ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پرفروشترین فیلمهای علمی تخیلی دهه گذشته

فیلم های علمی تخیلی از زمان پدیدار شدن در تاریخ سینما همیشه میان بینندگان محبوب بوده اند. اما با ساخته شدن خیل عظیمی از فیلم های ابرقهرمانی در دهه گذشته، این ژانر محبوب مورد تغییرات محسوسی قرار گرفت. امروز می خواهیم با استناد به پایگاه اینترنتی معتبر Box Office Mojo پنج فیلم از پرفروشترین فیلمهای علمی تخیلی دهه گذشته را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) – محصول ۲۰۱۷ (فروش باکس آفیس: ۱٫۳۳ میلیارد دلار)

کارگردانی فیلم موفق جنگ ستارگان: آخرین جدای را ریان جانسون (Rian Johnson) به دست گرفت. در این فیلم ری (با بازی دیزی ریدلی (Daisy Ridley)) در جستجوی لوک اسکای واکر (با بازی مارک همیل (Mark Hamill)) است تا شاید بتواند شاگرد او شود. در همین حین دولت محفل یکم (First Order) علیه گروه مقامت (Resistance) حمله همه جانبه ای را آغاز کرده است. این فیلم با بودجه ۳۱۷ میلیون دلاری توانست فروش جهانی ۱٫۳۳ میلیارد دلاری برای خود ثبت کند.

انتقام جویان (The Avengers) – محصول ۲۰۱۲ (فروش باکس آفیس: ۱٫۵۱ میلیارد دلار)

فیلم انتقام جویان داستان یکی از برترین گروه های ابرقهرمانی را می گوید که تاکنون به سینما راه یافته اند. ابرقهرمانانی همانند مرد آهنی (با بازی رابرت داونی جونیور (Robert Downey, Jr.)، کاپیتان آمریکا (با بازی کریس ایوانز (Christopher Robert Evans) و ثور (با بازی کریس همسورث (Christopher Hemsworth)) گرد هم می آیند تا برادر لوکی (با بازی تام هیدلستون (Tom Hiddleston))، خدای آزگاردی را که قصد دارد زمین را مال خود کند متوقف کنند. بودجه ساخت فیلم انتقام جویان برابر با ۲۲۰ میلیون دلار بود. این فیلم توانست به فروش جهانی ۱٫۵۱ میلیارد دلار برسد.

دنیای ژوراسیک (Jurassic World) – محصول ۲۰۱۵ (فروش باکس آفیس: ۱٫۶۷ میلیارد دلار)

اتفاقات فیلم دنیای ژوراسیک بیست سال پس از اتفاقات فیلم پارک ژوراسیک (Jurassic Park) ساخته استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) اتفاق می افتد. اکنون در جزیره ایسلا نوبلار پارکی جدید برای دایناسورهای شبیه ساز ژنتیکی شده، احداث گردیده است. یکی از این دایناسورها که از هوش بالایی نیز برخوردار است از این پارک می گریزد و حال اوون گریدی (با بازی کریس پرت (Chris Pratt)) که مربی دایناسور است وظیفه دارد جلودار کشتار این دایناسور باشد. این فیلم ۱۵۰ میلیون دلاری، فروشی ۱٫۶۷ میلیارد دلاری را برای خود به ثبت رسانید.

جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد (Star Wars: The Force Awakens) – محصول ۲۰۱۵ (فروش باکس آفیس: ۲٫۰۶ میلیارد دلار)

اولین فیلم از سه گانه جنگ ستارگان کمپانی دیزنی، فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد است. اتفاقات این فیلم سی سال پس از اتفاقات فیلم بازگشت جدای (Return of the Jedi) رخ می دهد. در فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد شاهد چگونگی شکل گرفتن دشمنی میان دولت محفل یکم و گروه مقاومت هستیم. شخصیت هایی همانند ری نیز که بعدا به شخصیت هایی محبوب تبدیل شدند نیز در این فیلم معرفی می شوند. این فیلم با بودجه ۲۴۵ میلیون دلار ساخته شد و توانست به فروش جهانی بسیار خوب ۲٫۰۶ میلیارد دلاری برسد. در صورتی که تنها فروش داخلی این فیلم را در نظر بگیریم، فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد با فروش داخلی ۹۳۶ میلیون دلار پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما می باشد.

انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) – محصول ۲۰۱۹ (فروش باکس آفیس: ۲٫۷۹ میلیارد دلار)

شاید بتوان گفت فیلم انتقام جویان: پایان بازی مورد انتظار ترین فیلم دهه گذشته می باشد. این فیلم پایانی بر مجموعه فیلم ابرقهرمانی مارول بود. این مجموعه فیلم با فیلم مرد آهنی (Iron Man) از سال ۲۰۰۸ شروع شده بود. در این فیلم انتقام جویان قصد دارند با سفر به گذشته از کشتار نیمی از جمعیت زمین که توسط تانوس اتفاق افتاد، جلوگیری کنند. بودجه ساخت این فیلم عظیم ۳۵۶ میلیون دلار بود. انتقام جویان توانست با فروش جهانی ۲٫۷۹ میلیارد دلار پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی