ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

دیزنی، پولسازترین کمپانی فیلمسازی ۲۰۱۹

هنوز مدت کوتاهی از اتمام سال ۲۰۱۹ و یک دهه پر از اتفاقات خوب برای دنیای سینما بیشتر نگذشته است. دیزنی در سال ۲۰۱۹ پولسازترین کمپانی فیلمسازی شناخته شد. هشت فیلم از ده فیلم پرفروش در سال ۲۰۱۹ متعلق به این کمپانی پرآوازه است.

دیزنی در باکس آفیس سال ۲۰۱۹ بسیار موفق ظاهر شد. این کمپانی عظیم هشت فیلم از پرفروش ترین فیلم های سال گذشته را تولید کرد. می توانیم بگوییم دیزنی در کل، سال ۲۰۱۹ را به بهترین شکل ممکن شروع کرد و به پایان رساند. از راه اندازی شبکه آنلاین دیزنی پلاس گرفته (که طی پنج روز اول راه اندازی آن بیش از ۱۵ میلیون نفر حق اشتراک آن را خریداری کردند) تا اکران شش فیلم با فروش گیشه بیش از یک میلیارد دلار، سال ۲۰۱۹ برای دیزنی سالی سرشار از موفقیت های بی پایان بود. دیزنی همچنین به اولین کمپانی فیلم سازی تبدیل شد که توانست در یک سال بیش از ده میلیارد دلار فیلم بفروشد.

علاوه بر این موفقیت ها دیزنی، کمپانی فاکس قرن بیستم (که حال تنها با نام قرن بیستم شناخته می شود) را نیز در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد. حال مجموعه های فیلم مردان ایکس (X-Men) و چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) نیز متعلق به این کمپانی می باشد. این مجموعه های فیلم حال همگی در شبکه دیزنی پلاس قابل تماشا هستند. خرید این کمپانی در زمان بسیار مناسبی صورت گرفت. چراکه مارول (یکی دیگر از کمپانی های متعلق به دیزنی) قصد دارد دنیای سینمایی خود را با مجموعه های فیلم بیشتر گسترش دهد و حال می تواند از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

شیرشاه (The Lion King)

طبق گفته وبسایت معتبر The Verge میزان ۸۰ درصد از پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۱۹ متعلق به کمپانی دیزنی است. این فیلم ها عبارتند از:

  • کاپیتان مارول (Captain Marvel)
  • انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)
  • داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4)
  • یخ زده ۲ (Frozen 2)
  • علاء الدین (Aladdin)
  • شیرشاه (The Lion King)
  • جنگ ستارگان: خیرش اسکای واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker)
  • مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home) (همانطور که احتمالا می دانید فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه با همکاری سونی تولید شد.)

جالب است که بدانید دیزنی دهه قبل را با دو خرید بسیار هوشمندانه آغاز کرد. سال ۲۰۰۹ کمپانی مارول را خرید و سال ۲۰۱۲ کمپانی لوکاس فیلم را به مالکیت خود درآورد. همین دو خرید برای دیزنی هشت میلیارد دلار هزینه داشت. اما تاکنون فیلم های مارول توانسته است بیش از ۲۸ میلیارد دلار فروش داشته باشد.

در پایان باید خاطرنشان کرد که رکورد قبلی دیزنی در سال ۲۰۱۶ ثبت شد. سهم این کمپانی در آن سال ساخت ۵۰ درصد از پرفروش ترین فیلم های سال بود. حال سوال اینجاست که در این دهه، سینما چه رنگ و بویی به خود خواهد گرفت. می دانیم که دیزنی عاشق ساختن دنباله فیلم های محبوبش است. علاقه مندان زیادی در دنیا هستند که همواره می خواهند فیلم هایی خلاقانه با داستان های جدید ببینند. امیدوار هستیم که دیزنی علاوه بر توجه ویژه به مجموعه های فیلمش، به این بخش نیز به همین میزان توجه کند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی