ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج حقیقت از فیلم Taken

شاید کمتر کسی فکرش را می کرد اینکه لیام نیسون (Liam Neeson) در فیلم ربوده شده (Taken) دست به اسلحه شود و در خیابان های پاریس به دنبال دختر ربوده شده اش بگردد، تا به این اندازه به مذاق تماشاگران خوش بیاید. لیام نیسون پس از این فیلم تصویر دیگری به عنوان یک هنرمند جهانی در ذهن تماشاگران از خود ساخت. امروز می خواهیم پنج حقیقت از فیلم Taken را برای شما بگوییم. با ما همراه باشید.

جف بریجز در ابتدا قرار بود در نقش برایان میلز (لیام نیسون) ظاهر شود

هنگامی که فیلم Taken در مرحله پیش تولید قرار داشت قرار بر این شد که جف بریجز (Jeff Bridges) در نقش برایان میلز بازی کند. اما پیش از فیلمبرداری لیام نیسون برای بازی در این نقش جانشین وی شد. لیام نیسون به دنبال نقشی می گشت تا از لحاظ فعالیت بدنی نیز او را مورد چالش قرار دهد. پس از اکران فیلم، جف بریجز اینطور احساس کرد که لیام نیسون، این ستاره ایرلندی بسیار انتخاب مناسب تری برای بازی در این نقش از خود جف بریجز بود.

لوک بسون ایده ساخت این فیلم را سر میز شام به کارگردان پیر مورل ارائه داد

تهیه کننده لوک بسون (Luc Besson) ایده ساخت فیلمی مهیج که در آن پدری برای نجات دختر گروگان گرفته شده اش به اروپا سفر می کند را سر میز شما به کارگردان پیر مورل (Pierre Morel) ارائه داد. مورل و بسون پیش از آن نیز در چندین پروژه با یکدیگر همکاری کرده بودند. از مشهورترین این پروژه ها می توان فیلم بلوک ۱۳ (District 13) را نام برد. این فیلم اولین کارگردانی پیر مورل محسوب می شود. مورل پس از شنیدن ایده بسون، با او سریعا موافقت کرد.

لیام نیسون بسیاری از سکانس های اکشن را خود انجام داد

با وجود آنکه در زمان ساخت فیلم Taken از لیام نیسون سن و سالی گذشته بود اما وی بسیاری از سکانس های اکشن را خود انجام داد. لیام نیسون اظهار داشت پس از ساخت این فیلم بسیاری از بینندگان گمان می کردند که اروپا مرکز قاچاق انسان است. پدر و مادران امریکایی نزد لیام نیسون می آمدند و از او برای اینکه در این فیلم خطر قاچاق انسان در اروپا به تصویر کشیده شد، تشکر می کردند. پدر و مادران به لیام نیسون می گفتند آنان پس از دیدن این فیلم به فرزندانشان اجازه سفر به اروپا نمی دادند. لیام نیسون نیز به آن ها توضیح می داد که در ساخت فیلم کمی بزرگنمایی شده و اینکه سفر به اروپا امن است.

عنوان فیلم Taken در دیگر کشورها به نام های مختلفی ترجمه شده است

در برخی از کشورهای غیر انگلیسی زبان، این فیلم عنوان هایی بسیار متفاوت نسبت به نام اصلی خود در زبان انگلیسی دارد. در زبان آلمانی این فیلم ۹۶ ساعت نامگذاری شده است. علت نامگذاری آن نیز همان مقدار زمانی که برایان میلز برای پیدا کردن دخترش به خود می دهد، می باشد. در زبان روسی این فیلم به دلایل معلوم گروگان نامیده می شود. در زبان ایتالیایی نیز فیلم من تو را پیدا خواهم کرد نامیده می شود.

یک سرباز بازنشسته عضو سرویس ویژه هوایی بریتانیا لیام نیسون را تمرین می داد

برای آنکه لیام نیسون بتواند به صورتی واقع پذیر در نقش برایان میلز که سابقا عضو سی آی ای بوده را بازی کند، میک گولد سرباز بازنشسته عضو سرویس ویژه هوایی بریتانیا وی را تمرین می داد. در پیش تولید فیلم، لیام نیسون با کمک میک گولد نبردهای تن به تن را فرا گرفت. او همچنین شیوه در دست گرفتن و شلیک اسلحه هایی که قرار بود در فیلم از آن ها استفاده کند نیز یاد گرفت.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی