ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پیش درآمد فیلم ترمیناتور: سرنوشت شوم

هویت واقعی پدر جان کانر، برخی از طرفداران سری نابودگر (ترمیناتور) را دچار ابهام کرده است.

این مقاله پیش درآمدی بر جدیدترین فیلم این مجموعه ترمیناتور: سرنوشت شوم که به زودی راهی سینماها می شود، می باشد. در این مقاله می خواهیم بدانیم که پدر اصلی جان کانر در خط داستانی و بازه زمانی اصلی نابودگر چه کسی است. جان کانر که به عنوان رهبر آینده انسان ها در جنگ علیه ربات ها و اسکاینت شناخته شده می باشد یکی از قهرمانان اصلی حماسه نابودگر ساخته جیمز کامرون است. اما حقیقتی که او را با دیگر شخصیت های فیلم متمایز می سازد این است که وی عمدا پدر خود یعنی کایل ریس را به گذشته می فرستد تا با مادرش سارا کانر ملاقات کند تا پس از پیوندشان جان کانر، یعنی خود او به دنیا بیاید. در پایان سال ۱۹۸۴ در فیلم نابودگر سارا کانر را می بینید که جان کانر را حامله می باشد. سال ها بعد در نسخه دوم نابودگر جان کانر (با بازی ادوارد فرلونگ) ۱۲ سالش است. نقش جان در بزرگسالی را نیک استال بازی می کند که البته در نابودگر سه: قیام ماشین ها او در فیلم نقشی ندارد. همچنین در نابودگر چهار: رهایی، نقش او در آینده را کریستین بیل بازی می کند. در نابودگر چهار: پیدایش، مشاهده می کنید که نقش جان کانر با بازی جیسون کلارک به شخصیتی منفی در فیلم تبدیل شده است که در نتیجه نقدهای منفی در مورد این شماره از نابودگر و همچنین عدم موفقیت فروش آن در باکس آفیس، موجب شد تا این شماره از سری نابودگر جزء خط اصلی داستانی نابودگر محاسبه نشود. داستان نسخه جدید سری نابودگر: سرنوشت شوم به تهیه کنندگی جیمز کامرون و کارگردانی تیم میلر تا پایان سال ۲۰۱۹ در سینماها اکران خواهد شد. موضوع این فیلم در مورد ادامه حوادث نابودگر اول و دوم خواهد بود. با این حال و علی رغم تمام فراز و نشیب ها در طول زمان و پیدایش انواع شخصیت ها و رهبران متفاوت در سری نابودگر، همچنان کایل ریس پدر اصلی جان کانر می باشد.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم ترمیناتور: سرنوشت شوم

همانطور که ذکر کردیم جان مجبور شد تا کایل را به گذشته بفرستد تا پدرش باشد (و بعدها بمیرد) تا جان در زمان کنونی وجود داشته باشد. در نخستین نابودگر کایل ریس با بازی مایکل بین به سال ۱۹۸۴ فرستاده می شود تا از سارا کانر ۱۹ ساله با بازی لیندا همیلتون در برابر نابودگری که قصد جان او را دارد، محافظت کند. جان کانر که در آینده رهبر انسان ها در جنگ با ماشین هاست باعث پیروزی بشر در سال ۲۰۲۹ می شود و بر همین اساس اسکاینت، نابودگر را به گذشته می فرستد تا سارا کانر را نابود کند و از به دنیا آمدن جان کانر جلوگیری کند تا او رهبری انسان ها را در آینده برعهده نداشته باشد و در پی آن ماشین ها از شکست خود جلوگیری کنند. ریس با دیدن عکسی که جان از سارا کانر داشت، عاشق او شده بود و جان نیز از داستان هایی که مادرش سارا برای او گفته بود، می دانست که این سرنوشت اوست که جان پدرش باشد. در ترمیناتور: رهایی، بیشتر شاهد روابط بین جان و کایل بودیم و به دلایلی که از آن اطلاع دارید، در این نسخه جان مسن تر از ریس است. در این شماره آنتون یلچین نقش ریس را ایفا می کند. نسخه ی نابودگر: پیدایش، نسبت به دیگر شماره های این سری هواداران را با این سوال مشغول نگاه داشته است که پدر جان چه کسی است. در این نسخه ریس با بازی جی کورتنی، سارا (امیلیا کلارک) را در سال ۱۹۸۴ ملاقات می کند، و آن ها به اینده یعنی سال ۲۰۱۷ سفر می کنند تا بتوانند از به وجود آمدن سیستم عامل جنسیس (پیدایش) که پس از تکامل به اسکاینت تبدیل می شود، جلوگیری کنند. اما در کمال تعجب آن دو عاشق یکدیگر نمی شوند! با این کار آن دو، گذشته و آینده دچار تغییر و اختلال می شود و در نتیجه نابودگران به بقا ادامه می دهند. با این حال، پس از ناکامی نابودگر پیدایش، شماره بعد این سری یعنی سرنوشت شوم بازه داستانی و سیر زمانی پیدایش را نادیده می گیرد و داستان دو شماره اول نابودگر به کارگردانی جیمز کامرون را دنبال می کند. این سیر زمانی متفاوت در نسخه های نابودگر به حدی پیچیده شد که طرفداران در مورد این که چه کسی پدر جان کانر است، حسابی دچار سردرگمی شدند. با این همه پیچیدگی بازه زمانی مختلف،  تاریخ روز داوری عقب می افتد و این امر باعث ایجاد تغییرات در حوادث آینده در نابودگر خواهد شد و همچنین داستان اصلی این فیلم در پی تغییرات گذشته و آینده تغییر می کند و در نتیجه شاید داستان جان، کایل و سارا از بین برود.

لیندا همیلتون در فیلم ترمیناتور: سرنوشت شوم

با وجود برخی گمانه زنی ها از سمت طرفداران در مورد وجود احتمال های دیگر می دانیم کایل ریس پدر جان است و همچنین در سریال «نابودگر: شرح وقایع سارا کانر» توماس دکر نقش کودکی های جان کانر را برعهده دارد و جاناتان جکسون نیز در نقش کایل ریس ایفای نقش می کند. باوجود این که بازه زمانی سریال نابودگر با فیلم آن متفاوت است، هنوز هم وابسته به خط داستانی فیلم و همچنین نابودگر دو جیمز کامرون می باشد. جایی که کایل ریس گرفتار عشق سارا کانر می شود و جان کانر به دنیا می آید.

ترجمه: مسعود صادق زاده

 

 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی