ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

اکران فیلم مولان در ماه جولای

کمپانی دیزنی به تازگی و به صورت رسمی اعلام کرده است که اکران فیلم مولان در ماه جولای امسال صورت خواهد گرفت. بسیاری این تصمیم کمپانی دیزنی را بسیار خوش بینانه با توجه به شرایط جهانی ایجاد شده بر اثر ویروس کوید ۱۹ می دانند. تا اکران فیلم مولان (Mulan) در تاریخ ۲۷ مارس چیزی نمانده بود که ویروس کوید ۱۹ به صورت جهانی انتشار یافت و دیزنی را مجبور ساخت تا تاریخ اکران این لایو اکشن بسیار مورد انتظار را به تعویق بیندازد. پس از مدتی اعلام شد که فیلم مولان در تاریخ ۲۴ جولای سال جاری اکران خواهد شد. یعنی در تاریخی که بسیار خوش بینانه پیش بینی می شود تا شرایط کمی بهتر شود و سینماها بازگشایی شوند. اما واقعیت آن است که با توجه به وضعیت موجود هیچ تضمینی نیست که شرایط تا آن موقع نسبت به حال بهتر شود.

حتی اگر تا پایان ماه جولای سینماهای برخی از مناطق با توجه به چگونگی وضعیت انتشار ویروس کوید ۱۹ در آنجا بازگشایی شوند این احتمال زیاد است که افراد کمی و آن هم به علت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این سینماها حاضر شوند. این مهم ممکن است به فروش پایین فیلم مولان منجر شود. اما آنطور که پیداست دیزنی در این مورد فعلا قاطعانه تصمیم خود را گرفته است. باب چاپک (Bob Chapek) مدیر عامل جدید کمپانی دیزنی در گفتگوی اینترنتی با شبکه CNBC رسما تایید کرد که دیزنی هنوز برنامه دارد که فیلم مولان خود را در ماه جولای به اکران درآورد. او اظهار داشت که کمپانی دیزنی مثبت اندیش است و به این تاریخ اکران اعتقاد دارد.

اما کمپانی دیزنی و برادران وارنر هر دو در حال حاضر وضعیتی شبیه به یکدیگر را دارند. کمپانی برادران وارنر فیلم علمی تخیلی مورد انتظار Tenet ساخته کارگردان مشهور کریستوفر نولان (Christopher Nolan) را برای اکران در تاریخ ۱۷ جولای در اختیار دارد. حال زمان آن رسیده است که اگر قرار باشد اکران این فیلم به تعویق نیفتد کمپانی وارنر تبلیغات را برای این فیلم شروع کند. انتظار می رود  که در همین هفته کمپانی برادران وارنر به صورت رسمی این مورد را به طرفداران اطلاع بدهد. اگر تاریخ اکران این فیلم به تعویق بیفتد شاید دیزنی نیز تاریخ اکران مولان را تغییر دهد.

هیچ شکی نیست که طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا مشتاق هستند فیلم مولان و تنت را در ماه جولای در سینماها تماشا کنند. اما نباید از یاد ببریم که سلامتی همه ما در درجه اول اهمیت قرار دارد. کاملا از جنبه اقتصادی این انتظار می رود که دیزنی فیلم خود را در ماه جولای اکران کند. آشکاراست که امید می رود که تا آن زمان وضعیت آنقدر خوب شود که مردم بتوانند به راحتی به سینما بیایند و از فیلم های مورد انتظاری همانند مولان در تابستان لذت ببرند. اما اگر اندکی خوش بینی را کنار بگذاریم به این نتیجه خواهیم رسید که به هیچ عنوان ارزش خطر پذیری این مورد را ندارد. در پایان گفت که بسیاری از مردم دنیا در حال حاضر فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند. با اکران فیلم مولان در آن تاریخ باید دید که شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی