ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم How to Build a Girl

سالانه با هزارویک فیلم خوش‌رنگ و لعاب هالیوودی طرف هستیم که هر کدام ادعای سرگرمی و نشاط مخاطب را دارند، اما فیلم‌های کمی از عهده انجام این ادعا بر می‌آیند. یکی از این فیلم‌ها «چگونه به یک دختر شخصیت بدهید» (How to Build a Girl) است که داستانی واقعی، اما بامزه و جذاب دارد و هنرپیشه‌های ترازاولی را در این فیلم شاهد هستیم. «چگونه به یک دختر شخصیت بدهید» از داستان واقعی زندگی «جوآنا موریگان» (Johanna Morrigan)، نویسنده و روزنامه‌نگار الهام گرفته شده و فیلمنامه این فیلم بر اساس کتابی با همین نام با نویسندگی «کایتلین موران» (Caitlin Moran) انجام شده است. «چگونه به یک دختر شخصیت بدهید» در کنار اینکه ماجرای واقعی زندگی «کایتلین موران» را به تصویر می‌کشد، از چاشنی طنز و شوخی نیز بهره گرفته و این وضعیت باعث شده تا با فیلمی طرف باشیم که تماشای آن خالی از لطف نیست. به همین دلیل در ادامه با هم به معرفی کوتاهی از فیلم «چگونه به یک دختر شخصیت بدهید» اشاره می‌کنیم.

داستان و ماجرای فیلم How to Build a Girl

«چگونه به یک دختر شخصیت بدهید»، داستان زندگی دخترکی نوجوان با نام «جوآنا موریگان» را در سن ۱۴ سالگی دنبال می‌کند. این دختر در خانواده‌ای از طبقه متوسط جامعه زندگی می‌کند و به همراه پدر و مادر و ۵ برادر و خواهر دیگر در یکی از شهرهای انگلستان روزگار می‌گذراند. خانواده «جوآنا» زندگی سختی دارند و مشکلات مالی لحظه‌ای دست از سر اعضای خانواده بر نمی‌دارد. به همین دلیل «جوآنا» به این فکر می‌افتد که با دست‌و‌پا کردن کاری، کمک‌حال اعضای خانواده باشد. در نتیجه به دنبال علاقه زیاد به موسیقی، به عنوان روزنامه‌نگاری منتقدِ موسیقی، در این حرفه مشغول کار می‌شود.

«جوآنا»، برای رسیدن به آرزوی خود و کسب درآمد بیشتر، مشکلات مختلفی را پشت‌سر می‌گذارد و نداشتن تجربه و سن و سال کم «جوآنا»، زمینه را برای ایجاد صحنه‌های بامزه‌ای در این فیلم فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت با فیلمی طرف هستیم که در کنار روایت داستانی واقعی، لحظه‌هایی از شادی و نشاط را برای مخاطب فراهم می‌کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم How to Build a Girl

خوشبختانه به لحاظ هنرپیشه در این فیلم چیزی کم و کسر نداریم و «بنی فلداستین» (Beanie Feldstein)، هنرپیشه جوان و خوش‌آتیه نقش «جوآنا موریگان» را بر عهده دارد. «بنی فلداستین» به رغم سن کمی که دارد (۲۶ سال)، دستاوردهای زیادی در هالیوود دارد و چیزی بیشتر از ۲۰ سال در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی سابقه ایفادی نقش دارد. «اَلفی آلن» (Alfie Allen)، هنرپیشه معروف سریال «بازی تاج و تخت» (Games of Thrones)، نیز در «چگونه به یک دختر شخصیت بدهید» نقش‌آفرینی کرده و «اما تامپسون» (Emma Thomson)، دیگر بازیگر موفق هالیوودی در این فیلم بامزه و جذاب حضور دارد.

«کوکی گیدرویچ» (Coky Giedroyc، گارگردان مطرح انگلیسی وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد و از آنجایی که آخرین کارگردانی «کوکی گیدرویچ» به حدود ۱۰ سال پیش باز می‌گردد، باید ببینیم «گیدرویچ» در «چگونه به یک دختر شخصیت بدهید» تا چه اندازه هنرنمایی خواهد کرد.

در مجموع باید گفت با توجه به داستان و هنرپیشه‌هایی که در این فیلم حضور دارند، «چگونه به یک دختر شخصیت بدهید» به آن دسته از فیلم‌هایی تبدیل خواهد شد که در کنار رقم زدن لحظه‌های شادی برای مخاطب، ماجرایی جالب از زندگی واقعی روزنامه‌نگار و منتقدی موفق را بازگو می‌کند.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی