ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

تاخیر در اکران چهارمین فیلم ثور

اکران چهارمین فیلم ثور (Thor: Love and Thunder) کمپانی مارول به دلیل شیوع ویروس کرونا رسما به تاخیر افتاد. از ستارگان این فیلم می توان کریس همسورث (Chris Hemsworth) را نام برد.

او از اولین فیلم ثور که در سال ۲۰۱۱ اکران شد، در نقش خدای رعد در این مجموعه فیلم محبوب هنرنمایی می کند. فیلم ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World) که دومین فیلم این مجموعه محسوب می شود از دیدگاه منتقدین همانند اثر پیشین خود آنقدر جاه طلبانه نبود و امتیازات مورد انتظاری کسب نکرد. این فیلم در سال ۲۰۱۳ اکران شد. اما کارگردان زبر دست یعنی تایکا وایتینی (Taika Waititi) به سومین نسخه آن که بنام ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok) در سال ۲۰۱۷ راهی سینماها شد جان تازه ای بخشید. شیوه خلاقانه او در استفاده از شوخ طبعی و جلوه های ویژه فوق العاده، ثور را بسیار محبوب ساخت. لازم به ذکر است که وایتینی رسما کارگردانی نسخه چهارم ثور را نیز بر عهده گرفته است.

اما اخیرا و به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا دو فیلم بسیار مورد انتظار دیزنی یعنی مولان (Mulan) و بیوه سیاه (Black Widow) نیز همانطور که انتظار می رفت تاخیر خوردند. می توان گفت تقریبا تمامی سینماها به صورت جهانی بسته شده اند. اما از همان ابتدا واضح بود که این وضعیت جهانی قطعا روند ساخت و اکران فیلم های دیزنی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد اما دیزنی تاکنون تصمیم گرفته بود که اظهار نظری نکند.

دیزنی به تازگی تاریخ جدید اکران فیلم هایش را اعلام کرده است: فیلم چهارم ثور (Thor: Love and Thunder) که در ابتدا قرار بود در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱ اکران شود حال تا سال ۲۰۲۲ اکرانش به تاخیر افتاده است. تاریخ جدید اکران آن ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ است. فیلم جدید دکتر استرنج (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) اکنون در تاریخ پیشین فیلم ثور یعنی ۵ نوامبر ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. اکران تمامی فیلم های مارول نیز اکنون به تعویق افتاده است. بیوه سیاه که فاصله چندانی تا اکران خود نداشت اکنون در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. این فیلم در تاریخ قبلی جاودانگان (The Eternals) اکران خواهد شد.

حال کمی از داستان چهارمین فیلم ثور بگوییم. در این فیلم بازگشت شخصیت جین فاستر (با بازی ناتالی پورتمن – Natalie Portman) را شاهد خواهیم بود. وی متخصص فیزیک نجومی بسیار باهوشی است که در فیلم اول عاشق ثور شد. او در فیلم بعدی ثور هم حضور داشت اما در سومین فیلم حضور او را شاهد نبودیم. گفته می شود که در چهارمین فیلم ثور به داستان چگونه تبدیل شدن جین فاستر به یک ثور دیگر پرداخته می شود. به داستان کامل آن در کامیک ها پرداخته شده است. اما هنوز معلوم نیست که در فیلم نیز داستان کامل آن نشان داده شود. اما خبر خوش نیز برای طرفداران کریستین بیل (Christian Bale) حضور او در فیلم ثور است اما به عنوان شخصیتی منفی. شخصیت دوست داشتنی دیگری که شاید در این فیلم بازگشت او را شاهد باشیم جیمی الکساندر (Jaimie Alexander) در نقش بانو سیف (Lady Sif) است. با تمام این تفاسیر طرفداران ابرقهرمانان مارول مخصوصا ثور به شدت انتظار اکران این فیلم خواهند بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی