ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج حقیقت از فیلم هفت

فیلم هفت (Seven) که به کارگردانی دیوید فینچر (David Fincher) و نویسندگی اندرو کوین واکر (Andrew Kevin Walker)  در سال ۱۹۹۵ ساخته شد، یکی از برترین فیلم های جنایی و مهیج تاریخ سینما می باشد. این فیلم تاثیر زیادی از فیلم های نوآر هالیوود گرفته بود. برد پیت (Brad Pitt) و مورگان فریمن (Morgan Freeman) در این فیلم با یکدیگر همبازی شدند. برد پیت در نقش پلیسی جوان و کم تجربه با مورگان فریمن که کارآگاهی بسیار باسابقه و باتجربه و در آستانه بازنشستگی است، برای حل راز مجموعه قتلهایی مخوف همکار می شود. امروز برای شما پنج حقیقت از فیلم هفت را که شاید از خواندشان شگفت زده شوید به اشتراک خواهیم گذاشت.

برد پیت تهدید کرد که در صورت تغییر پایان فیلم در آن بازی نخواهد کرد

برد پیت در فیلم هفت

هنگامی که برد پیت پیش از کار در جریان داستان فیلم و پایان آن قرار گرفت عقیده داشت که باید میلز (برد پیت) جان دو (کوین اسپیسی – Kevin Spacey) را در پایان فیلم به قتل برساند. بدین ترتیب فیلم دارای پایانی تاریک و حزن انگیز می بود. پایانی که بسیاری از فیلم های اینچنینی فاقد آن بودند. در ابتدا مسئولان کمپانی نیو لاین سینما (New Line Cinema) با این تصمیم مخالف بودند. آن ها تصمیم به تغییر پایان فیلم داشتند. اما برد پیت تهدید کرد که در این صورت در آن بازی نخواهد کرد. سرانجام آن ها نیز با این پایان موافقت کردند.

گیرمو دل تورو با کارگردانی این فیلم مخالفت کرد

به گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) این فرصت داده شد تا به کاگردانی این فیلم بپردازد اما او از این کار امتناع ورزید. چراکه مضمون تاریکی و پوچی فیلم با دنیای مثبت، عاشقانه و فانتزی فیلم های وی فرق می کرد. این موقعیت همچنین برای دیوید کرانبرگ (David Cronenberg) کارگردان فیلم اسکنرها (Scanners) نیز فراهم شد اما او هم با آن موافقت نکرد. در نهایت دیوید فینچر کارگردان این فیلم شد. هرچند اوایل دیوید فینچر نیز گمان می کرد که شاید فیلم موفقیت آمیز نباشد.

دنزل واشینگتن و سیلوستر استالونه بازی در نقش میلز (برد پیت) را قبول نکردند

نقش میلز به دنزل واشینگتن (Denzel Washington) و سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) پیشنهاد شد که به دلایل نامعلوم آن را رد کردند. هر دو این بازیگر بعدها اعلام کردند که از رد این پیشنهاد پشیمان شدند. برد پیت نیز اظهار داشت یکی از دلایلی که او این نقش را قبول کرد آن بود که می خواست بازی خود را در فیلم افسانه های خزان (Legends of Fall) فراموش کند.

اندرو کوین واکر به سختی توانست کمپانی برای فروش داستان خود پیدا کند

اندرو واکر به سختی توانست یک کمپانی فیلم سازی را راضی به خرید داستان خود کند. دلیل این امر نیز آن بود که وی در آن زمان بسیار در هالیوود ناشناخته بود. گفته می شود که او فهرستی از تمامی کمپانی های فیلم سازی که به نویسنده داستان مهیج و جنایی لازم داشتند تهیه کرد. با تک تک آن ها تماس گرفت تا توانست سرانجام یک پاسخ مثبت دریافت کند. واکر اذعان داشت که دوره ای که در نیویورک زندگی می کرد تاثیر بسزایی روی نوشتن داستانش داشت. او از زندگی در این شهر لذت نبرد. اما اگر آنجا زندگی نمی کرد هرگز این داستان را نیز نمی نوشت.

آل پاچینو اولین انتخاب برای حضور در نقش کارآگاه سامرست (مورگان فریمن) بود

مورگان فریمن در فیلم هفت

اولین انتخاب برای نقش سامرست کسی جز آل پاچینو (Al Pacino) نبود. اما آل پاچینو مجبور شد که این پیشنهاد را رد کند چراکه پیش از آن پیشنهاد بازی در فیلم تالار شهر (City Hall) را پذیرفته بود. پس از آن آل پاچینو اعلام کرد که بسیار پشیمان است که بازی در فیلم هفت را نپذیرفت. جین هکمن (Gene Hackman) نفر دیگری بود که با پیشنهاد بازی در این فیلم مخالفت کرد. دیوید فینچر در ارائه پیشنهاد این نقش به مورگان فریمن تردید داشت. او فکر می کرد که وی بازی در این فیلم را بخاطر تاریک بودن داستانش نپذیرد. اما برخلاف تصور او، مورگان فریمن داستان این فیلم را دوست داشت و از اولین کسانی بود که برای عقد قرارداد در این فیلم حاضر شد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی