ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

گذری بر فیلم Dark Phoenix

تقریبا پس از پایان جنجالی حماسه دنیای سینمایی مارول بنام انتقام جویان: پایان بازی، مجموعه مردان ایکس نیز به پایان برخلاف انتظار خود می رسد.

اتفاقات فیلم مردان ایکس: کلاس اول (محصول ۲۰۱۱) در دهه ۱۹۶۰ شروع شد. فیلم مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (محصول ۲۰۱۴) ما را به دهه ۱۹۷۰ برد و سینمایی مردان ایکس: آپوکالیپس (محصول ۲۰۱۶) جهش یافته ها را (با نگاهی به رونالد ریگان و ویلیام باکلی) در دهه ۱۹۸۰ پیدا کرد. حال در فیلم Dark Phoenix در اوایل دهه ۱۹۹۰ قرار داریم و شخصیت ریون با بازی جنیفر لارنس اشاره به تنفر مردان از زنان گروه می کند. بدین ترتیب شاید نیز باید آنان را زنان ایکس نامگذاری کنیم!

در اواسط فیلم Dark Phoenix شخصیت جین گری با بازی سوفی ترنر وارد داستان می شود. سرنوشت گری نیروی محرکه داستان است. اگرچه همین امر باعث بروز سوال احتمالی عجیب و غریبی می شود و آن سوال این است که آیا این موضوع به فیلم های مردان ایکس ساخته شده آسیب نمی زند؟ در مجموعه فیلم های مردان ایکس، فامکه یانسن نقش سالمندی جین گری را ایفا می کرده است. این به این معنا است که مخاطب می داند که پایان داستان وی چگونه رقم می خورد.

اما فیلم Dark Phoenix مربوط به شروع داستان جین گری است. در قسمتی از این فیلم، سیمون کینگبرگ (نویسنده و کارگردان) گری کودک را با بازی سامر فونتانا نشان می دهد که همراه مادرش الاین (هانا اندرسون) و پدرش جان (اسکات شپرد) در ماشین هستند. جین کنترل نیروی ماورایی خود را از دست می دهد و در نهایت پروفسور اگزاویه (مک آووی) او را تبدیل به جهش یافته ای بسیار قدرتمند می کند. در دهه ۹۰ مردان ایکس ماموریت ویژه ای را برای نجات فضانوردان فضاپیمای چلنجر ناسا در برابر انفجار شدیدی در فضا بر عهده دارند. در اینجا جین گری به دلیل هجوم نیروهای خبیث کیهانی به حال و روز مرگ می افتد اما جان سالم به در می برد، و حال تبدیل به دارک فونیکس (فونیکس تیره) شده است.

اما جالب ترین وجه این فیلم مربوط به شخصیت اگزاویه با بازی مک آووی می باشد. او دارای شخصیتی مبهم و بسیار باهوش است. در ابتدا این گونه به نظر می رسد که اگزاویه به اندازه انتظار ما ایده ال نیست. ریون از دست بی پروایی ها و خودبینی های او و همچنین به خطر انداختن جان افرادش به منظور حفظ شهرت خویش به ستوه آمده است. شاید دلیل این عصبانیت نزدیکی آنان به تشکیلات سیاسی واشنگتن است. در این فیلم اتفاق شگفت آوری برای جین رخ می دهد اما با توجه به سبک ابرقهرمانانه اتفاقات داستان، این اتفاق از نظر روانشناختی آنطور که باید و شاید همه را شگفت زده نمی کند. اساسا، این فیلم نیز همانند دیگر فیلم های کمپانی مارول نبرد خوب در برابر اهرمین است که جلوه های دیجیتالی زیادی در آن وجود دارد. جسیکا چستین در نقش پرنسس امپراتوری بیگانه در این فیلم به ایفای نقش می پردازد اما متاسفانه او نمی تواند نبوغ بازیگری خود را در آن به تصویر بکشاند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی