ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم یتیم اولین قتل

امکان ندارد اهل فیلم‌های ترسناک باشید و فیلم یتیم (Orphan) محصول ۲۰۰۹ را ندیده باشید. این فیلم در آن زمان سروصدای زیادی به راه انداخت و به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های ۲۰۰۹ تبدیل شد. از آن چیزی بیشتر از یک دهه می‌گذرد، با این حال آوازه فیلم یتیم هنوز هم بر سر زبان‌هاست. به همین دلیل سلاطین هالیوود به فکر افتادند تا نسخه‌ای جدید از این اثر را روانه سالن‌های سینما کنند. فیلمی که از آن صحبت می‌‌کنیم، یتیم: اولین قتل (Orphan: First Kill) نام دارد. این اثر به نوعی پیش‌‌درآمد برای فیلمِ اولِ این مجموعه به حساب می‌آید. از آنجایی که مدتی است فیلم ترسناک درست‌و‌درمانی روانه سالنهای سینما نشده، طرفداران این سبک اکران فیلم یتیم: اولین قتل را به فال نیک گرفته‌اند. به همین منظور در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم یتیم: اولین قتل میندازیم. در پایان نیز هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این فیلم را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم یتیم: اولین قتل از چه قرار است؟

داستان فیلم یتیم: اولین قتل، پیش‌ درآمد نسخه اول این فیلم است. برای آن دسته از علاقه‌مندانی که نسخه اول یتیم را ندیده‌اند باید بگوییم که این اثر، داستان زوجی با نام کیت و جان را روایت می‌کند. این زوج ۲ فرزند با نام‌های مکس و دنیل دارند. با این حال دختری ۹ ساله با نام اِستِر را از یتیم‌خانه به فرزندی می‌گیرند. پس از مدتی مشخص می‌شود که این دختر رفتاری مرموز و شیطانی دارد و مرگ را با خود به خانه مکس و دنیل آورده است. ماجرای داستان فیلم یتیم: اولین قتل، به قسمت دیگری از زندگی اِستِر، دختر شیطانی این داستان می‌پردازد. در این فیلم اِستر موفق به فرار از تیمارستانی در استونی می‌شود. وی به آمریکا می‌رود. استِر برای رسیدن به آمریکا نقش بازی می‌کند که دختر خانواده‌ای ثروتمند است. در این بین به دنبال اتفاق‌های غیر منتظره‌ای، استر با مادری آشنا می‌شود که حاضر است برای محافظت از خانواده‌اش دست به هر کاری بزند. این داستان از ابتدا تا انتها با سبکی دلهره‌آور و ترسناک روایت می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت داستان فیلم یتیم: اولین قتل، ممکن است روایتی چند لایه و پیچیده نباشد، اما به شیوه‌ای جذاب بازگو می‌شود و مخاطب را انتها به تماشای این فیلم مشغول می‌کند.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم یتیم: اولین قتل

سکان کارگردانی فیلم یتیم: اولین قتل در دست‌‌های ویلیام برنت بل، قرار دارد. از این کارگردان پیش از این نیز فیلم‌های ترسناک زیادی دیده‌ایم که در این زمینه می‌توان به فیلم شیطانِ درون (The Devil Inside) اشاره کرد. با توجه به سابقه ویلیام برنت بل می‌توان انتظار داشت که برای فیلم یتیم: اولین قتل چیزی کم نگذاشته باشد. فیلم یتیم: اولین قتل همانند بیشتر آثار ترسناک هنرپیشه چندانی ندارد. ایزابل فورمن و جولیا استایلز از ستاره‌های سرشناس این فیلم به حساب می‌آیند. دیوید کوگشال، فیلمنامه این اثر را بر اساس داستانی از دیوید لزلی جانسون مک گلدریک نگاشته است.

در مجموع باید گفت اگر نسخه اول فیلم یتیم را دیده‌اید، در تماشای فیلم یتیم: اولین قتل شک نکنید. بدون تماشای این اثر برای علاقه‌مندان فیلم‌های ترسناک و دلهره‌آور نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی