ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

نقد و بررسی مستند “گلیسون”

Gleason Premier Party at Chase Sapphire on Main

لقب قهرمان تا به حال به افراد زیادی اطلاق شده است؛ این لقب بعد از طوفان کاترینا و در اولین بازی های فوتبال آمریکایی به استیو گلیسون رسید. این مدافع تیم نیو اورلاندز سینت با سد کردن راه تیم حریف به نماد امید این شهر ویران تبدیل شد و تندیسی از او به عنوان قهرمان ورزش نیو اورلاندز در این شهر ساخته شد. اما این تنها چیزی نیست که در این مستند شاهد آن هستیم، چیزی که باعث شده نام او در تاریخ ثبت شود اتفاقات بعد از این بازی است. در سال ۲۰۱۱ و سه سال بعد از بازنشستگی استیو از لیگ ملی فوتبال آمریکا، پزشکان تشخیص دادند که او به بیماری ALS یا لو گهریگ مبتلا است. شش هفته بعد همسرش، میشل متوجه شد که اولین فرزندش را باردار است و پس از آن استیو شروع به ساخت فیلم هایی کرد تا قبل از اینکه بیماری او را از پای در بیاورد، درس های زندگی، باورها و شخصیتش را ثبت کند.

gleason4

این خاطرات ویدئویی که کلِی توییل آن ها را کارگردانی کرد به منبع الهام بخشی برای استیو و جلوه گر پیروزی روح انسان تبدیل شدند. مستند گلیسون تکامل فیزیکی استیو و اهداف جدیدش در زندگی به عنوان فعال حقوق بشر را به نمایش میگذارد. افراد زیادی در این راه به او کمک کردند، از جمله موسسه گلیسون که به بیماران مبتلا به ALS کمک کر تا با به کارگیری تجهیزات و فناوری زندگی خود را بهبود ببخشند و همچنین تجربه های به یاد ماندنی را ثبت کنند. به منظور اطمینان از اینکه تمامی بیماران مبتلا به ALS تجیزات و لوازم مورد نیازشان را از بیمهء پزشکی سالمندان دریافت می کنند، قانون استیو گلیسون تصویب گردید. در سال های گذشته چالش سطل آب یخ موجب شد تا بسیاری از افراد نسبت به این بیماری آگاهی پیدا کنند و کمک های مالی زیادی از طرف جامعه جمع آوری گردد.

gleason2

اما مستند گلیسون نمایی حقیقی از زندگی روزمره بیماران مبتلا به ALS را ارائه می دهد. البته تک تک این سطل های آب یخ با هدف صادقانه ای که داشتند بسیار باارزش بودند چرا که با کمک های جمع آوری شده از این طریق دانشمندان توانستند بر ژن هایی که حامل این بیماری هستند تمرکز کنند. مستند گلیسون جدای از مسائل بشر دوستانه ای، داستان زندگی خانواده ای را به تصویر می کشد که در شرایط سختی به سر می برند. استیو ممکن است از نظر ظاهری متفاوت به نظر برسد، اما نمونهء یک پدر دوست داشتنی برای پسرش ریورز و مردی است که در غم ها و شادی ها در کنار همسرش است. این مستند در نهایت روایت داستان بین پدر و پسر است. همه پدر ها تلاش می کنند برای فرزندشان بهترین باشند. با اینکه شرایط برای استیو بسیار سخت تر بود، اما پسر او توانست به بهترین خصوصیات پدرش از جمله گذشت، خوش خلقی ، روحیه قوی و کمک به دیگران پی ببرد.

gleason3

شما میتوانید زیرنویس انگلیسی این مستند را از زیر دریافت نمایید.

برای سفارش زیرنویس فارسی مستند Gleason به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر مستند را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : ب. فاطمی

منبع : Chicago Tribune

دانلود زیرنویس انگلیسی مستند Gleason

Download SRT

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی