ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین شوتر ۲۰۱۵ کدام است؟

جدال بین شوتر های پرسروصدا برای کسب عنوان بهترین بازی اول شخص

CompareBlack Ops 3، Halo 5 و Star Wars: Battlefront

ترجمه و تالیف: سعید ابراهیمی

به نظر شما بهترین شوتر ۲۰۱۵ کدام است؟ شاید هیچ زمانی تاکنون به اندازه ی این روزها برای طرفدران بازی های اول شخص مهیج نبوده است. سه بزرگترین شوتر های اول شخص این نسل در حال جدال برای راه پیدا کردن به خانه های شما هستند. Black Ops 3، Halo 5 و Star Wars: Battlefront همین تازگی وارد بازار شده اند و هرکدام برای بهترین بازی اول شخص شدن امسال امید دارند.

Halo 5 بطور انحصاری برای کنسول Xbox One منتشر شده است درحالی که Black Ops 3 و Star Wars: Battlefront هردو برای همه ی کنسول ها و کامپیوتر شخصی منتشر شده اند.

هیچ زمانی تا کنون بین گیمر ها بحث نبوده است با عنوان سوالاتی مانند اینکه آیا Halo 5  می تواند جایگاه خود را در نسل جدید استوار سازد؟ آیا Call of Duty راهی برای نوآوری پیدا می کند؟ آیا Star Wars: Battlefront  می تواند انتظارات بازیکنان را محقق سازد؟ زمان آن فرا رسیده تا این سه بازی را در همه ی زمینه ها (تک نفره، چند نفره، محتوای دانلودی، صدا، گرافیک، ارزش خرید و رای نهایی) مقایسه کنیم تا ببینیم کدام می تواند بهترین این سه باشد.

با توجه به تعداد زیاد بازی هایی که در این دو ماه اخیربه بازار آمده اند و علاوه بر آن، بدلیل فشاری اقتصادی که بازیکنان متحمل می شوند، شما احتمالا فقط قصد خرید یکی ازین سه شوتر اول شخص را خواهید داشت و به همین خاطر در ادامه این مطلب بطور دقیق نقاط ضعف و قوت هر یک از این بازی هارا ارزیابی می کنیم و به شما پیشنهاد نهایی خود را معرفی می کنیم.

  1. گرافیک

Halo 5: گرچه از لحاظ سبکش با Halo  های قبلی همخوانی دارد، بسیار جای تمجید دارد که Halo 5 می تواند فریم بازی را بطور ثابت روی ۶۰ frame per second  در همه جای بازی نگه دارد که البته این به دلیل اندازه تصویر ناپایدار یا dynamic resolution که مدام در حال تغییر است می باشد. بازی بسیار روان است ولی در بعضی جاها تصویر بخاطر dynamic resolution بودن بازی دارای کیفیت بدیست و به هیچ عنوان نمی توان گفت که زیبا ترین گرافیک امسال را داراست.

Black Ops 3: طبق معمول جدید ترین Call of Duty  از لحاظ ظاهری بسیار متفاوت در قسمت های مختلف بازی خود را نشان می دهد. قسمت هایی از Campaign یا مراحل داستانی بازی کیفیت بسیار زیبا و در بعضی جاهای دیگر کیفیت نامطلوبی را دارا هستند. گرافیک قسمت چندنفره نیز بنظر نسبت به قسمت چندنفره ی Call of Duty: Advanced Warfare ارتقای زیادی نداشته است. در کل نمی توان گفت بد است ولی چشمگیر نیست.

Battlefront: ظاهر بسیار زیبای گرافیکی در همه جای بازی در حالی که فریم بازی روی ۶۰ frame per second  ثابت است چشمان شما را می گیرد. می توان گفت بافت گرافیکی زیباترین در نوع خود تاکنون است. سنگ ها و صخره ها، برف و شخصیت ها همگی بی نظیر هستند و تجربه ی Star Wars  را زنده می کنند.

برنده ی این بخش: Battlefront براحتی این بخش را می برد.

  1. بخش تک نفره

Halo 5: شرکت ۳۴۳ Industries سازنده Halo قول داد که قسمت Campaign  یا مراحل داستانی Halo 5 دوبرابر Halo 4 طولانی تر باشند، گرچه این مسئله حقیقت ندارد. بر روی درجه سختی معمولی می توان در عرض پنج الی شیش ساعت Campaign بازی را به اتمام رساند، گرچه این مقدار طولانی تر از Campaign Halo 4 است ولی این تنها نکته بد نیست.

اینکه Master Chief بد شده است یا نه زیاد هم رازآلود نیست. دشمنی بین Master Chief و Spartan Locke که روی آن بسیار تبلیغ می شد کاملا در بازی نادیده گرفته شده است. در چندین مرحله بدون هدف  خاصی می بایست اطراف قدم بزنید و خیلی کم در نقش Master Chief بازی می کنید. جای تاسف دارد.

Black Ops 3: مراحل داستانی بازی یا Campaign  طولانی تر از Campaign سری های قبلی Call of Duty است که این در نوع خود یک سوپرایز است، اما متاسفانه آنطور که باید شما را جذب خود نمی کند و براحتی خود را در سعی جاه طلبانه برای بردن Call of Duty به جهتی متفاوت گم می کند، گرچه این موضوع با قسمت Nightmare که بعد از به اتمام رساندن بخش Campaign باز می شود تا حد زیادی جبران می شود. قسمت Nightmare مراحل Campaign را با داستانی جدید و Survival تبدیل به تجربه زامبی کشی متفاوت می کند. این بخش بسیار مهیج است و تا حد بسیاری نقاط ضعف Campaign را جبران می کند.

Battlefront: اینجا چیز زیادی برای گفتن نیست زیرا بازی فاقد Campaign است وتنها مراحل آموزشی هستند که شامل مبارزه ی بخش بخش با دشمن هستند و سازنده این بازی یعنی DICE زیاد بر روی این قسمت کار نکرده است، بنابراین اگر اینترنت شما قطع شود، زیاد به این بازی توجه نخواهید کرد.

برنده ی این بخش: Black Ops 3 در میان این سه بهترین را داراست. Campaign بازی بطور قطع نکات ضعفی دارد ولی Nightmare نفسی تازه ای به تجربه بازی بخشیده است.

عکس: Call of Duty: Black Ops 3

Call of Duty®_ Black Ops III_20151118175523

  1. بخش چندنفره: نقشه ها

Halo 5: بله، نقشه ها بسیار خوب هستند (مخصوصا نقشه پلازا) اما کم و بیش تکراری هستند و دارای تنوع خاصی نیستند. در طراحی آنها ابتکار زیادی بکار برده نشده است و شما ممکن است هوس نقشه های قدیمی سری های قبلی بازی را کنید.

Black Ops 3:  نقشه های متنوعی که با امکان روی دیوار دویدن، شنای زیر آب و پرش زیاد به هیجان آن اضافه کرده است. بهترین  نقشه بازی Combine است مگر اینکه بازی را برای دریافت نقشه Nuketown  پیش خرید کرده اید، زیرا این نقشه هم بسیار عالی است.

Battlefront: نقشه های بازی بسیار زیبا و بطور جداگانه و متفاوت طراحی شده اند اما تعداد آنها کم است. دوازده نقشه که در قالب نه سبک متفاوت طراحی شده اند در ابتدا قابل بازی هستند اما سبک بازی هایی مانند Walker Assault  و Supremacy  بطور قطع به بیشتر از چهار نقشه نیاز دارند و از آنجا که بازی در ابتدا فقط داری چهار سیاره است، همه چیز تا حدودی تکراری می شود. اگر نقشه های بیشتری می خواهید باید محتوای دانلودی آنرا خریداری کنید.

برنده ی این بخش: نقشه های Black Ops 3 گرچه در نوع خود کاملا جدید نیستند ولی با اختلاف زیاد می توان گفت در بین این سه بازی بهترین است. مخصوصا با توجه به این نکته که قابلیت دویدن روی دیوار باعث خلق صحنه های شگفت انگیزی در نبرد های بازی می شود.

  1. محتوای دانلودی

Halo 5: سازنده بازی یعنی شرکت ۳۴۳ Industries  گفته است که محتوای دانلودی برای بخش داستانی بازی در نظر گرفته نشده است و پانزده نقشه بخش چندنفره بصورت مجانی در اختیار بازیکنان قرار می گیرد. در اعلامیه ای راجب این تصمیم تمجید شده توسط بازکنان، این شرکت اظهار داشت: “زمانی که شما بابت نقشه ها پول می گیرید، بازیکنان این بازی دو دسته ی دارندگان و ندرنگان می شوند.” گرچه محتوای دانلودی پولی در راه است ولی این موضوع در نوع بی نظیر است.

Black Ops 3: چیزی عجیبی در این قسمت برای اشاره کردن به آن نیست: Season Pass  به شما اجازه دانلود شانزده نقشه جدید را با قیمتی نزدیک به قیمت کامل بازی می دهد که قیمتی کاملا تفرقه انداز در بین بازیکنان به شمار می رود. گرچه این نقشه ها شامل نقشه های از نو طراحی شده ی Call of Duty: World at War و سری های قبلی Black Ops  هستند و این تا حدی وسوسه کننده است.

Battlefront: نقشه های بسیار کمی در همان ابتدا در اختیار بازیکن قرار می گیرد و این امتیازی کاملا منفیست. Season Pass قیمت یکسانی با قیمت خود بازی دارد و ظاهرا دارای محتواییست که خیلی ها حس می کنند باید بخشی از خود بازی می بود. محتوایی مانند نقشه های بیشتر و شخصیت های مورد علاقه بازیکنان مانند Yoda و  Chewbacca شامل Season Pass  هستند.

برنده این بخش: Halo 5 با نقشه های رایگان حرکت خوبی را آغاز نموده است.

عکس: Halo 5

halo 5 filmotarjem

  1. بخش چندنفره با کمک Split-Screen یا تصویر در تصویر

Halo 5: متاسفانه Halo 5 این بخش را ندارد. با وجود اینکه این امکان بخش مهمی از سری های قبلی Halo  بود، برای حفظ فریم ثابت ۶۰ frames per second  و همچنین برگرفته ازاین باورغلط که مردم دیگر علاقه ای به این امکان ندارند، این امکان از Halo 5 حذف شده است. جای تاسف دارد.

Black Ops 3: این امکان در Black Ops 3 وجود دارد تا جایی که تصویر به چهار قسمت مساوی تقسیم می شود و شما می توانید با بهره از آن بدون نیاز به اینترنت با سه نفر از دوستان خود بازی کنید. گرچه اگر می خواهید همزمان با استفاده از این امکان آنلاین هم بازی کنید، فقط تا دونفر می توانند تصویر را بین خود تقسیم کنند. Split-Screen در قسمت Zombies و Multiplayer قابل استفاده هستند. درست است که گرافیک بازی در هنگام استفاده از این امکان بسیار زشت می شود، ولی حداقل شرکت سازنده کمی تلاش برای زنده نگه داشتن سنت های قدیمی کرده است.

Battlefront: قسمت تک نفره ی بازی را می توانید بصورت Co-op  با دوست آنلاین خود و یا با استفاده از Split-Screen انجام دهید. گرچه این قابلیت کافی نیست. ازآنجا که نمی توانید همزمان از قابلیت های آنلاین و Split-Screen  برای بازی در قسمت Multiplayer  و سبک بازی Walker Assault استفاده کنید، نمی توان ازین قسمت تمجید نمود.

برنده این قسمت: Black Ops 3 براحتی تمام رقیبان خود را در این قسمت کنار می زند.

  1. اسلحه ها

Halo 5: اسلحه ها همیشه در سری های Halo  به عنوان نکته ی مثبت بازی شناخته می شدند، مخصوصا با تنوع و حالت های عجیبی که در طراحی بعضی سلاح بکار گرفته شده بود. اسلحه Magnum دارای قدرت بسیار بالاییست و استفاده از آن لذت بخش است و همچنین شمشیر لیزری به نام Prophet’s Bane به شما این امکان را می دهد که حریفان خود را در یک آن نابود کنید. قابلیت های تسلیحاتی وسایل نقلیه نیز جای تمجید دارد.

Black Ops 3: تسلیحات زیادی برای انتخاب در اختیار شما است اما چیزی که Black Ops 3 را در این بخش متمایز می کند اسلحه های متخصصین یا Specialists  در بخش چندنفره ی بازی است که شامل اسلحه هایی مانند نارنجک اندازی به نام War Machine، تیرکمان انفجاری، اسلحه برقی به نام Tempest  و چکش های جاذبه Gravity Spikes می شوند. این تسلیحات برای زمانی محدود به بازیکن برتری در صحنه ی نبرد می دهند. همه ی اینها در کنار امکان ویرایش اسلحه مورد علاقه خود با استفاده از طرح ها، نشانه ها، رنگ ها و تجهیزات متنوعی که بسته به نیاز خود بر روی اسلحه نصب می کنید، Black Ops 3 را از حریفان خود متمایز می سازد.

Battlefront: بازی حدود دوازده سلاح دارد که متاسفانه تفاوت زیادی در میان آنها حس نمی شود وهمچنین هیچ امکانی برای ویرایش این اسلحه ها وجود ندارد.

برنده این بخش: اسلحه های جدید در Black Ops 3، خصوصا اسلحه هایی که در اختیار Specialists  هستند خستگی را از تن شما خارج می کنند. اما این اسلحه ها فقط برای مدت کوتاهی فعال هستند. Halo  از طرفی دیگر بسیار عالی در این بخش عمل کرده است و بنابراین برنده این بخش است.

  1. بخش چندنفره در کل

Halo 5: رانندگی با جیپ های جنگی بسیار لذت بخش است. Halo 5 شاید بهترین نفشه های بخش چندنفره را در بین رقبا نداشته باشد ولی بی تردید یکی از بهترین هاست. مشکلات اینترنتی که در The Master Chief Collection  وجود داشتند برای Halo 5 وجود ندارند. سبک بازی جدید Warzone  تنوع بسیار خوبی به بازی می دهد.

Black Ops 3: بخش چندنفره Black Ops 3 بشدت اعتیادآور است. در کنار بخش چندنفره بخش زامبی نیز می تواند ساعت های طولانی شما را مشغول خود سازد. امکان هایی از قبیل روی دیوار دویدن و ۹ متخصص که هرکدام با قابلیت ها و اسلحه های مخصوص خود (بجز اسلحه هایی که شما انتخاب می کنید) تجربه ی چندنفره Black Ops 3 را متفاوت با هر Call of Duty  دیگری می کنند.

Battlefront: Battlefront بسیار لذت بخش و سرگرم کننده  در این بخش ظاهر می شود. نقشه ها وسعت بسیار زیادی دارند، وسعتی که از زمان Battlefield 4 آنرا شاهد نبودیم. Battlefront  فضای موجود در Star Wars را به خوبی در قالب یک شوتر معمولی به تصویر می کشد. شاید بهترین شوتر اول شخص آنلاین نباشد ولی بسیار سرگرم کننده است، چه زمانی که در آسمان با جنگده های دیگر نبرد می کنید، چه زمانی که بر روی زمین درگیر جنگی عظیم هستید.

برنده ی این بخش: Black Ops 3 بطور قطع با نوآوری های خود و هیجان اعتیادآور برنده این بخش است ولی نباید فراموش کرد که Halo 5 با تجربه عالی Warzone بسیار نزدیک به Black Ops 3 حرکت می کند.

  1. صدا

Halo 5: سری های Halo  همیشه در زمینه صدای اسلحه ها عالی بوده اند و Halo 5 نیز از این قاعده مستثنا نیست. دوبله صدا طبق معمول بسیار عالی است و نسبت به سری های قبل برتری دارد.

Black Ops 3: صدای اسلحه های طبق معمول قابل قبول هستند. دوبله ی شخصیت های مراحل داستانی بازی توسط Christopher Meloni  و Katee Sackhoff  بسیار خوب هستند.

Battlefront: کافیست چشمان خود را ببندید و با صدای بازی خود را در Star Wars  تصور کنید. این بازی دارای صدایی بی نظیر است. صدای محیط بسیار پهناور و جنگ افزار ها بسیار لذت بخش و واقعی هستند گرچه در حیطه دوبله، شخصیت هایی مانند Darth Vader  و Han Solo به خوبی دوبله نشده اند.

برنده ی این بخش: Battlefront  با اختلافی بسیار زیاد برنده این بخش است طوری که دو حریف دیگر قادر به رقابت نیستند.

film motarjem star wars

  1. Gameplay در کل

Halo 5: سری های Halo  همیشه در این حیطه کاملا بی نقص بوده اند و پنجمین Halo  نیز با پیروی از سنت های قدیمی به همین صورت است. نبرد بسیار سنگین و چشمگیر است، چیزی که کمتر در شوتر های دیگر دیده می شود. وجود وسایل نقیله متنوع گینقشهلی Halo  را متفاوت می سازد.

Black Ops 3: Black Ops 3 تا حد زیادی با بهره از سیستم قدرت ها و چند نفره بودن بازی سعی بر ایجاد تغییر در سنت جلو رفتن و کشتن سری های قبلی Call of Duty  کرده است ولی نیازی برای همکاری بین بازیکنان دیده نمی شود و استفاده از قدرت ها بنظر بدرستی مدیریت نشده اند از انجا که اکثر آنها در ابتدای بازی باز نیستند و خیلی دیرهم باز می شوند. گرچه امکان روی دیوار راه رفتن همچنان بسیار نفس گیر است.

Battlefront: شوتر غیر حرفه ای و ساده ولی سرگرم کننده ی Battlefront  در کنار بزرگی محیط  Star Wars حس متفاوتی را به شما می دهد. عدم وجود لول بندی و ویرایش اسلحه این حس سرگرم کننده را بعد از مدت کوتاهی خسته کننده می کند.

برنده ی این بخش: انتخاب برنده این بخش بسیار دشوار است ولی با توجه به نقص های اشاره شده در مورد Black Ops 3، با اختلاف بسیار کم Halo 5 برنده ی این بخش است.

  1. ارزش خرید

Halo 5: مراحل داستانی Halo 5 بسیار کوتاه هستند ولی تنوع زیادی در بخش چندنفره وجود دارد که شما را به بازی برمی گرداند و همچنین قول پانزده نقشه مجانی و جدید بنظر وسوسه کننده می آید.

Black Ops 3: هیچ Call of Duty  به اندازه ی Black Ops 3 ارزش قیمت آنرا نداشته است. مراحل داستانی  دو یا سه ساعت طولانی تر از مراحل داستانی سری های قبلی Call of Duty  هستند. همچنین مراحل داستانی زامبی در کنار بخش های جداگانه چندنفره و زامبی شاید بیشتر از پنجاه ساعت شمارا جلوی تلویزیون میخکوب کنند.

Battlefront: کمبود نقشه ها یک اشکال اساسی است. گرچه ۹  سبک بازی چندنفره تا حدودی این ضعف را جبران می کنند ولی بنظر EA  و DICE  این نکته را کاملا نادیده گرفته اند و بطور خیلی حریصانه از شما خواستار ۴۰ دلار دیگر برای کامل کردن محتوای بازی هستند.

برنده ی این قسمت: بدون شک Black Ops 3 برنده اصلی این قسمت است.

قسمت آخر: رای گیری نهایی

Halo 5

۳ رای

Black Ops 3

۵ رای

Battlefront

۲ رای

کلام آخر

هیچ کدام از این بازی ها کامل نیستند و می توانستند در نوآوری و یا ارایه محتوای بیشتر بهتر عمل کنند. متاسفانه Battlefront: Star Wars  فقط با کسب دو رای آن هم در زمینه گرافیک و صدا از رقیبان خود بسیار عقب مانده است. بنظر شما بهترین کدام است؟ Black Ops 3 و یا  Halo 5؟ بسته به کنسول بازی یا رایانه شخصی که در اختیار دارید و همچنین سلیقه ای که دارید،  خود می توانید بهترین شوتر را انتخاب کنید. از آنجا که Halo 5 عنوانی انحصاری برای Xbox One است، اگر PS4  کنسول شماست، بدون شک Black Ops 3 بهترین شوتر برای شماست. اما اگر Xbox One  کنسول شماست، شاید Halo 5 را به Black Ops 3 ترجیح دهید، مخصوصا ازآنجا که Black Ops 3 دارای اندازه تصویرو فریم خیلی بدتری نسبت به PS4  بر روی Xbox One  است در حالی که Halo 5 از فریم ثابت ۶۰FPS بهره می برد. بدون شک اگر قصد خرید یکی از این شوتر ها بر روی  کنسول یا کامپیوتر شخصی را دارید، Star Wars: Battlefront  انتخاب شما نیست.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی