ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

چهار جایزه درست اسکار

اسکار، هرساله با انتخاب نامزدها و برنده ها انتقادهایی را با خود به همراه دارد. اما آنچه که مراسم اسکار را بسیار جذاب کرده است بحث درمورد برنده ها و بازنده هاست. امروز بر خلاف پست گذشته می خواهیم چهار جایزه اسکار بهترین فیلم را که به درستی انتخاب شده اند را بررسی می کنیم.

پدر خوانده (۱۹۷۲)

با نگاهی کلی به یکی از بهترین فیلم های تولید شده تاریخ سینما، ساخته پرسروصدای فرانسیس فورد کاپولا بلاخره طی کش و قوس های فراوان در سال ۱۹۷۲ جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. کمپانی پارامونت پیکچرز قبل از کاپولا سراغ چند کارگردان دیگر هم رفته بود، تاجایی که بخاطر کسری بودجه، زمانبندی در تولید و بازیگردانی، در خلال تولیدِ فیلم تصمیم به کنار گذاشتن وی گرفته بود. صحبت از بازیگردانی شد، این را هم اضافه کنیم که کاپولا از انتخابِ نقشِ مایکل کرولونه برای آل پاچینو با شرکتِ پارامونت به بحث و جدل پرداخته بود. اما در پایان و پس از اکران این فیلم، پدرخوانده با نقدهای مثبت و موفقیت های مالی زیادی روبرو شد، تا جایی که فیلم هایی همچون بازماندگان و کاباره را از سر راه خود کنار زد.

سکوت بره ها (۱۹۹۱)

طی گذشت ۹۲ سال از برگزاری اسکار، آکادمی از انتخاب فیلم در زمینه ژانر وحشت بیش از ژانر کمدی چشم پوشی هایی کرده است. تاکنون تنها ۶ فیلم در ژانر وحشت توانسته اند به نامزدی دریافت جایزه بهترین فیلم انتخاب شوند: جن گیر (۱۹۷۳)، آرواره ها(۱۹۷۵)، سکوت بره ها (۱۹۹۱)، حس ششم (۱۹۹۹)، قوی سیاه (۲۰۱۰)، برو بیرون (۲۰۱۷). تنها سکوت بره ها با کنار زدن رقبایی همچون دیو و دلبر، جی اِف کی، شاهزاده امواج و باگزی توانسته این جایزه را دریافت کند، و به تنها فیلمی در ژانر وحشت تبدیل شود که این افتخار نصیبش شده است. این فیلم براساس رمانی درسال ۱۹۸۸ اثر توماس هَریس، کارگردانی جاناتان دِمم، در مورد افسر اف پی آی جوانی به نام کلاری استرلینگ (با بازی جودی فاستر) است که رَد یک قاتل زنجیره ای را به کمک قاتلی زندانی به نام دکتر هانیبال لِکتر (با بازی آنتونی هاپکینز) دنبال می کند. این فیلم همچنین اسکار بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داد.

تایتانیک (۱۹۹۷)

یکی از موفقترین فیلم های تاریخ سینما (که رتبه سوم بعد از انتقام جویان: آخر بازی، و آواتار را دارد)، فیلم تایتانیک است. این فیلم که درمورد اولین سفر کشتی تایتانیک و غرق شدن آن می باشد داستان خیالی جک و رز را در دل حوادث واقعی خود گنجاند. این فیلم از زمان اکران درست همانند هر فیلم معروف دیگری با انتقادهایی هم رو به شده است. از دیالوگ ها که بگذریم، تایتانیک ارتباط احساسی بسیار قویی به مخاطب القا می کند که در کمتر فیلمی دیده شده است. علاوه بر این، تکنیک های پیشرفته جذابی را به نمایش گذاشت که ازجمله آن می توان به خلقِ صحنه غرق کردنِ یک کشتی نفوذناپذیر اشاره کرد. این فیلم بالاتر از دیگر فیلم هایی همچون: ویل هانتینگِ نابغه، محرمانه لس انجلس، بهتر از این نمیشه و فول مانتی ایستاد و آکادمی هم این مرتبه مثل سابق عمل نکرد (اینکه موفقیت بسیار زیاد یک فیلم را نکته منفی می دانست) و جایزه اسکار بهترین فیلم را به شایسته ترین (و لایق ترین) آنها یعنی تایتانیک اهدا کرد.

زیبای آمریکایی (۱۹۹۹)

یکی از جذابترین رقابت ها برای کسب جایزه بهترین فیلم در سال ۱۹۹۹ بوقوع پیوست. فیلم های مسیر سبز، قوانین خانه سایدر، نفوذی، حس ششم و زیبای آمریکایی نامزد بودند که در نهایت فیلمِ زیبای آمریکایی جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. در چنین فهرستی، هر اتفاقی ممکن بود رخ دهد تا یکی از این ۵ فیلم به عنوان جایزه بهترین فیلم انتخاب شود. اما همان موقع، اکادمی بهترین انتخاب را انجام داد. ساخته ی سَم مِندِز درباره علل سرخوردگی، افسردگی و ناراحتی در زندگی روزمره شهری که بازی بسیار تاثیر گذار کوین اسپیسی ( برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی دراین فیلم)، آنِت بِنینگ، وِس بِنتلی و کریس کوپر از میان دیگر فیلم ها مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد.

مترجم: مرادی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی