ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

اسکارلت جوهانسون، بیوه سیاه

طرفداران دنیای سینمایی مارول، اسکارلت جوهانسون را به خوبی می شناسند. او در مجموعه فیلم انتقام جویان در نقش بیوه سیاه ظاهر شده است. اما جالب است بدانید سال ها پیش، جوهانسون تجربه بازی در نقشی متفاوت همانند بیوه سیاه را نیز تجربه کرده است. اسکارلت جوهانسون ده سال پیش از اولین نقش آفرینی خود به عنوان بیوه سیاه در فیلم انتقام جویان (The Avengers، محصول ۲۰۱۲)، در فیلم هیولاهای هشت پا (Eight Legged Freaks، محصول ۲۰۰۲) به ایفای نقش پرداخت. هیولاهای هشت پا فیلمی ترسناک و کمدی محسوب می شد. اسکارلت جوهانسون در این فیلم در نقش دختر نوجوانی ظاهر شد که می بایست برای بقای خویش با عنکبوت های غول پیکری رو به رو می شد. البته بهتر است بدانید که هرگز نمی توان این دو فیلم را با یکدیگر مقایسه کرد. چراکه انتقام جویان فیلمی درجه یک با بودجه بسیار هنگفت است اما هیولاهای هشت پا فیلمی درجه دو با بودجه کم محسوب می شود. اما خب می توان به این نکته پی برد که اسکارلت جوهانسون پس از ده سال چقدر در کار خود به پیشرفت رسید!

داستان فیلم هیولاهای هشت پا

عنکبوت ها به شهر کوچک پراسپریتی در ایالت آریزونا یورش می برند و در آنجا شروع به تولید مثل می کنند. در این هنگام است که جان ساکنین این شهر به خطر می افتد. گروهی از افراد به رهبری کریس مک کارمیک (با بازی دیوید آرکت) و کلانتر شهر، سامانتا پارکر (با بازی کاری وُرِر) باید خطر تکثیر این عنکبوت های بزرگ را دفع کنند.

اسکارلت جوهانسون در نقش دختر کلانتر شهر، اشلی پارکر به ایفای نقش پرداخت. این نقش آفرینی از اولین بازی های اسکارلت جوهانسون در فیلم بلند بود، یعنی یک سال پیش از نقش آفرینی فوق العاده اش در فیلم گم شده در ترجمه (Lost in Translation، محصول ۲۰۰۳). فیلم هیولاهای هشت پا با اینکه فیلمی درجه دو و کمدی ترسناک محسوب می شود اما اسکارلت جوهانسون توانست حتی در این فیلم هم استعداد خوب بازیگری اش را به نمایش بگذارد.

با اینکه با وجود سن کمش جوهانسون بسیار در نقش خود در این فیلم خوش می درخشد اما چون از نقش آفرینان اصلی آن نیست پس نقش پر رنگی را هم بازی نمی کند. نباید از این حقیقت غافل شد که دیوید آرکت نیز بسیار در نقش خود خوب بازی می کند. اما هنوز هم پس از سال ها، نقش آفرینی جوهانسون در این فیلم در خاطره ها باقی مانده است.   اسکارلت جوهانسون جوان پس از بازی در این فیلم توانست در فیلم های بسیار خاطره انگیز دیگری نقش آفرینی کند. او در سال ۲۰۰۳ در فیلم دختری با گوشواره مروارید (Girl with a Pearl Earring) ظاهر شد و بازی بسیار به یاد ماندنی از خود ارائه کرد. در سال ۲۰۰۵ در فیلم امتیاز نهایی (Match Point) با کارگردان بسیار مشهور هالیوودی، وودی آلن کار کرد. پس از آن بود که توانست در سال ۲۰۰۶ با کارگردان بنام هالیوودی دیگر، کریستوفر نولان در فیلم حیثیت (The Prestige) کار کند. تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۲ با حضور در نقش بیوه سیاه به دنیای سینمایی مارول قدم گذاشت.     

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی