ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پرفروش ترین های باکس افیس در دهه (۲)

۱۰٫ هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم (Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2، محصول ۲۰۱۱)

فروش باکس آفیس: ۱٫۳۴۱ میلیارد دلار (۳۸۱٫۴ میلیون دلار فروش داخلی)

قبل از این که دنیای سینماتیک مارول عنوان پرفروش ترین فیلم ها را دارا باشد و قبل از بازگشت سه گانه جنگ ستارگان، سری هری پاتر این عنوان را در اختیار داشت. برای ۱۰ سال، مخاطبان به سینما می آمدند تا در دنیای جادو و جادوگران غرق شوند، با این که می دانستند تمام این دنیا ساختگی و برای کسب جایگاه پرفروش ترین فیلم ها است. مانند آخرین قسمت از سری فیلم های محبوب، «یادگاران مرگ قسمت ۲» ثابت کرد، که توانسته است موفقیتی تاریخی کسب کند. این تنها شماره از هری پاتر بود که از مرز ۱ میلیارد دلار فروش عبور کرد (با این که شماره های قبل نیز فروشی نزدیک به آن داشتند) و با پایان رسیدن این سری خلا بزرگی در لیست فیلم های کمپانی وارنر به وجود آمد. با نگاهی به آمار فروش فیلم هری پاتر، جای تعجب نیست که این کمپانی پنج سال بعد دوباره به این عنوان برگشته و سری فیلم های جانوران شگفت انگیز را ساختند.

۹٫ پلنگ سیاه (Black Panther، محصول ۲۰۱۸)

فروش باکس آفیس: ۱٫۳۴۶ میلیارد دلار (۷۰۰ میلیون دلار فروش داخلی)

در آغاز سال ۲۰۱۸ بسیاری از مردم پیش بینی می کردند که فیلم انتقام جویان: جنگ بی نهایت پرفروش ترین فیلم سال خواهد شد، که همانطور هم شد. اما در باکس آفیس جهانی این پیش بینی درست از آب درآمد! فیلم پلنگ سیاه در داخل کشور فراتر از انتظارات عمل کرد و فروشی فوق العاده داشت. با انتخاب هوشمندانه تاریخ اکران یعنی فوریه ۲۰۱۸ و داشتن کمترین رقیب قدرتمند، این عنوان بر سر زبان ها افتاد. این فیلم تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ عامه گذاشت و اولین فیلم اقتباسی از کتابی کامیک بود که نامزد کسب جایزه بهترین فیلم در اسکار شد. اکنون مارول قهرمان جدیدی دارد که میتواند در موردش فیلمسازی کند.

۸٫ انتقام جویان : عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron، محصول ۲۰۱۵)

باکس آفیس: ۱٫۴۰۲ میلیارد دلار (فروش داخلی: ۴۵۹ میلیون دلار)

وقتی عصر اولتران در تابستان ۲۰۱۵ اکران شد، در سینما داستانی مثل گرد هم آمدن چندین ابر قهرمان کاملا کلیشه ای شده بود و با توجه به فیلم های موجود در این لیست، چنین داستانی کاملا ساده و پیش پا افتاده است. همین امر نیز بیان کننده ی شکاف عمیق بین شماره اول انتقام جویان و این شماره است. عصر اولتران دهمین فیلم پرفروش در تاریخ سینماست. اگر کسی فکر می کرد که انتقام جویان فیلمی است که زود از یاد و خاطرات محو می شود، عصر اولتران ثابت کرد انتقام جویان یکی از به یاد ماندنی ترین فیلم های تمام دوران خواهد بود.

۷٫ سریع و خشن ۷ (Furious 7، محصول ۲۰۱۵)

فروش باکس آفیس: ۱٫۵۱۵ میلیارد دلار (فروش داخلی ۳۵۳ میلیون دلار)

کسی در ابتدا نمی دانست که سریع و خشنی که روایتی مانند فیلم «نقطه شکست» داشت و تفاوتش با این فیلم در این بود که ماشین ها نیز به داستان فیلم اضافه شده بودند، بتواند محبوبیتی به این عظمت کسب کند. دوره تحول عظیم فروش این فیلم در سال ۲۰۱۱ و با اکران شماره ی پنجمش اتفاق افتاد و این فیلم فقط فروشی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار در کشور آمریکا داشت. این پیشرفت و فروش بی نظیر با اکران نسخه هفتم خود به اوج رسید و رکورد فروش را در ده روز اول اکران از آن خود کرد. البته باید اضافه کنیم که مرگ پائول واکر در سال ۲۰۱۳ در این فروش نقش مهمی داشت و مخاطبان می خواستند آخرین بازی پائول واکر در نقش واکر برایان را از نزدیک ببینند.

۶٫ انتقام جویان (The Avengers، محصول ۲۰۱۲)

باکس آفیس: ۱٫۵۱۸ میلیارد دلار (فروش داخلی ۶۲۳٫۳ میلیون دلار)

سال ها پیش بود که دنیای سینمایی مارول رویای موفقیت بلند پروازانه ی خود را عملی کرد. برخی عقیده داشتند که استفاده از شخصیت های درجه دوم کتاب های کامیک (اتفاقی که تابحال رخ نداده بود) برای فیلم سازی، ایده ای با ریسک بالا بود ودرست است که در ابتدا این کمپانی با مشکلات زیادی مواجه شد. در این مرحله مجموع فروش داخلی فیلم های ثور و کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو، ۲۰۰ میلیون دلار و رقمی بسیار ناامید کننده بود. اما با اکران انتقام جویان کمپانی دنیای سینمایی مارول همه چیز دگرگون شد و این فیلم، اولین فیلمی بود که تنها  در تعطیلات آخر هفته یک هفته ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشت و در ادامه ی این لیست خواهید دید که این عنوان تاریخ سازی کرده است.

ترجمه: مسعود صادق زاده

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی