چارلز منسن و پیروانش اشاره کرد. این شرایط باعث شده نام پولانسکی هرگز از اخبار سینمایی جدا نشود. پولانسکی چندین جایزه بسیار مطرح در کارنامه‌اش دارد. در این زمینه می‌توان به جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره ونیز، نخل طلا جشنواره کن، جایزه بفتا و چندین جایزه اسکار اشاره کرد. از لحاظ هنرپیشه‌های سرشناس نیز فیلم کاخ، فهرست بلندوبالایی دارد. میکی روک، ژواکیم دی آلمیدا و جان کلینز در جدیدترین فیلم رومن پولانسکی هنرنمایی می‌کنند.

در مجموع باید گفت فیلم کاخ از آن دسته آثاری است که تماشای آن را به علاقه‌مندان سینمای کمدی سیاه پیشنهاد می‌کنیم. بدون شک تماشای این اثر برای طرفداران رومن پولانسکی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی