ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج حقیقت فیلم تایتانیک

شاید کسی زمانی حتی فکرش را هم نمی کرد که فیلم تایتانیک (Titanic) به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی جیمز کامرون (James Cameron) محصول ۱۹۹۷، تا سال ها پرفروش ترین فیلم تاریخ محسوب شود. از همین فیلم بود که لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) و کیت وینسلت (Kate Winslet) از بازیگرانی تقریبا ناشناخته به اوج شهرت رسیدند. و باید گفت که واقعا بازی درخشانی از خود ارائه دادند. اما ساخت این فیلم، بزرگترین کار کامرون تا آن زمان به حساب می آمد و زحمت زیادی برای آن کشیده شد. امروز پنج حقیقت فیلم تایتانیک را برای شما می گوییم.

جیمز کامرون خود برای دیدن باقی مانده کشتی تایتانیک به اعماق اقیانوس اطلس رفت

در ابتدای فیلم تایتانیک مشاهده می کنیم که کاوشگری دریایی به همراه تیمش به اقیانوس اطلس رفته است تا از تایتانیک دیدن کند. او با زیردریایی به اعماق اقیانوس اطلس می رود و در بقایای کشتی تایتانیک به دنبال جواهر ارزشمندی می گردد. در حقیقت خود کامرون به اعماق اقیانوس اطلس رفت تا از بقایای تایتانیک دیدن کند. او حتی گاهی به شوخی می گفت که فیلم تایتانیک را به این بهانه ساخته است تا به اقیانوس اطلس برود و از کشتی تایتانیک در کف اقیانوس دیدن کند. او اذعان دارد که دیدن باقی مانده کشتی در اعماق اقیانوس درک درستی از این فاجعه بزرگ به او داد.

گلوریا استورات

در ابتدای فیلم تایتانیک که در زمان حال نشان داده می شود، رُز با بازی گلوریا استورات (Gloria Stuart) را مشاهده می کنیم. استوارت هنگام ساخت فیلم تایتانیک ۸۶ سال سن داشت. بدین ترتیب او میان اعضای فیلم تنها کسی بود که هنگام فاجعه تایتانیک در سال ۱۹۱۲ زنده بود اما در آن زمان تنها دو سال سن داشت. برای آنکه داستان فیلم آنطور که می خواهند پیش برود او را گریم صد ساله کردند. به گفته وی گریم سختی هم بود. به همین دلیل بود که استوارت نامزد دریافت جایزه اسکار شد. اما جالب است که بدانید استوارت در سن ۱۰۰ سالگی در سال ۲۰۱۰ از دنیا رفت.

به زیر آب رفتن راه پله های بزرگ کشتی

غرق شدن کشتی تایتانیک در فیلم بسیار فوق العاده اما ترسناک است. جیمز کامرون توانست این مهم را به خوبی هرچه تمامتر به انجام برساند. یکی از سخت ترین آن ها به زیر آب رفتن کامل راه پله های کشتی تایتانیک بود. جیمز کامرون و تیمش توانستند بسیار شگفت انگیز این صحنه را نشان دهند. بدین منظور آن ها راه پله هایی دقیقا هم اندازه کشتی تایتانیک ساختند و برای غرق کردن آن ۱۰۰ هزار گالون آب استفاده کردند. آن ها تنها فرصت داشتند یک بار این صحنه را فیلم برداری کنند چرا که قرار بود راه پله ها به زیر آب برود که نابود می شد. شاید بشود گفت دلهره آور ترین قسمت فیلمبرداری فیلم همین قسمت برای کامرون و تیمش بود.

دقایق پایانی مسافران کشتی

درست است که داستان فیلم تایتانیک حول محور دو شخصیت خیالی جک و رز ساخته شده است. اما شخصیت های بسیار دیگری از فیلم نیز بر مبنای همان اشخاص حقیقی که در کشتی تایتانیک سوار شدند به نمایش گذاشته می شود. از جمله این افراد می توان کاپیتان ادوارد اسمیت، مسئول فنی کشتی توماس اندروز و بنجامین گوگنهایم را نام برد. هنگام غرق شدن کشتی، پایان عمر این شخصیت ها با استناد به افراد وقعی که هنگام غرق شدن کشتی آنجا بودند را شاهد هستیم. کاپیتان اسمیت در سکان کشتی غرق می شود.

ج. داوسون

اگرچه لئوناردو دی کاپریو پیش از فیلم تایتانیک نیز فیلم هایی بازی کرده بود اما پس از ایفای نقش در این فیلم بسیار شهرت پیدا کرد و هنر خود را در عرصه بازیگری به همگان نشان داد. با این وجود که این شخصیت یعنی جک داوسون خیالی بود اما فردی بنام جوزف داوسون نیز در دنیای واقعی به کشتی تایتانیک سوار شد و همان شب غرق شد و از دنیا رفت.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی