ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

سفارش ترجمه مستند

پیشتر خیلی کم اتفاق می افتاد که مستندها نیز بر روی پرده سینماها اکران بشوند. اما چندی است این روند در حال تغییر می باشد. دلیلش نیز تاثیرگذاری بسیار مستندها بر روی رسانه ها می باشد. و اما پیش از آنکه درمورد موضوع اصلی این مطلب یعنی سفارش ترجمه مستند برای شما سخن بگوییم، می خواهیم تعریف صحیحی از مستند و دسته های آن داشته باشیم.

مستند چیست؟

مستند به برنامه ای رادیویی، تلویزیونی و یا فیلمی گفته می شود که از تصاویر و صداهای واقعی استفاده می کند. هدف از ساخت مستندها آموزش و به اشتراک گذاری اطلاعاتی درباره موضوعات مختلف می باشد. معمولا سعی بر این است در مستند موضوعی نشان داده شود که کمتر به آن پرداخته شده است.

اولین مستند موفق جهان نانوک شمالی (Nanook of the North) نام دارد. این مستند در سال های ۱۹۲۰ و ۱۹۲۱ فیلمبرداری شد.

انواع مستند

مستندها برای خود دنیای جداگانه و بسیار وسیعی دارند. تاکنون انواع مستندها از لحاظ موضوع به ۱۵ طبقه دسته بندی شده اند. تمام این دسته ها را برای شما بازگو می کنیم.

مستند زندگینامه ای:

موضوع این نوع مستند درمورد فردی خواه در قید حیات و یا فوت شده می باشد. نمونه مستند های زندگینامه ای: RGB (محصول ۲۰۱۸)، ?Won’t You Be My Neighbor (محصول ۲۰۱۸)

مستند تاریخی:

موضوع این نوع مستند درمورد واقعه شناخته شده تاریخی می باشد. نمونه مستند های تاریخی: The Endurance: Shackleton’s Legendary Antarctic Expedition (محصول ۲۰۰۰)، Shoah (محصول ۱۹۸۵)

مستند کنسرت (راکیومنتری):

موضوع این نوع مستند درمورد کنسرت ها و یا جشنواره های موسیقی می باشد. نمونه مستند های کنسرت (راکیومنتری): Madonna: Truth or Dare (محصول ۱۹۹۱)، Stop Making Sense (محصول ۱۹۸۴)

مستند نمایش طنز:

همانطور که از نامش پیداست این نوع مستند همان برنامه های طنزی می باشد که به وفور ساخته می شوند. نمونه مستندهای نمایش طنز: Frankie Boyle’s New World Order (محصول ۲۰۱۷، در حال پخش)، Roast Battle (محصول ۲۰۱۸)

مستند اجرای زنده:

در این نوع مستند اجرای زنده نمایش داده می شود. نمونه مستندهای اجرای زنده: Cirque du Soleil: Journey of Man (محصول ۲۰۰۰)، Buena Vista Social Club (محصول ۱۹۹۹)

مستند جامعه شناسی:

در این نوع مستند به بررسی جامعه شناسی یک ملت پس از دوره زمانی مشخصی پرداخته می شود. نمونه مستندهای جامعه شناسی: Hoop Dreams (محصول ۱۹۹۴)، Forty Two Up (محصول ۱۹۹۸)

مستند افشاسازی:

در این نوع مستند به افشاسازی وقایع مهم سیاسی و اجتماعی پرداخته می شود. نمونه مستندهای افشاسازی: Fahrenheit 9/11 (محصول ۲۰۰۴)، Where to Invade Next (محصول ۲۰۱۵)

مستند ورزشی:

در این نوع مستند به وقایع ورزشی و یا زندگی ورزشکاری پرداخته می شود. نمونه مستندهای ورزشی: Extreme (محصول ۱۹۹۹)، To the Limit: IMAX (محصول ۱۹۸۹)

مستند دولتی:

این نوع مستند از آرشیو فیلم دولت یک کشوری ساخته می شود همانند هفت قسمت مجموعه مستند Why We Fight. دولت امریکا این مستند را برای توجیح حضورش در جنگ جهانی دوم ساخت.

مستند موضوعی:

این مستند حول محور یک موضوع مشخص همانند تاریخچه ورزش بیس بال و یا چرایی به وجود آمدن جنگ جهانی دوم را به دقت بررسی می کند.

مستند علمی:

موضوع این نوع مستند درمورد وقایع علمی، طبیعی و یا حیوانات می باشد. نمونه مستندهای علمی: March of the Penguins (محصول ۲۰۰۵)، Nanook of the North (محصول ۱۹۲۲)

مستند پشت صحنه:

در این نوع مستند از پشت صحنه فیلم، سریال و یا بازی در حال ساخت نشان داده می شود. نمونه مستندهای پشت صحنه: Grounded: Making the Last of Us (محصول ۲۰۱۳)،

Hearts of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse (محصول ۱۹۹۱)

مستند جنجالی:

در این نوع مستند پرده از مسائلی برداشته می شود که تعجب عموم مردم را به دنبال دارد. نمونه مستند جنجالی: A Dog’s Life (محصول ۱۹۶۲)

مستندنما:

مستندنما نوعی از فیلم و یا مجموعه تلویزیونی می باشد که اتفاقات خیالی را در قالب یک مستند واقعی و به صورت طنز نشان می دهد. نمونه مستندنما: Borat (محصول ۲۰۰۶)

شبه مستند:

شبه مستند نیز درست همانند مستندنما می باشد اما با این تفاوت که در آن از مقوله طنز استفاده نمی شود. از نمونه شبه مستند می توان به مجموعه فیلم های Paranormal Activity اشاره کرد.

سفارش ترجمه مستند

آیا شما هم به تازگی خواهان تماشای مستندی شده اید؟ آیا مستند مورد نظر شما فاقد زیرنویس فارسی می باشد؟ نگران نباشید. سفارش ترجمه مستند خود را ثبت کنید. در کمترین زمان، با بیشترین کیفیت و با نازلترین قیمت سفارش ترجمه مستند خود را از فیلم‌مترجم تحویل بگیرید.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی