ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

جیمز کامرون و نابودگر: سرنوشت تاریک

تا پیش از اکران فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک (Terminator: Dark Fate) بسیار از همکاری جیمز کامرون (James Cameron) افسانه ای، خالق مجموعه نابودگر سخن گفته می شد. اما حال معلوم شده است که وی اصلا در سر صحنه فیلمبرداری فیلم حاضر نشده است. اما حقیقت ماجرا چیست؟ جیمز کامرون تا چه اندازه در ساخت فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک نقش داشته است؟ با ما همراه باشید.

سال ۱۹۸۴ بود که جیمز کامرون اولین فیلم این مجموعه علمی تخیلی دوست داشتنی را با نام نابودگر (The Terminator) روانه سینماها کرد. هفت سال پس از آن یعنی در سال ۱۹۹۱ دنباله آن با نام نابودگر ۲: روز داوری (Terminator ۲: Judgment Day) را ساخت. از این اتفاقات کم در دنیای سینما می افتد که دنباله فیلمی از همه لحاظ از نسخه پیشین آن بهتر باشد که در مورد نابودگر جیمز کامرون چنین اتفاقی افتاد.

پس از دو فیلم بسیار خوش ساخت و دوست داشتنی کاملا واضح بود که نه هالیوود و نه طرفداران نمی خواستند حالاها با این مجموعه دوست داشتنی خداحافظی کنند. پس از آن بود که در سال ۲۰۰۳ فیلم نابودگر ۳: خیزش ماشین ها (Terminator 3: Rise of the Machines) به کارگردانی جاناتان موستو (Jonathan Mostow) روی پرده سینماها رفت. در حالی که این فیلم نیز طرفداران خاص خودش را دارد که البته کم نیز نیستند اما عده ای انتقاد داشتند که داستان سومین نسخه این مجموعه فیلم حرف تازه ای برای گفتن نداشت. نسخه بعدی نابودگر در سال ۲۰۰۹ و با بازی کریستین بیل (Christian Bale) در نقش جان کانر (John Connor) به اکران درآمد. ابتدا افراد بسیاری از ایفاگری نقش او در این فیلم ابراز رضایت کردند. اما پس از اکران فیلم انتقادات فراوانی به آن شد و تقریبا کسی از محصول نهایی راضی نبود.

در ابتدا قرار بود فیلم رستگاری نابودگر (Terminator Salvation) اولین فیلم از یک سه گانه ماجراجویانه باشد. اما پس از فروش بسیار بد و انتقادات فراوان ساخت دو نسخه بعدی آن لغو شد. مجموعه نابودگر در سال ۲۰۱۵ و با فیلم بعدی آن بنام نابودگر: جنسیس (Terminator Genisys) ادامه پیدا کرد. این فیلم نیز در ابتدا قرار بود اولین فیلم از یک سه گانه باشد که به دلایل فروش بد و انتقادات بسیار، ساخت دو فیلم دیگر آن ادامه پیدا نکرد. اما کامرون پس از آن که در سه فیلم نابودگر هیچ دخالتی نداشت این بار و برای تهیه کنندگی نابودگر: سرنوشت تاریک وارد عمل شد.  اما با توجه به گزارش رسانه Deadline جیمز کامرون سر صحنه فیلمبرداری این فیلم حاضر نشده است.

اما کامرون در تهیه داستان این فیلم نقش آفرینی داشت. در حقیقت آنکه کامرون به هیچ عنوان سر صحنه فیلمبرداری حاضر نشده است اصلا به این معنی نیست که او به این مجموعه فیلم دوست داشتنی اهمیتی نمی دهد. حتی حال که او بیش از هر زمان دیگر مشغله کاری دارد. او چند سالی است که سخت مشغول آماده سازی و ساخت چهار فیلم بعدی آواتار (Avatar) می باشد. در حقیقت این نشان می دهد که چقدر مجموعه نابودگر برایش اهمیت داشته است که با وجود این همه مشغله کاری باز هم قبول کرد که در داستان سازی فیلم نقش پر رنگی داشته باشد. او در زمان ساخت چند فیلم بعدی آواتار، داستان فیلم نابودگر جدید را نوشت. جیمز کامرون در پیش تولید فیلم نقش بسزایی داشت. دلیل دیگر این امر نیز احترام و اعتماد جیمز کامرون به کارگردان نابودگر: سرنوشت تاریک یعنی تیم میلر (Tim Miller) بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی