ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم یادگار

اگر اهل سینمای وحشت باشید حتماً با ما هم عقیده‌اید که فیلم‌های «موروثی» (Hereditary) و «میدسامِر» (Midsommar)، از آثار برجسته سینمای ترسناک در چند سال اخیر به حساب می‌آیند. موفقیت این فیلم‌ها باعث شد تا «ناتالی اریکا» در اولین تجربه کارگردانی‌اش با الهام از «موروثی» و «میدسامر» اثر جدیدی را با نام «یادگار» (Relic) روانه پرده نقره‌ای کند. جالب است بدانید با توجه به همه‌‌گیری ویروس کووید ۱۹ در سرتاسر دنیا و تعطیلی بسیاری از سینماها، پس از بازگشایی محدود تعدادی از سینماها، شاهد اکران فیلم «یادگار» بودیم و این فیلم توانست در صدر جدول فیلم‌های پرفروش قرار بگیرد. به این ترتیب می‌توان گفت در این روزهایی که نسبت به گذشته کمتر با فیلم‌های ترسناک روبرو هستیم، بدون شک تماشای فیلم «یادگار» خالی از لطف نخواهد بود. به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی به معرفی کوتاه این فیلم خواهیم داشت.

داستان فیلم یادگار

این فیلم داستانی ترسناک و مخوف از سه نسلِ اعضای یک خانواده مرموز را روایت می‌کند. ماجرای فیلم «یادگار» از آنجا شروع می‌شود که «کِی» (Kay)، به عنوان مادری مهربان و فداکار به همراه دخترش «سَم»‌ (Sam)، روانه خانه مادر «کی» می‌شوند. اما در زمان ورود به منزل، خانه را خالی می‌بینند و گرد و غباری که روی لوازم منزل پاشیده شده از این نکته حکایت دارد که مدت‌های زیادی است «ادنا»، مادربزرگ «کی»، در منزل حضور ندارد. در نتیجه پای پلیس به ماجرا باز می‌شود اما از آنجایی که با فیلمی ترسناک طرف هستیم و نیروهای غیرطبیعی در آن حضور دارند، پلیس کاری به پیش نمی‌برد. در نتیجه پس از سکونت «کی» و «سم» در این منزل مخوف، هر دو با کابوس‌های ترسناکی روبرو می‌شوند و به این نتیجه می‌رسند که نیروهای غیرطبیعی و خطرناکی در این منزل وجود دارند و زندگی آنها در خطر است.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم یادگار

«امیلی مورتیمر» (Emily Mortimer)، هنرپیشه بریتانیایی تباری که پیش از این نیز هنرنمایی او را در آثار ترسناک دید‌ه‌ایم، در «یادگار» نقش «کی» را بر عهده دارد و «بِلا هِث‌کاث» (Bella Heathcote)، زیبارو و جویای نام، نقش «سَم» دختر «کی» را بر عهده گرفته است. «رابی نِوین» (Roby Nevin) ، نیز که پیش از این هنرنمایی او را در مجموعه فیلم‌های ماتریکس دیده‌ایم، در این فیلم نقش مادربزرگ خانواده را بازی می‌کند.

کارگردانی فیلم «یادگار» به «ناتالی اریکا جیمز» (Natalie Erika James)، محول شده و نگارش فیلمنامه این فیلم نیز توسط «ناتالی اریکا جیمز» انجام شده است. جالب است بدانید «جیک جیلنهال» (Jake Gyllenhaal) هنرپیشه معروف، در این فیلم در مقام تهیه‌کننده ظاهر شده است. جالب‌تر اینکه «ناتالی اریکا جیمز»، کارگردان استرالیایی ژاپنی تبار جوان و جویای نامی است که تاکنون در مقام کارگردان ظاهر نشده و اولین تجربه کارگردانی خود را پشت‌سر می‌گذارد. ناگفته نماند افرادی که «یادگار» را دیده‌اند بر این باور هستند که «اریکا جیمز» در مقام کارگردان به خوبی از عهده هدایت عوامل این فیلم ترسناک بر آمده و با یکی از آثار سینمایی ترسناک برجسته سال ۲۰۲۰ طرف هستیم.

در مجموع می‌توان گفت همان‌گونه که اشاره کردیم با توجه به اینکه مدتی است خبری از فیلم‌های ترسناک نداریم، تماشای فیلم «یادگار» قطعاً برای علاقه‌مندان این سبک خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی