ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای استیون اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) نه تنها یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان تاریخ سینما می باشد بلکه سودآورترین کارگردان تاریخ سینما و دومین کارگردان ثروتمند دنیا نیز محسوب می شود. طی حدود شصت سال فعالیت حرفه ای او، استیون اسپیلبرگ فیلم های خاطره انگیز و نوآورانه ای را فیلم برداری کرده است. این کارگردان کارکشته طی سالیان دراز فعالیت خود، بارها با ساخت فیلم در ژانرهای مختلفی همانند کمدی عاشقانه، علمی تخیلی، اکشن و مهیج ثابت کرده است که در زمینه های بسیاری می تواند فیلم های کم نظیر بسازد. امروز در نظر داریم پنج فیلم کلاسیک از بهترین کارهای او بر اساس پایگاه معتبر اینترنتی IMDB را به شما معرفی کنیم.

ئی. تی. موجود فرازمینی (E.T. the Extra-Terrestrial) – محصول ۱۹۸۲ (امتیاز ۷٫۸)

فیلم ئی. تی. موجود فرازمینی از آن دسته فیلم هایی است که میلیون ها نفر در دنیا در سن کودکی آن را دیده اند و خاطرات خوشی از آن به یاد دارند. خیلی ها اعتقاد دارند که این فیلم کلاسیک یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در تاریخ سینما است. البته آن ها برای این ادعای خود دلیل نیز دارند. داستان این فیلم بسیار جذاب است. طریقه شکل گرفتن ایده آن نیز بسیار شنیدنی است. اسپیلبرگ پس از طلاق پدر و مادرش در سن کودکی اش، دوستی خیالی را برای خود متصور می شود. داستان این فیلم نیز از آن قرار است که موجودی فرازمینی در زمین گرفتار می شود. طی داستان فیلم او با پسری دوست می شود. این پسر نیز قصد دارد که این موجود را به سیاره خود بفرستد. فیلم موجود فرازمینی فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار شد.

آرواره ها (Jaws) – محصول ۱۹۷۵ (امتیاز ۸)

اگرچه فیلم آرواره ها اولین فیلم اسپیلبرگ نیست اما وی با این فیلم نامی برای خود در دنیای سینما دست و پا کرد. پس از آن بود که اسپیلبرگ توانست راه صعود به اوج قله بهترین کارگردانان دنیا را در پیش بگیرد. فیلم آرواره ها فروش بسیار خوبی آن هم با توجه به اکران تابستانی اش کسب کرد. داستان فیلم از آن قرار است که پس از آن که کوسه ای سفید رنگ و با عظمت سواحل جزیره ای ساکت را به کشتارگاه خود تبدیل می کند چندین متخصص دست به کار می شوند تا اوضاع نابسمان کنونی را متوقف کنند. پس از موفقیت این فیلم نسخه های دیگری نیز از آن ساخته شد اما هیچکدام به خوبی این فیلم نبود. بسیاری بر این باورند دلیل این امر نیز نبود اسپیلبرگ در جریان ساخت آن ها می باشد.

پارک ژوراسیک (Jurassic Park) – محصول ۱۹۹۳ (امتیاز ۸٫۱)

شاید بتوان گفت پارک ژوراسیک از تاریخی ترین فیلم های اسپیلبرگ می باشد. فیلمی که ساخت آن آغاز مجموعه فیلمی بود که چندین میلیارد دلار تا به امروز سود کرده است. اما این فیلم امروز نیز به خوبی همان زمانی که ساخته شد، است. اکران آن در آن زمان تعجب بسیاری را برانگیخت. جلوه های ویژه خیره کننده و داستان بسیار جذاب از دلایل این امر محسوب می شوند. موفقیت اخیر فیلم های پارک ژوراسیک گواهی دهنده آن است که طرفداران سینما هنوز هم پس از سی سال علاقه دارند داستان دایسناسورهای عظیم الجثه را دنبال کنند.

مهاجمان صندوق گمشده (Raiders of the Lost Ark) – محصول ۱۹۸۱ (امتیاز ۸٫۴)

اولین فیلم از مجموعه فیلم ایندیانا جونز (Indiana Jones) که موفق ترین این مجموعه نیز می باشد، به نظر خیلی ها تعریف کننده ژانر اکشن ماجراجویی سینمای هالیوود است. داستان آن در سال ۱۹۳۶ رخ می دهد و از آن قرار است که باستان شناسی بنام ایندیانا جونز (با بازی هریسون فورد – Harrison Ford) توسط دولت ایالات متحده مامور می شود تا اثری باستانی با ارزش را پیش از دست یابی نازی های آلمانی به آن، پیدا کند. این فیلم در زمان خود به شدت محبوبیت پیدا کرد و برنده چهار جایزه اسکار شد.

نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) – محصول ۱۹۹۸ (امتیاز ۸٫۶)

فیلم نجات سرباز رایان ساخته استیون اسپیلبرگ همان فیلمی است که ژانر درام جنگی را در سینما تعریف کرد. خیلی از منتقدان بر این باور هستند که این فیلم از بهترین فیلم های تاریخ سینما است. شاید بتوان گفت قسمت های آغازین فیلم از جذاب ترین لحظات ابتدایی در سینما است. فیلم نجات سرباز رایان زشتی های جنگ را بی پروا به تصویر می کشاند. تام هنکس (Tom Hanks) برای نقش آفرینی طلایی خود در این فیلم جایزه های متعددی دریافت کرد. سروان میلر (با بازی تام هنکس) و گروهش در در جنگ جهانی دوم به پشت نیروهای دشمن نفوذ می کنند تا سرباز رایان که بردارهایش را نیز در جنگ از دست داده است نجات دهند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی