ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تنت

نام بلندآوازه «کریستوفر نولان» (Christopher Nolan) به هر فیلمی اعتبار می‌بخشد و ضامن فروش و موفقیت آن فیلم است. این کارگردان افسانه‌ای که تاکنون فیلم‌های مطرحی مانند «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) و «تلقین» (Inception)، را از او دیده‌ایم در سال ۲۰۲۰ فیلمی جدیدی روانه پرده نقره‌ای کرد که گفته می‌شود این فیلم هالیوود را از رکودی که به آن گرفتار شده، نجات خواهد داد. این فیلم «تِنِت» (Tenet)، نام دارد که در ایران با نام «انگاشته» نیز از آن یاد می‌شود و فیلمی که نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم. به همین دلیل انتشار جدیدترین فیلم «کریستوفر نولان» را به فال نیک می‌گیریم و در ادامه به معرفی کوتاهی از این فیلم می‌پردازیم.

چرا باید برای تماشای تنت هیجان‌زده باشیم

همان‌گونه که در جریان هستید دوران همه‌گیری ویروس «کویید ۱۹» (Covid 19)، را پشت سر می‌گذاریم و مردم سرتاسر دنیا از ترس ابتلا به کرونا، لذت تماشای فیلم در پرده بزرگ سینما را به لقایش بخشیده‌اند و ترجیح می‌دهند فیلم‌ها و آثار جدید سینمایی و تلویزیونی را در منزل تماشا کنند. در این گیر و دار، «کریستوفر نولان» سعی دارد با اکران سینمایی «تنت»، تماشاگران را دوباره به سینما بکشاند و آمار پیش‌فروش بلیط‌های این فیلم از موفقیت این کارگردان حکایت دارد.

اگر با آثار «نولان» آشنا باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این کارگردان وسواس زیادی برای ساخت و نمایش فیلم‌های خود دارد. در این زمینه می‌توان به استفاده «نولان» از دوربین‌های بسیار حرفه‌ای و گران قیمت «آی‌مکس» (IMAX)، اشاره کرد. از قرار معلوم «نولان» برای «تنت» نیز چیزی کم نگذاشته و این کارگردان برجسته اصرار زیادی دارد که تماشاگران برای تجربه لذتی خاص و فراموش‌نشدنی، باید حتماً «تنت» را بر پرده بزرگترین سینماهای جهان تماشا کنند. بدون شک این ادعا گزافه نیست و «تنت» به لحاظ بصری، جاذبه‌های خاص و ویژه‌ای دارد.

به لحاظ داستان نیز همان‌‌گونه که با فیلم‌های «نولان» آشنا هستید، این کارگردان داستانی خاص و منحصربه‌فرد را با «تنت» به روی پرده خواهد آورد و از آنجایی که علاقه زیادی به زمان دارد. یک بار دیگر داستانی تاثیرگرفته از نظریه‌های کوانتومی را در «تنت» شاهد خواهیم بود. جالب است بدانید «نولان» وسواس بسیار زیادی برای افشا نشدن داستان «تنت» به خرج داده و به گفته «مایکل کِین» (Michael Caine)، هنرپیشه ۸۷ ساله‌ای که در هالیوود موهای خود را سفید کرده، هنرپیشه‌های این فیلم تنها اجازه حضور در صحنه‌های خاص خودشان را داشتند و دقیقاً در جریان ماجرای اصلی این فیلم نیستند.

هنرپیشه‌ها و عوامل تنت

تجربه نشان داده در فیلم‌های نولان با دوجین هنرپیشه ترازاول طرف هستیم و در «تنت» نیز «رابرت پتینسون» (Robert Pattinson) در کنار «مایکل کین» در این فیلم حضور دارند. در کنار این چهره‌های سرشناس، «جان دیوید واشنگتن» (John David Washington) و «الیزابت دبیکی» (Elizabeth Debicki)، در «تنت» ایفای نقش کرده‌اند. جالب است بدانید «جان دیوید واشنگتن» فرزند «دنزل واشنگتن» (Denzel Washington)، هنرپیشه نام‌آور و سرشناس است.

نکته جالب دیگری که در خصوص «تنت» به چشم می‌خورد، حضور «لودویگ گورانسون» (ludwig goransson)، موسیقیدان جوان سوئدی در مقام آهنگساز این فیلم است. اگر خاطرتان باشد ساخت موسیقی آثار قبلی «کریستوفر نولان» بر عهده «هانس زیمر» (Hans Zimmer)، بود و انصافاً هم باید گفت این آهنگساز آلمانی برای ساخت موسیقی‌های آثار قبلی «نولان» چیزی کم نگذاشت. به این ترتیب باید ببینیم «لودویگ گورانسون» برای ساخت موسیقی «تنت» تا چه اندازه سنگ تمام گذاشته است. «کریستوفر نولان» در کنار کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی «تنت» را نیز بر عهده دارد و این موارد باعث شده تا انتظارها از جدیدترین اثر این کارگردان افسانه‌ای بیشتر شود.

در مجموع باید گفت اگر با «نولان» و سبک فیلم‌های وی آشنا هستید، بدون شک «تنت» جایگاه ویژه‌ای در فیلم‌های آخر هفته شما خواهد داشت، حتی اگر تاکنون فیلمی از «نولان» ندیده‌اید، «تنت» بهانه‌ خوبی برای آشنایی با این کارگردان مطرح و نام‌آور است.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی