ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم گرن توریسمو

بازی‌های ویدئویی به رسانه‌‌ای جذاب و پرمخاطب تبدیل شده است. عناوین جذابی را سراغ داریم که میلیون‌ها دلار سودآوری به دنبال دارند. جالب است بدانید بر اساس جدیدترین آمار، بازی‌های رایانه‌ای در ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۶۰ میلیارد دلار درآمد برای صاحبان این صنایع به دنبال داشته است. ناگفته پیداست وقتی از صنعتی با چنین درآمدی صحبت می‌کنیم، انتظار می‌رود بازی‌های ویدئویی راه خود را به سینما پیدا کنند. در نتیجه فیلم‌های بسیار پرطرفداری را سراغ داریم که بر اساس بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده‌‌اند. در این زمینه می‌توان به مجموعه فیلم‌های مهاجم مقبره (Tomb Raider)، مکس‌پِین (Max Payne)، سایلنت هیل (Silent Hill) و رزیدِنت اویل (Resident Evil)، اشاره کرد. موفقیت این آثار در گیشه، راه را برای اقتباس‌های جدیدی از بازی‌های رایانه‌ای هموار کرده است. یکی از این فیلم‌ها که به‌تازگی اکران شده و طرفداران زیادی دارد، گرن توریسمو (Gran Turismo) است. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، بر اساس بازی با همین نام ساخته شده است. این بازی ویدئویی، عنوانی پرچمدار در سبک بازی‌های مسابقه با خودروهای پرسرعت به‌حساب می‌آید. از آنجایی که مطمئن هستیم بازی‌های ویدئویی، طرفداران بی‌شماری در بین مخاطبین ما دارند، اکران فیلم گرن توریسمو را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم گرن توریسمو و عوامل ساخت این اثر میندازیم.

داستان فیلم گرن توریسمو از چه قرار است؟

برای آن دسته از عزیزانی که با بازی‌ ویدئویی گرن تورسمو، آشنایی ندارند، باید بگوییم این عنوان، سال‌هاست که به عنوان بازی انحصاری در سبک مسابقه خودروهای سریع برای کنسول‌های پلی‌استیشن (Play Station)، عرضه می‌شود. بازی که از آن صحبت می‌کنیم، گرافیکی خیره‌کننده و سبک‌وسیاقی هیجان‌انگیز دارد. گرن توریسمو، بازی واقع‌گرایانه از مسابقه خودروهای سریع است. در نتیجه در این بازی، نسخه‌ای شبیه‌سازی‌شده از معروف‌ترین پیست‌های مسابقه‌های اتوموبیل‌رانی و خودروهای پرسرعت وجود دارد. فیلم گرن توریسمو، داستان جوانی زحمت‌کش را روایت می‌کند که علاقه‌ زیادی به بازی گرن توریسمو دارد. این جوان با هنرنمایی در بازی‌های آنلاینِ گرن توریسمو، اسم‌ورسم خوبی برای خودش دست‌و‌پا می‌کند. دست‌فرمان این جوان در بازی‌های گرن توریسمو، نام وی را بر سر زبان‌ بزرگان صنعت خودروسازی میندازد. در نتیجه شرکت نیسان، حمایت از این جوان را بر عهده می‌گیرد. به لطف این حمایت، شرایطی مهیا می‌شود تا شخصیت اول داستان راه خود را از دنیای شبیه‌سازی‌شده بازی‌های رایانه‌ای به پیست واقعی مسابقه‌های اتوموبیل‌رانی پیدا کند. ناگفته پیداست رقابت در چنین مسابقه‌های، هیجا‌ن‌های خاص خود را دارد. این هیجان‌ها، فیلم گرن توریسمو را به گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان دنیای سرعت تبدیل کرده است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم گرن توریسمو

جالب است بدانید مراحل ساخت فیلم‌ گرن توریسمو در ۲۰۱۳ آغاز شد. با این حال این مراحل به سرانجام نرسید تا این که در ۲۰۲۲، بازیگران اصلی گرن توریسمو تایید شدند. در این فیلم چهره‌های سرشناسی مانند اورلاندو بلوم، جایمن هانسو و دیوید هاربر حضور دارند. سکان کارگردانی گرن توریسمو در دست‌های نیل بلوکمپ قرار گرفته است.

در مجموع باید گفت تماشای گرن توریسمو برای علاقه‌مندان مسابقه‌های اتوموبیل‌رانی خالی از لطف نخواهد بود. بدون شک طرفداران مجموعه بازی‌های گرن توریسمو نیز از تماشای نسخه سینماییِ این عنوان لذت خواهند برد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی