ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پرفروش ترین های باکس افیس در دهه (۱)

همزمان با نزدیک شدن به پایان این دهه، باهم به پرفروش ترین های باکس افیس در ده سال اخیر نگاهی می اندازیم. بد نیست بدانید که کمپانی دیزنی بهترین کارنامه فروش را در ده سال اخیر تجربه کرده است.

با افزایش فعالیت سرویس های آنلاین در دهه ای که تقریبا دیگر تمام شده است، کاملا واضح است که نوع تماشای فیلم بین مردم نسبت به ده سال اخیر تغییرات زیادی کرده است. درعین حال، مخاطبان هنوز هم برای دیدن یک فیلم جدید علاقه نشان می دهند تا به سالن های سینما بروند. مخصوصا اگر این فیلم جدید یکی از مجموعه فیلم های محبوب هالیوودی باشد. در این ده سال دنیای سینمایی مارول خود را بین مردم سرتاسر دنیا بسیار محبوب کرد، بازگشت مجموعه فیلم معروف جنگ ستارگان به سینما را شاهد بودیم و بسیار اتفاقات جذاب دیگری افتاد.

تا هنگام نگارش این مقاله، در طول تاریخ سینما ۴۳ عنوان فیلم تاکنون از مرز فروش ۱ میلیارد دلار عبور کرده اند. در شروع سال ۲۰۱۰ فقط هفت فیلم توانسته بودند از مرز فروش ۱ میلیارد دلار عبور کنند و این بدان معناست که فیلم های موجود در این فهرست نه تنها پرفروش ترین های این دهه، بلکه پرفروش ترین های تاریخ سینما هستند. در ادامه به ۱۵ فیلم پرفروش این دهه نگاهی خواهیم انداخت. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد بخش عظیمی از این عنوان ها متعلق به کمپانی دیزی می باشد.

۱۵٫ شگفت انگیزان ۲ (Incredibles 2، محصول ۲۰۱۸)

فروش باکس آفیس: ۱٫۲۴۲ میلیارد دلار (۶۰۸٫۵ میلیارد دلار فروش داخلی)

در دهه ۲۰۰۰، کمپانی پیکسار به این معروف بود که داستان هایی احساسی را خلق می کرد و غالبا در دهه ۲۰۱۰  دنباله این عنوان ها را  می ساخت. بالاخره پس از سال ها انتظار انیمیشن شگفت انگیزان ۲ در تابستان ۲۰۱۸ اکران شد و انتظارها را برآورده کرد. اگرچه شاید به اندازه نسخه اول خود پیشگام و دسته اول نبود اما بسیاری عقیده دارند که انیمیشن شگفت انگیزان ۲ ادامه خوبی برای شماره قبل خود بود و ارزش این همه صبر را داشت. بینندگان قطعا از دیدن دوباره این خانواده ابر قهرمان خوشحال شدند. انیمیشن شگفت انگیزان ۲ با فروش هفته اول ۱۸۲٫۶ میلیون دلار یکی از رکورد داران اکران هفته اول انیمیشن ها شد. حتی فروشش بیشتر از برخی فیلم های لایو اکشن کتابهای کامیک بود. درآخر باید بگوییم که اگر کمپانی پیکسار تصمیم به ساخت انیمیشن شگفت انگیزان ۳ بگیرد، قطعا علاقه مندان منتظر دیدن آن خواهند بود.

۱۴٫ دیو و دلبر (Beauty And The Beast، محصول ۲۰۱۷)

فروش باکس افیس: ۱٫۲۶۳ میلیارد دلار (۵۰۴ میلیون دلار فروش داخلی)

چند سالی است که کمپانی دیزنی از ساخت انیمیشن های قدیمی خود به صورت لایو اکشن پول زیادی به جیب می زند. بالاخره زمانی می رسد که دیگر نتوانند از این راه پولی نسیب خود کنند، اما تا به حال که این عنوان های محبوب سود زیادی را برای دیزنی به همراه داشته اند. فیلم دیو و دلبر تا به حال یکی از موفق ترین این عنوان ها بوده است و با وجود برخی انتقادها نشان داده است که حس نوستالژیک یکی از عواملی است که در فروش تاثیر بسیار زیادی دارد. این فیلم با فروشی بیشتر از فیلم زن شگفت انگیز و فیلم نگهبانان کهکشان ۲ و دیگر عنوان های پرفروش، دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده امریکا بود.

۱۳٫ ملکه یخی (Frozen، محصول ۲۰۱۳)

فروش باکس افیس: ۱٫۲۷۴ میلیارد دلار (۴۰۰٫۷ میلیون دلار فروش داخلی)

قبل از اکران انیمیشن ملکه یخی، کمپانی دیزنی در پی رسیدن به کمپانی پیکسار بود که رقیبی بسیار قدرتمند و دست نیافتنی در این عرصه به حساب می آمد. حتی عنوانی قوی دیزنی مانند انیمیشن رالف خرابکار در سال ۲۰۱۲  توانست تنها ۱۸۶٫۸ میلیون دلار فروش داخلی داشته باشد. البته انیمیشن ملکه یخی همانی بود که دیزنی نیاز داشت. این انیمیشن هنوز هم پرفروش ترین عنوان این کمپانی بزرگ است. این انیمیشن به هنگام عرضه بسیار محبوب شد و با تکیه بر موسیقی متن بی نظیرش استانداردهای فیلم های انیمیشنی را دگرگون کرد. نسخه دوم این انیمیشن نیز به موفقیتی نزدیک به شماره اول خود دست یافت.

۱۲٫ دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom، محصول ۲۰۱۸)

فروش باکس افیس: ۱٫۳۰۸ میلیارد دلار (۴۱۷٫۷ میلیون دلار فروش داخلی)

هنگامی که اولین عنوان از مجموعه فیلم دنیای ژوراسیک در تابستان سال ۲۰۱۵ فروش بسیار قابل توجهی را کسب کرد، بدیهی بود که این سه گانه جدید ژوراسیک کمپانی یونیورسال، بالاخره به روزهای خوش موفقیت خواهد رسید. تابستان گذشته که فیلم سقوط پادشاهی اکران شد با آنکه آن طور که انتظار می رفت مورد تحسین منتقدین قرار نگرفت اما مخاطبان نشان دادند که هنوز هم مشتاقانه به دیدن فیلم های دایناسوری علاقمند هستند! این فیلم در سال ۲۰۱۸ به لیست چهار فیلم پرفروش سال در سراسر جهان راه پیدا کرد و در فروش داخلی نیز جز معدود فیلم های غیرمتعلق به کمپانی دیزنی بود که به صدر جدول فروش صعود کرد.

۱۱٫ جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi، محصول ۲۰۱۷)

فروش باکس آفیس: ۱٫۳۳۲ میلیارد دلار (۶۲۰٫۱ میلیون دلار فروش داخلی)

بدیهی است که آمار و ارقام فروش باکس آفیس فیلم آخرین جدای در مقایسه با فیلم نیرو برمی خیزد آنقدر چشم گیر نیست، اما این چیزی از ارزش آن کم نمی کند. با در اوج قرار گرفتن ادامه این سه گانه، مخاطبان برای دیدن ادامه داستان به شدت مشتاق بودند. رتبه دوم بزرگترین افتتاحیه آخرهفته ماه دسامبر به فیلم آخرین جدای تعلق گرفت. این فیلم به سرعت به موفق ترین فیلم سال ۲۰۱۷ در سراسر جهان و داخل کشور از لحاظ فروش تبدیل شد. برخلاف فیلم نیرو برمی خیزد که در سال اکران خود رقیب سرسختی نداشت، فیلم آخرین جدای با رقیب سرسختی مانند فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید مواجه بود و با رقابتی پایاپای فروش خوبی داشت.

مترجم: مسعود صادق زاده

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی