ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم هانسل و گرتل

داستان‌های کلاسیک هرگز قدیمی نمی‌شوند. به همین دلیل نیز هر از گاهی شاهد اقتباس‌های جدید و جذابی از داستان‌های کلاسیک هستیم. یکی از این داستان‌ها که مطمئن هستیم خاطره‌های خوشی با آن دارید، داستان معروف «هانسل و گرتل» (Gretel And Hansel) است که تاریخ انتشار آن به بیشتر از ۲ قرن پیش باز می‌گردد. در طول ۲ سده اخیر اقتباس‌های زیادی از «هانسل و گرتل» انجام شده است و در سال ۲۰۲۰ نیز شاهد اکران اقتباسی جدید و امروزی از این داستان کهن هستیم. این اقتباس در قالب فیلمی با نام «هانسل و گرتل» اکران خواهد شد و خالی از لطف نیست اگر در ادامه نگاهی به فهرست هنرپیشه‌ها و داستان «هانسل و گرتل» داشته باشیم.

داستان و ماجرای هانسل و گرتل

برای آن دسته از افرادی که با «هانسل و گرتل» آشنا نیستند باید بگوییم این فیلم داستانی از دنیای جن‌‌و‌پری را روایت می‌‌کند و لحنی کودکانه دارد. اما اقتباس جدیدی که بر اساس آن، این داستان ساخته شده‌ است، لحنی فانتزی و ترسناک پیدا کرده است تا در کنار کودکان، بزرگسالان نیز به مخاطبین این فیلم اضافه شوند. ماجرای «هانسل و گرتل» از این قرار است که پدری هیزم‌شکن به همراه همسر و دو فرزند کوچکش در جنگل زندگی می‌کنند و از قضای روزگار، گرفتار زمستانی سخت می‌شوند و غذایی برای خوردن پیدا نمی‌کنند. در نتیجه نامادری «هانسل و گرتل» به پدر این بچه‌ها پیشنهاد می‌دهد که آنها را در اعماق جنگل رها کند و از این طریق به نگرانی برای خورد و خوراک بچه‌ها خاتمه دهد. در نتیجه این کودکان بی‌گناه در جستجوی غذا و سرپناه در دل تاریک جنگل به راه خود ادامه می‌‌دهند تا اینکه به کلبه جادوگری بر می‌خورند و ماجراهای هیجان‌انگیزی برای «هانسل و گرتل» اتفاق می‌‌افتد.

عوامل و مراحل ساخت هانسل و گرتل

خبر ساخت اقتباسی جدید از هانسل و گرتل در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در این سال طرفدارانِ این داستان قدیمی و کلاسیک چنین خبری را به فال نیک گرفتند، چرا که قرار شد «آز پرکینز» (Oz Perkins)، هنرپیشه و کارگردان نام‌آشنای هالیوودی ساخت «هانسل و گرتل» را بر عهده بگیرد. اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه دارید مطمئن هستیم نام «آز پرکینز» به گوش شما خورده و فیلم‌ ترسناک «موجود زیبایی هستم که در خانه زندگی می‌کنم» (I Am the Pretty Thing That Lives in the House)، را دیده‌اید و به‌خوبی درجریان هستید که «آز پرکینز» ید طولایی در ایجاد صحنه‌های دلهره‌آور و ترسناک دارد. با این حساب به احتمال زیاد اقتباس جدید «هانسل و گرتل»، به جای گرایش به فیلمی کودکانه و لطیف، سبکی ترسناک دارد و علاقه‌مندان سینمای وحشت را ناامید نخواهد کرد.

در این فیلم «سوفیا لیلیس» (Sophia Lillis)، که جایزه بهترین هنرپیشه برای اجرای ترسناک را در جشنواره «ام.‌تی‌.‌وی» (MTV)، در کارنامه‌اش دارد به همراه «سم لیکی» (Sam Leakey) و «چارلز بابالولا» (Charles Babalola)، ایفای نقش کرده‌اند و نویسندگی فیلمنامه «هانسل و گرتل» را «آز پرکینز» و «راب هِیز» (Rob Hayes)، انجام داده‌اند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر داستان «هانسل و گرتل» را در جایی دیده یا شنیده‌اید و خاطره‌های خوشی از این داستان دارید، بدون شک نسخه جدید این فیلم، خاطره‌های خوش گذشته را در ذهن شما تداعی می‌کند. اگر هم «هانسل و گرتل» به گوش شما نخورده است، تماشای این فیلم را به فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید و فیلمی با داستانی کلاسیک و جذاب با اجرایی جدید و امروزی را تجربه نمایید.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی