ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم ساخت ایتالیا

«لیام نیسون» (Liam Neeson) را بیشتر با فیلم‌های اکشن و پرزدوخورد می‌شناسیم و انصافاً هم باید گفت این هنرپیشه ۶۸ ساله به رغم اینکه سن و سالی از وی گذشته، در فیلم‌های اکشن خوب می‌درخشد. در این بین طرفدارانی را می‌شناسیم که دل‌شان برای هنرنمایی «لیام نیسون» در فیلم‌های درام تنگ شده. جالب است بدانید این هنرپیشه توانای ایرلندی در سال ۲۰۲۰ با فیلم «ساخت ایتالیا» (Made in Italy)، اثری کمدی درام را روانه پرده نقره‌ای کرده که تفاوت زیادی با فیلم‌های اکشن چند سال اخیر وی دارد. فیلم «ساخت ایتالیا» در کنار هنرنمایی «لیام نیسون» جذابیت‌های دیگری نیز دارد که به راحتی نمی‌توان از کنار آنها گذشت. به همین دلیل در ادامه معرفی کوتاهی از این فیلم را با شما در میان می‌گذاریم.

داستان ساخت ایتالیا

در همین ابتدا اجازه دهید به این نکته اشاره کنیم که در سال ۱۹۶۵ میلادی فیلمی با نام «ساخت ایتالیا» به کارگردانی «نانی لوی» (Nanni Loy)، ساخته شده است، اما فیلمی که امروز با نام «ساخت ایتالیا» به آن اشاره می‌‌کنیم، محصول ۲۰۲۰ است و هیچ ارتباطی میان این دو فیلم وجود ندارد.

ماجرای تولید فیلم «ساخت ایتالیا» به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد و در آن زمان خبر رسید که «لیام نیسون» برای تولید فیلمی کمدی درام قرارداد امضا کرده است. حدود یک سال بعد نیز فیلمبرداری این فیلم آغاز شد. فیلم «ساخت ایتالیا»، داستان پدری مسن با روحیات عجیب و غریب را روایت می‌کند که به همراه پسر بزرگسالش عازم «توسکانی» (Tuscany)، (منطقه‌ای بسیار خوش‌ آب‌وهوا که به بهشت گمشده ایتالیا معروف است)، می‌شوند. همان‌گونه که انتظار دارید نقش این پدر کج‌اخلاق و عجیب و غریب با نام «رابرت» (Robert)، را «لیام نیسون» بر عهده دارد. این‌گونه پیدا است، همسر «رابرت» فوت شده و منزلی بزرگ در «توسکانی» از وی به جای مانده است. به همین دلیل «رابرت» و پسرش برای بازدید از این منزل به «توسکانی» مسافرت می‌کنند. عمارتی که به این پدر و پسر به ارث رسیده، نیاز به تعمیرات اساسی دارد و اقامت در «توسکانی» و مرمت این عمارت ماجرای جالبی را پیش‌روی «رابرت» و پسرش قرار می‌دهد.

هنرپشه‌ها و عوامل ساخت ایتالیا

بدون شک اولین نامی که در فهرست هنرپیشه‌های این فیلم به چشم می‌خورد، حضور درخشان «لیام نیسون» است. اما در کنار نقش‌آفرینی این فوق‌ستاره، «مایکل ریچاردسون» (Micheál Richardson)، در نقش پسر جوان «رابرت» در فیلم «ساخت ایتالیا»، حضور دارد. جالب است بدانید «مایکل ریچاردسون» پسر «لیام نیسون» است و از آنجایی که «مایکل» مادرش را مدتی پیش از دست داده، به گفته خودش حضور در این فیلم تأثیر زیادی در نزدیکی او و پدرش، «لیام نیسون»، داشته است. «والریا بیلِلو» (Valeria Bilello)، هنرپیش زیباروی ایتالیایی نیز در این فیلم حضور دارد و کارگردانی «ساخت ایتالیا» به «جیمز دارسی» (James D’Arcy)، واگذار شده است.

بدون شک مطمئن هستیم طرفداران «لیام نیسون» از نقش‌آفرینی متفاوت این هنرپیشه در «ساخت ایتالیا»، لذت خواهند برد. حتی اگر طرفدار دوآتشه «لیام نیسون» نیستید، اما به فیلم‌های درام کمدی علاقه دارید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم تماشای «ساخت ایتالیا» را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی