ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بودجه ساخت فیلم Aladdin

بلاک باستر بعدی کمپانی دیزنی فیلم Aladdin می باشد. این فیلم دیروز یعنی ۲۴ می در سینماهای امریکا اکران شد و به زودی در سرتاسر جهان به نمایش درخواهد آمد. اما آیا دیزنی برای این بلاک باستر خود نیز آنچنانی خرج کرده است؟ بودجه ساخت فیلم Aladdin چقدر می باشد؟

طی سال های گذشته این کمپانی بنام فیلم سازی تعداد زیادی از کارتون های کلاسیک خود همانند کتاب جنگل (The Jungle Book، محصول ۱۹۶۷)، سیندرلا (Cinderella، محصول ۱۹۵۰) و دیو و دلبر (Beauty and the Beast، محصول ۱۹۹۱) را به صورت آثار لایو اکشن بازسازی کرده است. اما این بار دیزنی با بازسازی کارتون علاء الدین (Aladdin، محصول ۱۹۹۲) می آید. حدودا دو ماه پیش نیز لایو اکشن بزرگ و پرخرج دیگری از دیزنی بنام دامبو (Dumbo) راهی سینماها شد.

اما باید بدانیم که تمامی کارتون های بازسازی شده دیزنی به صورت لایو اکشن نیز با موفقیت های آنچنانی همراه نبوده است. برای مثال می توانیم دامبو (Dumbo) و آلیس در آن‌سوی آینه (Alice Through the Looking Glass، محصول ۲۰۱۶) را ذکر کنیم که به هیچ عنوان متناسب با بودجه ساخت خود مورد استقبال قرار نگرفتند. از آنطرف از موفق ترین لایو اکشن های دیزنی می توانیم آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland، محصول ۲۰۱۰) و دیو و دلبر (Beauty and the Beast، محصول ۲۰۱۷) را نام ببریم که فروش آنان از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. فراموش نکنیم که لایو اکشن کتاب جنگل (The Jungle Book، محصول ۲۰۱۶) به کارگردانی جان فاورو نیز با موفقیت بسیاری رو به رو شد. همین سبب شد تا کارگردانی لایو اکشن شیرشاه (The Lion King) که ۱۹ جولای سال جاری اکران خواهد شد به او سپرده شود. آنطور که پیداست دیزنی بسیار روی موفقیت لایو اکشن علاء الدین (Aladdin) حساب باز کرده است. اما برای آنکه اثری هنری از لحاظ مالی موفق محسوب شود باید با توجه به بودجه آن از مقدار مشخصی بیشتر فروش کند.

گزارش ها حاکی از آن است که بودجه ساخت فیلم Aladdin مقدار ۱۸۳ میلیون دلار می باشد. پس از این جهت این لایو اکشن نیز یکی از پرخرج ترین ساخته های دیزنی به حساب می آید. برای درک بهتر موضوع بودجه ساخت لایو اکشن های دیگر این کمپانی را درنظر می گیریم: کتاب جنگل، ۱۷۵ میلیون دلار، مالفیسنت (Maleficent) مقدار ۱۸۰ میلیون دلار، دیو و دلبر، ۱۶۰ میلیون دلار و سیندرلا، ۹۵ میلیون دلار. جالب است بدانید که بودجه ساخت فیلم Aladdin حتی از فیلم های ابرقهرمانی کاپیتان مارول و آکوامن نیز بیشتر است!

با توجه به بودجه ساخت فیلم Aladdin این فیلم می بایست حداقل حدود ۳۶۶ میلیون دلار فروش کند تا هزینه ای که دیزنی برای آن کرده است بازگردد. بدین ترتیب حداقل انتظاری که از این لایو اکشن داریم این است که همانند سیندرلا (۵۴۳٫۵ میلیون دلار) و مالفیسنت (۷۵۸٫۵ میلیون دلار) فروش داشته باشد تا به لایو اکشن موفق بعدی دیزنی لقب بگیرد. کارتون علاء الدین یکی از محبوب ترین کارتون های دهه ۹۰ دیزنی می باشد و طرفداران بسیاری نیز دارد. حال که چندی است تب Avengers: Endgame فروکش کرده است به نظر می آید که علاء الدین شروع خوبی خواهد داشت. چرا که رقیب جدی برای رقابت در باکس آفیس برای خود نمی بیند. هرچند که از موفقیت جان ویک ۳ نیز نباید غافل شویم. فروش جان ویک ۳ در هفته نخست اکران بقدری خوب بود که کمپانی لاینز گیت طی پیامی خبر از ساخت نسخه بعد آن داد.

 

 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی