ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم سگ تازی

جنگ جهانی دوم ۶ سال آزگار به طول انجامید و در این مدت چیزی حدود ۷۰ تا ۸۵ میلیون انسان به خاک و خون کشیده‌ شدند. این آمار در آن زمان برابر با حدود ۳ درصد جمعیت کره‌ زمین به حساب می‌آید. در نتیجه کاملاً مشخص است که چنین جنگی هرگز فراموش نمی‌شود و از آن زمان تاکنون نزدیک به ۱۳۰۰ اثر سینمایی با موضوع جنگ جهانی دوم روانه پرده‌ نقره‌ای شده‌اند. بزرگان هالیوود نیز همیشه علاقه خاصی به آثاری با محوریت جنگ جهانی دوم داشته‌اند و سالی نیست که چند اثر بلند سینمایی را از هالیوود با موضوع جنگ جهانی دوم شاهد نباشیم. به همین دلیل در سال ۲۰۲۰ شاهد انتشار فیلم «سگ تازی» (Gray Hound)، هستیم. این فیلم نگاهی خاص به جنگ جهانی دوم دارد و تماشای آن خالی از لطف نیست. در نتیجه در ادامه با هم به معرفی فیلم سگ تازی می‌پردازیم.

داستان فیلم سگ تازی

«سگ تازی» همانند بسیاری از آثاری که از جنگ جهانی دوم الهام گرفته‌اند، روایتی واقعی را حکایت می‌کند و نگارش این فیلم از کتابی با نام «چوپان خوب» (The Good Shepherd)، نوشته «سی‌.‌اس فارستر» (C.S Forester)، اقتباس شده است. ماجرای «سگ تازی» به اوایل جنگ جهانی دوم باز می‌گردد و در آن زمان ناوگانی از کشتی‌های متفقین متشکل از ۳۷ ناو جنگی در اقیانوس اطلس در حال حرکت هستند که ناگاه با گروهی از زیردریایی‌های آلمانی روبرو می‌شوند و تعقیب و گریزی مرگبار و هیجان‌انگیز میان ناوگان دریایی متفقین و زیردریایی‌های آلمان نازی شکل می‌گیرد.

«ارنِست کراوز» (Ernest Krause)، فرماندهی ناوگان کشتی‌های جنگی متفقین را در این تعقیب و گریز نفس‌گیر بر عهده دارد و نقش این افسر بلندپایه را «تام هنکس» (Tom Hanks)، بر عهده گرفته است. اگر به سینمای جنگ جهانی دوم علاقه داشته باشید، حتماً جریان هستید که «تام هنکس» با این فیلم‌ها غریبه نیست و بدون شک نقش‌آفرینی چشم‌گیر وی را در فیلم «نجات سرجوخه رایان» (Saving Private Ryan) به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» (Steven Spielberg) به خاطر دارید. فیلم «سگ تازی» نگاهی خاص به نگرانی‌های ذهنی «ارنست کراوز» به عنوان فرمانده کشتی‌های متفقین دارد و بر خلاف فیلم‌های معمولی که نقش اول داستان را در قالب فرمانده‌ای محکم و شجاع مشاهده می‌کنیم. در این فیلم با دل‌مشغولی‌های «کراوز» به عنوان فرمانده‌ای که وظیفه حفظ جان صدها خدمه و ناوگانی از کشتی‌های جنگی را بر عهده دارد،  روبرو هستیم. «سگ تازی» نام ناو جنگی است که «ارنست کراوز» سکان آن را در اختیار دارد و در کنار نگاه خاص این فیلم به مسئولیت خطیر فرماندهی ناوگان کشتی‌های جنگی، به لحاظ صحنه‌های هیجان‌انگیز و پرخرج نیز در «سگ تازی» شاهد جلوه‌های ویژه‌ جذاب و نفس‌گیری هستیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل سگ‌ تازی

برای شما از حضور «تام هنکس» در این فیلم گفتیم و مطمئن هستیم شما هم با ما هم‌علاقه‌اید که حضور این هنرپیشه نام‌آور در یک فیلم دلیل موجهی برای تماشای آن است. اما در کنار هنرنمایی «تام‌ هنکس»، «استیون گراهام» (Stephen Graham)، «راب مورگان» (Rob Morgan) و «الیزابت شو» (Elisabeth Shue)، در «سگ‌ تازی» ایفای نقش کرده‌اند. جالب است بدانید «تام هنکس» برای ساخت این فیلم سنگ‌تمام گذاشته و در کنار هنرپیشگی، نگارش فیلم‌نامه «سگ‌ تازی» را بر عهده داشته است. کارگردانی این فیلم نیز بر عهده «آرون اشنایدر» (Aaron Schneider) واگذار شده و با توجه به اینکه در کارنامه «اشنایدر»، فیلمی با موضوع جنگ به چشم نمی‌خورد، باید دید این کارگردان چگونه از عهده ساخت و پرداخت «سگ‌تازی» بر خواهد آمد.

در مجموع از آنجایی که مدت زیادی از آخرین حضور «تام هنکس» در یک فیلم سینمایی جنگی می‌گذرد، مطمئن هستیم هواداران این هنرپیشه خوشنام و بااخلاق، تماشای «سگ‌تازی» را به فال نیک خواهند گرفت. از طرف دیگر به احتمال زیاد این فیلم نظر علاقه‌مندان فیلم‌هایی با موضوع جنگ جهانی دوم را راضی نگه خواه داشت.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی