ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

نقد و بررسی مستند Trumped

مستند Trumped: Inside the Greatest Political Upset of All Time که در ابتدا قرار بود قبل از برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات پخش شود، ترجیح داده شد همزمان با روی کار آمدن دونالد ترامپ به اکران عمومی درآید. طی آن روزها طبیعتا اتفاقات زیادی در رسانه ی ملی افتاده بود و از این جهت مستند Trumped نیز می توانست به مستندی جالب و البته پرفروش تبدیل شود. اما بر خلاف انتظارات، این مستند چیزهای زیادی از موارد طرح شده در خصوص کمپین ترامپ و در حال حاضر ریاست جمهوری اش به ما نشان نمیدهد. این مستند درباره چگونگی پیروزی ترامپ حرف تازه ای برای گفتن ندارد و در حقیقت بیشتر فیلمی است که تنها سعی دارد به ما بگوید ترامپ فاتح انتخابات شده است.

پس سوالی که به وجود می آید اینست که از مستند Trumped چه چیزی می توانیم فرا بگیریم؟ یکی از نکات جالب این است که این مستند دو نکته را مطرح میکند: ۱) ترامپ هیچوقت نمیخواسته که رئیس جمهور شود. ۲) او اصلا فکر نمیکرد که پیروز انتخابات شود! شاید بخواهیم اسم این را اعتماد به نفس بالا بگذاریم اما اینجا ترامپ نشان میدهد که خواسته اش در حقیقت ریاست جمهوری بوده و در مصاحبه ای که مدت ها قبل انجام داده بود، سیاست را از سال ۱۹۸۰ مورد بررسی قرار داده است و از این جهت خودش هم می داند همین رویکرد باعث شده است که او به مقام ریاست جمهوری دست یابد. بزرگترین پیروزی ترامپ زمانی بود که متوجه شد رسانه واسطه نیست بلکه ابزاری است که میتواند برایش درست و مناسب باشد! به طور مثال او می دانست که از طریق توییتر می تواند به اهدافش برسد و این کار این امکان را به او میدهد که افراد را جوری شوکه کند که هیچ سیاستمداری تا به حال نکرده است. به بیان دیگر هیچ سیاست مداری قبل از ترامپ اینگونه معروف نشده بود؛ فقط کافیست لایین تد و لیتل موراکو و کروکد هیلاری رو به یاد بیاورید!

شاید یکی دیگر از جالب ترین بخش های این مستند مصاحبه با راجر استون نویسنده کتاب “راه ریاست جمهوری” باشد. راجر هم ترامپ را میفهمد و هم راه های شناساندن او به مردم را میشناسد. یکی از بخش های مورد علاقه ما پشت صحنه “اتاق جنگ” و کمی هم بازسازی صحنه های قبلی است. قسمت مصاحبه با مخاطبان نیز به ما می گوید، ریاست جمهوری ترامپ مثل زلزله ای در دنیای سیاست است و خود ترامپ هم نمیداند چگونه این اتفاق افتاده است. زمین هنوز هم (سیاست) آنچنان میلرزد که بعید میدانم کسی از ما هنوز بداند چه اتفاقی رخ داده است!

——————————————————————————————————————————————–

منبع : Rogerebert

 دانلود تریلر فیلم و خبرهای سینمایی

دانلود تریلر فیلم و خبرهای سینمایی

 گفتگو درباره فیلم ها و بازی ها روز دنیا

گفتگو درباره فیلم ها و بازی ها روز دنیا

عکس های روز سینمایی

عکس های روز سینمایی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی