ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

نقد و بررسی فیلم جدید ۲۰۱۷ Monster Trucks

اگر شما هم از آن دسته علاقه مندان به فیلم های تبدیل شوندگان، کوسه-هشت پا و ویلی آزاد هستید اخیرا خبری منتشر شده که مطمئنا خوشحال تان میکند، چرا که کمپانی پارامونت به تازگی فیلم جدیدی به نامکامیون های هیولایی به اکران درآورده است که شباهت های بسیار زیادی با فیلمهای ذکر شده دارد. در نقد و بررسی این فیلم می بینیم که موجودات دوزیست و عجیب و غریبی که از بنزین تغذیه می کنند کنترل کامیون ها را در دست می گیرند. کامیون های هیولایی در مقایسه با فیلم های نظیر هربی به دنبال موزها و انیمشین ماشین ها -که در هر دو آنها با ماشین هایی با صفات انسانی رو به رو می شویم- بسیار عجیب به نظر می رسد. در ادامه خلاصه ای از داستان را در اختیارتان می گذاریم که شاید خالی از لطف نباشد:

تریپ (با بازی لوکاس تیل) که یک دانش آموز دبیرستانی است به دنبال راهی برای فرار از زندگی تکراری و خسته کننده خود تصمیم میگیرد با استفاده از قطعات اوراق شده ماشین ها برای خودش یک کامیون بسازد. تریپ در حین انجام کار در نزدیکی چاه حفاری نفت متوجه می شود مته حفاری به آب رسیده است. بعد از اینکه کمی بیشتر پیش می رود با موجودات عجیبی رو به رو می شود که علاقه زیادی به سرعت و این طرف و آنطرف پریدن دارند. افراد حاضر در آنجا دو تا از این موجودات را به دام میاندازند ولی یکی از آن ها موفق به فرار می شود. این موجودات عجیب می توانند خودشان را به بدنه کامیون وصل کنند و ویژگی های منحصر به فردی به آن بدهند. آن ها احتمالا همان هیولاهای دریایی هستند که پدر تریپ سال ها به دنبال یافتن آن ها بود. بنابراین تریپ کلید رهایی از زندگی خسته کننده اش را در همراهی با این موجود می یابد.

هیولای داستان شخصیتی دوست داشتنی دارد اما تریپ از یک جوان ساده لوح با رفتارهای کودکانه، به یک قهرمان تبدیل میشود. مادر تریپ، امی رایان، هم حضور کم رنگی در فیلم دارد. با این حال شاید بتوان گفت تنها حضور مِرِدیت و دکتر جیم دواد مخاطبان را پای تماشای این فیلم اکشن نگه می دارد.  به طور کلی شاید موضوع فیلم کمی تکراری باشد، اما با این حال مخاطبان خاص خودش را نیز دارد. شاید به این دلیل که مردم میانه چندان خوبی با هیولاهای زشت و غول پیکر ندارند، شاید هم دلیلش حضور کم رنگ شخصیت های فیلم در سیر داستان باشد. این فیلم اکشن و ماجراجویی دارای تلفیقی از جلوه های بصری و جلوه های ویژه کامپیوتری است که تمامی اعضای خانواده را بر روی صندلی خود میخکوب می کند. کامیون های هیولایی که با بودجه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده، در ژانویه ۲۰۱۷ به صورت سه بعدی به روی پرده سینماها رفت. فیلمبرداری این فیلم در ۲۰۱۴ با حضور افتخاری راب لوو و دنی گلاور آغاز شد و تاریخ اکران آن به دلیل مشکلاتی که در طول فیلمبرداری ایجاد شد دو سال به تعویق افتاد.

برای سفارش زیرنویس انگلیسی و فارسی فیلم Monster Trucks به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر فیلم را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : ب. فاطمی

منبع : Independent

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی