ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

نقد انیمیشن عصر یخبندان ۵

ice6

در قلمرو ماقبل تاریخ عصر یخبندان همیشه یک مشکلی هست؛ افزایش دما، جا به جایی قاره ها، دایناسورهای عصبانی و …! مندی ماموت، سید تنبل و دیگو ببر تیز دندان با وجود این فجایع زمین شناسی فرصت نفس کشیدن هم ندارند. حتی وقتی اوضاع برای یک یا دو دقیقه آرام می شود، باز هم مشکلاتی پیش رویشان قرار می گیرد. پنجمین قسمت از عصر یخبندان با عنوان دوره برخورد اینگونه آغاز می شود: مندی حسابی درگیر ازدواج دخترش، هلو با ماموتی با نام جولیان شده است (اصرار دارد که او را با لهجه خاصی برادر بزرگه صدا بزنند!). در همین حال سید غرق در شکست عشق شده و مدام می گوید: «من به دنبال عشق واقعی هستم»، و بعد از اینکه می بیند عشق واقعی اش را پیدا نمی کند می گوید: «چیز زیادی می خواهم؟!». همین جا است که دیگو از راه میرسد تا دوستانش را که حال خوبی ندارند نصیحت کند.

ice3

مثل درخشش ستاره های دنباله دار در آسمان است، اول خیلی زیبا به نظر می رسند، اما بعد می فهمیم که بدشگون هستند؛ مخصوصا ستاره های بزرگ که در فاصلهء دورتری قرار دارند و سنجابِ همیشه دنبال بلوط قصد گرفتن آن ها را دارد. (این سنجاب ماجراجو بشقاب پرنده ای پیدا می کند که داخل یخ ها گیر کرده، آن را پرتاب می کند و بین راهش در میان سیاره های مختلف برای رسیدن به بلوطش کلی افتضاح به بار میآورد!) در این میان یک سیاره مشتعل مانع رسیدن این سنجاب به بلوطش می شود تا از انقراض بیشتر جانداران روی زمین جلوگیری کند. مندی و دوستانش برای فرار از چنین فاجعه ای از دوست قدیمی یک چشم خود، باک که همیشه راه حل های خوبی در سر دارد درخواست کمک می کنند.

ice2

البته تمامی این ها زمانی اتفاق می افتند که باک بتواند خودش و دوستانش را از چنگ سه دایناسوری (گوشتخواران نادانی که برایشان مهم نیست در شعله های آتش گرفتار شوند) که قصد خوردن آن ها را دارند نجات دهد. قهرمانی، شجاعت، خوش بینی و حل مشکلات چیزهایی هستند که به وفور در انیمیشن عصر یخبندان: دوره برخورد یافت می شوند. گروه بار دیگر تصمیم می گیرد از وقوع یک فاجعه بزرگ جلوگیری کند. زیرکی باک (او یک هیروگلیف مربوط به دوران باستان را پیدا می کند) به گروه کمک کرد تا بفهمند کره زمین قبلا مورد اصابت سنگ های فضایی قرار گرفته و اینکه می توان مانع وقوع دوباره این اتفاق شد. انیمیشن عصر یخبندان: دوره برخورد ممکن است در نگاه اول تنها وقایع ماقبل تاریخ را نشان دهد اما نکاتی را هم در مورد ازدواج و خانواده که فرهنگ امروزی اغلب آن را رد می کند به تصویر می کشد.

ice1

شما میتوانید زیرنویس انگلیسی و فارسی این انیمیشن را از زیر دریافت نمایید.

شما می توانید تریلر انیمیشن را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : ب. فاطمی

منبع : Pluggedin

دانلود زیرنویس انگلیسی و فارسی انیمیشن Ice Age: Collision Course

Download SRT

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی