ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

گودزیلا در برابر کونگ و قامت این دو هیولا

پوسترهای جدید فیلم مورد انتظار گوزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) قامت واقعی این دو هیولای عظیم الجثه را نشان می دهند! این فیلم پرهزینه و مورد انتظار که قرار است در ماه مارس سال جاری در آمریکا اکران شود از حضور بازیگران نام آشنایی از جمله الکساندر اسکارزگارد، کایل چندلر، میلی بابی براون، ربکا هال و ایزا گونزالس بهره می برد. کارگردانی این فیلم را نیز آدام وینگارد به تهیه کنندگی ماری پارنت و اریک مک لود بر عهده دارد. بودجه ساخت این فیلم نیز مبلغی حدود ۱۶۰ الی ۲۰۰ میلیون دلار برآورد می شود. اما چه موضوعی باعث شده است تا اینقدر این فیلم مورد انتظار باشد؟ فیلم گودزیلا در برابر کونگ برای اولین بار طی دهه ها این دو هیولای عظیم الجثه را رو در روی یکدیگر قرار می دهد و سازندگان این فیلم ادعا کرده اند که قرار است در این فیلم برنده و بازنده واقعی این نبرد دیدنی مشخص شود.

اندازه و شمایل گودزیلا و همچنین کونگ طی دهه ها حضور خود در قاب دوربین تغییرات فراوانی کرده است. مخصوصا کونگ از حضور در فیلم کونگ: جزیره جمجمه تا حال بسیار اندازه بیشتری پیدا کرده است. گودزیلای موجود در دنیای سینمایی مانسترورس نیز از اندازه بسیار بزرگی برخوردار است. اما قدبلندترین گودزیلایی که طی سال ها دیده ایم، نیست.

پوسترهای جدید فیلم گودزیلا در برابر کونگ قامت رسمی آن ها در این فیلم را برای ما مشخص کرده اند. در این فیلم قامت گودزیلا ۱۲۰ متر یا ۳۹۴ فیت خواهد بود. اما کونگ قامتی کوتاهتر خواهد داشت. قامت او در این فیلم ۱۰۲ متر یا ۳۳۵ فیت می باشد. اما در تریلری از فیلم که تاکنون منتشر شده است تشخیص این موضوع که کدامیک قامت بلندتری دارند سخت می باشد. حال می توانیم بگوییم گودزیلا هیولای بزرگتر در این نبرد تماشایی خواهد بود.

واضح است که کینگ کونگ قامت کوتاهتر و اندکی جثه کوچکتری نسبت به گودزیلا دارد. گودزیلا همچنین توانایی انجام تنفس آتشین باورنکردنی دارد. بدین ترتیب اگر کونگ بخواهد به تایتان آلفا تبدیل شود باید روی سرعت بیشتر و قدرت مانور بیشتر خود تمرکز کند. داشتن تبری بزرگ و نابود کننده، مثالی بارز از داشتن سرعت و قدرت مانور بیشتر کونگ در این نبرد است.

از قدرت این دو که بگذریم، باید بدانیم که هم گودزیلا و هم کونگ در تیم خود انسان ها را نیز دارند! شخصیت مدیسون راسل در فیلم (با بازی میلی بابی براون) سرپرست تیم حامی گودزیلا است و وظیفه دارد که بداند چرا گوزیلا به یکباره اینطور خشمگین و غیرقابل کنترل شده است. پاسخ این سوال احتمالا به گروه سایبرنتیک آپکس مرتبط خواهد بود. ما همچنین می دانیم که تایتان های جدید و فراوانی نیز به این نبرد تماشایی و به شدت مورد انتظار ملحق خواهند شد. دوئل گودزیلا و کونگ می تواند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود. آیا ممکن است دنیای سینمایی مانسترورس با اکران این فیلم به پایان راه داستانی خود برسد؟ این پاسخی است که اندکی دیگر به آن دست خواهیم یافت.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی