ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پرفروش ترین های باکس افیس در دهه (۳)

شیر شاه (The Lion King، محصول ۲۰۱۹)

فروش باکس آفیس: ۱٫۶۵۴ میلیارد دلار (فروش داخلی ۵۴۳٫۳ میلیون دلار)

مانند دیگر عنوان های نوستالژیک کمپانی دیزنی نظیر دیو و دلبر و علاء الدین، شیر شاه نیز مدرکی بود که ثابت می کرد بازسازی های فیلم های دیزنی بسیار موفق هستند (البته به غیر از شکست بازسازی شده فیلم دامبو). اتفاق نظر بر این است که جدای از  پیشرفت های تکنیکی در این عنوان ها، به دلیل استفاده از تکنولوژی واقع گرایی عکس وار یا همان فوتورئالیسم، جذابیت این فیلم ها نسبت به نسخه اصلی آن کمتر شده است. با این وجود، چنین تکنولوژی ای مانع از موفقیت عظیم و دوباره کمپانی دیزنی نشد واین فیلم با حمایت گسترده بینندگان مواجه شد. نسخه ی بازسازی شده ی شیر شاه تنها یکی از پنج فیلم دیزنی در سال ۲۰۱۹ است که از مرز ۱ میلیارد دلار فروش عبور کرده است!

دنیای ژوراسیک (Jurassic World، محصول ۲۰۱۵)

فروش باکس آفیس: ۱٫۶۷۰ میلیارد دلار (فروش داخلی ۶۵۲٫۲ میلیون دلار)

پس از فروش پایین پارک ژوراسیک ۳ (۳۶۸٫۷) در سراسر جهان، برای مدتی طولانی دیگراز این فرنچایز خبری نبود. معلوم شد این کم کاری و راه اندازی دوباره ی دنیای ژوراسیک سودمند بوده و موفقیت عظیم و دوباره ی این عنوان قدیمی را به همراه داشته است. کمی تعجب آور بود که دنباله ی با تاخیر این عنوان رکورد فروش انتقام جویان را شکست. البته کمپانی یونیورسال از این موفقیت متعجب نبود، زیرا این این فیلم با عنوانی مثل «برتری» اکران می شد و مشخص است که مخطبان سینما خوشحال می شدند تا بار دیگر به دنیای هیجان انگیز دایناسورها بازگردند. همچنین محبوبیت کریس پرت (شخصیت اصلی دنیای ژوراسیک) در زمان اکران این فیلم نیز دلیل اصلی فروش بالای این فیلم نبود. 

انتقام جویان: جنگ بی نهایت (Avengers: Infinity War، محصول ۲۰۱۸)

فروش باکس آفیس: ۲٫۰۴۸ میلیارد دلار (فروش داخلی ۶۷۸٫۸ میلیون دلار

نگرانی های عدم موفقیت دنیای سینمایی مارول با اکران این عنوان از انتقام جویانش از بین رفت. مشخص بود که این فرانچایز با گرد هم آوردن تمامی ابر قهرمان های بازمانده نظیر مرد مورچه ای و نگهبانان کهکشان درون خود، با موفقیتی بی نظیر مواجه خواهد شد. کمپانی مارول با معرفی تانوس در سال ۲۰۱۲، طرفداران انتقام جویان را سخت چشم انتظار نگه داشته بود و با اکران این نسخه آن ها مزد این انتظار را گرفتند. جنگ بی نهایت با اکرانش بسیاری از رکوردهای فروش فیلم تاریخ سینما را تغییر داد.

جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد (Star Wars: The Force Awakens، محصول ۲۰۱۵)

فروش باکس آفیس: ۲٫۰۶۸ میلیارد دلار (فروش داخلی ۹۳۶٫۶ میلیون دلار)

هنگامی که فیلم «انتقام سیت» در سال ۲۰۰۵ به نمایش درآمد، همه (از جمله جورج لوکاس) فکر کردند عمر حماسه جنگ ستارگان به پایان رسیده است. به همین دلیل هنگامی که دیزنی در سال ۲۰۱۲  کمپانی لوکاس فیلم را خریداری کرد و بلافاصله به رونمایی  قسمت جدیدی از سری فیلم های جنگ ستارگان، از جمله سه گانه دنباله دار افسانه ای پرداخت، بسیار تعجب برانگیز بود. «نیرو برمی خیزد» اولین فیلم جنگ ستارگان در طی ۱۰ سال بود که حواشی و رویدادهای بدیع پیرامون انتشار آن دیگر تکرار نخواهد شد. درکنار این امر که فصل تعطیلات همیشه برای فیلم ها پرسود بوده است، نیرو برمی خیزد، تقریبا توانست تمامی رکوردهای فروش را بشکند، همچنین رکورد فروش داخلی آن یعنی۹۳۶٫۶ میلیون دلار به قدری قدرتمندانه بود که سال ها طول می کشد تا فیلمی بتواند این رکورد را بشکند.

انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame، محصول ۲۰۱۹)

فروش باکس آفیس: ۲٫۷۹۷ میلیارد دلار (فروش داخلی ۸۵۸٫۳ میلیون دلار)

این فیلم در پنج روز نخست اکران خود، به طرز شگفت آوری رکورد کسب ۱٫۲ میلیارد دلار فروش در سراسر جهان را فتح کرد؛ رقمی که بسیاری از فیلم ها آرزو دارند بتوانند در طول بازه ی کلی نمایششان بر روی پرده سینماها به آن دست یابند. از همان لحظه ی اکرانش، مشخص شد که «پایان بازی» فقط یک فیلم مهیج جنجالی ساده نخواهد بود، بلکه رویداد سینمایی بی سابقه ای است  که مانند آن در تاریخ سینما هرگز دیده نخواهد شد (حتی «ظهور اسکای واکر» نیز به گرد پای آن نمیرسد). این نقطه ی اوج «حماسه بی نهایت» بود که توانست داستان ها و قوس های شخصیتی ارزشمند بیش از یک دهه را در قالب یک پکیج منسجم و رضایت بخش ارائه دهد. اصلا جای تعجب نداشت که از فیلم «آواتار» پیشی گرفت و به پرفروش ترین فیلم تاریخ تبدیل شود. دنیای سینمایی مارول با فاز چهارم و فیلم های بعد از آن ادامه خواهد یافت، اما بسیار زمان خواهد برد تا دوباره بتواند به موفقیتی در حد «پایان بازی» دست یابد.

ترجمه: مسعود صادق زاده

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی