ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پرفروش ترین فیلمهای برد پیت

قطعا در هالیوود برد پیت یک سوپر استار واقعی است. امروزه او یکی از مشهورترین و با استعدادترین اعضای سینما است و آن چنان در این حرفه خوب عمل کرده که به بازیگر و تهیه کننده ای سوپراستار تبدیل شده است. وی تعدادی از بهترین فیلم های دهه های اخیر را ساخته یا در آنها بازی کرده است. علاوه بر این فیلم های دوست داشتنی، تحسین برانگیز و درخشان، پیت در چند فیلم پر فروش هم ایفا نقش داشته است. پیت بعنوان بازیگر و تهیه کننده در فروش زیاد این فیلم ها نقش داشته و همین امر او را به ستاره ای بزرگ تبدیل کرده است. در اینجا ۵ تا از پر فروش ترین فیلم های او بر اساس باکس آفیس موجو را بررسی خواهیم کرد.

یازده یار اوشن (۲۰۱۱) – ۴۵۰٫۷۱۷٫۱۵۰ دلار فروش جهانی

پیت در سال ۲۰۰۱ در اولین بازی کنار «جرج کلونی» (دنی اوشن) در نقش «راستی رایان» حضور داشت. این فیلم داستان یک سرقت سرگرم کننده را با عملکرد بسیار خوب بازیگرانی همچون پیت به نمایش گذاشت.

بودجه این فیلم ۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار بود که در هفته اول ۳۸٫۱۰۷٫۸۲۲ دلار فروش داشت. همچنین در مجموع داخلی ۱۸۳٫۴۱۷٫۱۵۰ دلار و در عرصه بین الملل ۲۶۷٫۳۰۰٫۰۰۰ دلار فروش داشت. به عبارت دیگر با میزان فروش جهانی ۴۵۰٫۷۱۷٫۱۵۰ دلار پنجمین فیلم پر فروش سال ۲۰۰۱ بود.

آقا و خانم اسمیت (۲۰۰۵) – ۴۸۷٫۲۸۷٫۶۴۶ دلار فروش جهانی

یکی از موفق ترین فیلم های اکشن/جنایی پیت فیلم «آقا و خانم اسمیت» است. پیت و «آنجلینا جولی» در نقش دو قاتل حرفه ای در پوشش یک زوج در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. ساختار این فیلم واقعا جالب و سرگرم کننده است.

بودجه این فیلم ۱۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار بود که در هفته اول نزدیک به نیمی از آن را بدست آورد (۵۰٫۳۲۴٫۸۷۸ دلار فروش). این فیلم در مجموع داخلی ۱۸۶٫۳۳۶٫۲۷۹ دلار و در مجموع بین الملل ۳۰۰٫۹۵۱٫۳۶۷ دلار فروش داشت. بدین ترتیب فروش جهانی آن ۴۸۷٫۲۸۷٫۶۴۶ دلار بود.

تروی (۲۰۰۴) – ۴۹۴٫۴۰۹٫۸۵۲ دلار فروش جهانی

در فیلم بسیار موفق حماسی اکشن «تروی» محصول سال ۲۰۰۴، «پیت» در نقش «آشیل» بازی کرده است، سربازی به ظاهر غیر قابل توقف که کارش را با قاطعیت انجام می دهد و با وجود اینکه فیلم فاقد عناصر احساسی است او به خوبی فیلم را سرگرم کننده و جذاب می کند.

بودجه این فیلم بسیار زیاد و معادل ۱۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار بود و در هفته اول با فروش ۴۶٫۸۶۵٫۴۱۲ دلار بخشی از بودجه ساخت خود را جبران کرد. در داخل کشور این فیلم ۱۳۳٫۳۷۸٫۲۵۶ دلار و خارج از کشور ۳۶۴٫۰۳۱٫۵۹۶ دلار فروش داشت. بنابراین در مجموع این فیلم ۴۹۴٫۴۰۹٫۸۵۲ دلار فروش داشت.

جنگ جهانی زِد (۲۰۱۳) – ۵۴۰٫۰۰۷٫۸۷۶ دلار فروش جهانی

این فیلم بعنوان اولین فیلمی است که توانایی تهیه کنندگی «پیت» را به خوبی نشان می دهد. در این فیلم آخرالزمانی پیت در نقش «جری» بازی می کند که در حال نبرد با زامبی ها است. در فیلم جنگ جهانی زد، ترس و خشونت سراسر جهان را فرا گرفته و «پیت» درصدد خاتمه دادن به آنها است.

فروش داخلی این فیلم ۲۰۲٫۳۵۹٫۷۱۱ دلار و میزان فروش آن در هفته اول ۶۶٫۴۱۱٫۸۳۴ دلار بود. در کشورهای دیگر ۳۳۷٫۶۴۸٫۱۶۵ دلار فروش داشت، بنابراین در مجموع ۵۴۰٫۰۰۷٫۸۷۶ دلار فروش داشت و بودجه آن تنها ۱۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰ بود.

ددپول ۲ – ۷۸۵٫۷۹۴٫۱۷۹ دلار فروش جهانی

در «ددپول ۲» که فیلمی تکان دهنده، در ابتدا گیج کننده و واقعا بی نظیر بود، «پیت» حضوری افتخاری و مختصر داشت. «پیت» در نقش «وانیشر»، عضوی از گروه مأموران ایکس بازی کرده است. طرفداران «پیت» تا زمانی که او اعدام الکتریکی می شود قادر به شناخت او نیستند.

بودجه این فیلم ۱۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار بود که در هفته اول اکران نه تنها این میزان بلکه بیشتر از آن را نیز بدست آورد. در هفته اول ۱۲۵٫۵۰۷٫۱۵۳ دلار فروش داشت. در داخل کشور ۳۲۴٫۵۹۱٫۷۳۵ دلار و خارج از کشور ۴۶۱٫۲۰۲٫۴۴۴ دلار فروش داشت. بنابراین میزان فروش این فیلم در مجموع ۷۸۵٫۷۹۴٫۱۷۹ دلار بوده است.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی